Alles over vakanties op én met de fiets

Met wie kan ik mee voor de Cinglé?

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 02 feb 2022 21:14

Klasse Chris, dat zal wel zwaar zijn geweest met die temperaturen, mooie spontane actie van jullie.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 03 feb 2022 00:05

Nou dat is toch wel heel toevallig.
Natuurlijk een prachtig initiatief maar je mag ook mee als je niet mee doet aan: Groot verzet tegen kanker.
Je kunt mee met de bus van Wielerbus:

https://wielerbus.nl/diensten/event-ver ... DvCAzxoDGg

Ai, vanuit Montbrun-les-Bains naar Bedoin toch nog ± 36 km, naar Sault 11 km.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 571
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 03 feb 2022 09:21

Ik heb 3 jaar geleden mee gedaan aan dat evenement. Plaatsje is wel prima. Je kunt daar ook zelf wel een appartement huren. Je hebt nog een openbaar zwembad als je wat anders wil doen dan fietsen. Als je de cingle wil doen vanaf hier dan is denk ik starten met de Sault klim de enige optie of je moet met een taxi ofzo naar de andere startplaatsen gaan. Die 11 kilometer naar Sault is op de heen weg wel wat klimmen, maar stelt niet heel veel voor. 250 meter klimmen en 110 meter dalen volgens mijn Wahoo gegevens.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 03 feb 2022 09:30

Dank je, stof tot nadenken.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 24 feb 2022 22:39

Nog wielerclubs die eind augustus afreizen naar die richting of solisten die nog een plekkie over hebben :D
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 11 nov 2023 23:04

Even dit topic uit de krochten halen :)
Uiteindelijk heb ik twee maten gevonden van het fietsgroepje die mee wilde naar de Mont Ventoux.
We hadden een busje gehuurd en om de beurt gereden, hoefde we niet met twee auto's.
Dat auto rijden viel voor mij dus ook mee.
Een paar jaar later is mijn conditie dus ook wat minder geworden :D
Na de Stelvio reis met Wielerbus vorig jaar en de conditie op het moment van vertrek,
besloten om toch af te zien om de Cinglé te fietsen.
We zijn er een week geweest en hebben zes dagen achter elkaar gefietst en genoten als echte wielertoeristen.
Wel natuurlijk alle drie de kanten van de Mont Ventoux op geweest en de Gorges de la Nesque gefietst.
Wat Jans (volgens mij) ooit heeft geschreven; er is nog veel meer moois in de omgeving als de Mont Ventoux.
Prachtige omgeving dus, het is een onvergetelijke vakantie geworden.
Toen we daar waren was het land in de ban van een hittegolf, voor 's middags code rood.
Tropische temperaturen daar eind augustus.
Zodoende elke dag vroeg vertrokken want rond de middag was het al 36 graden, in de middag kwam het zelfs tot 42 graden.
Dan was de Cinglé ook eigenlijk niet te doen geweest en zou het zelfs een beetje gekkenwerk zijn geweest.

Ooit zijn er doelen in je leven die je toch moet laten gaan maar kijk eens wat je allemaal nog wel kunt.
Ook een doel was om nog eens terug te keren naar de Mont Ventoux voor mijn 60ste.
Dat doel is wel bereikt.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 12 nov 2023 10:09

@puffdaddy heel fijn te lezen dat jullie niet alleen de Ventoux gedaan hebben, maar ook genoten van de verdere omgeving.
(Gisteren lag er sneeuw op de top, vorige week ook even)

Plaats reactie