Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 368
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 02 feb 2022 08:09

hayes schreef: 01 feb 2022 20:05 Al even checken of alles in de zakken past voor test woonwerk ritje morgen.
Deze zakken zijn net op het randje. Mijn laptop gaat er net in maar trekt de zak scheef waardoor bij regen alles mooi nat zal worden.

Voorlopig heb ik wel regenhoezen, maar de zoektocht naar andere zakken kan beginnen.

Ortlieb had ik ook al bekeken, maar dan moet ik eerst zeker zijn dat dit een blijver is, want die Ortlieb tasjes zijn prijzig.
Ik heb ortlieb tas. Ding kost wat maar houdt altijd alles droog en is stevig. Ik ga ermee door weer en wind. Collega van mij heeft een btwin variant daarvan. Gaat ook door weer en wind en is daar ook tevreden over.

De ortlieb is wel mooier om te zien:)

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1364
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 02 feb 2022 08:34

Ik ben ook supercontent van mijn ortlieb tassen (wel rugzakken, geen fietstassen). Die vertonen na 3jaar gebruik geen slijtagesporen: wat moet reflecteren doet dat nog altijd perfect, nog nooit water binnen gehad en de stof lijkt nog geen mm dunner geworden te zijn. Specifiek bij de rugzakken is het wel wat inboeten op vlak van comfort, maar voor mij zeker doenbaar.

hayes

hayes 02 feb 2022 09:26

Eerste ritje daarnet was toch even wennen. Je fiets gedraagt zich compleet anders.

Veel gewicht op achterband, dus die moet ik even wat harder pompen.
Stuurgedrag is lichter, was echt wel aanpassen.
Even op de trappers is ook geen goed idee. Je voelt het gewicht heen en weer gaan.
Ik moet ook iets zoeken om m'n gerief van fietszakken naar bureau te krijgen.

Gebruikt iemand een tas die bovenop de bagagedrager ligt?

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 793
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 02 feb 2022 09:30

Een tas hoger brengen (= bagagedrager of zadelpen) gaat je nog meer onbalans brengen bij aanzetten en zo.
Misschien eerst even wennen? ik was er vrij snel ana gewent maar doe ook geen sprint training ermee onderweg.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3523
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 02 feb 2022 10:59

hayes schreef: 02 feb 2022 09:26 Eerste ritje daarnet was toch even wennen. Je fiets gedraagt zich compleet anders.

Veel gewicht op achterband, dus die moet ik even wat harder pompen.
Stuurgedrag is lichter, was echt wel aanpassen.
Even op de trappers is ook geen goed idee. Je voelt het gewicht heen en weer gaan.
Ik moet ook iets zoeken om m'n gerief van fietszakken naar bureau te krijgen.

Gebruikt iemand een tas die bovenop de bagagedrager ligt?
Daarom had ik voor dat mik-systeem gekozen. Dat klik je vast en los en ik pak de set dubbele tassen gewoon van de fiets om ze mee naar mijn bureau te nemen.

Idd, fietsen ermee is even wennen, met tassen aan beide zijde wordt het al beter denk ik. En ja, sprinten niet doen. En staan niet op de manier zoals je normaal gewend bent. Dus ja, beetje aanpassen maar het went.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 368
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 02 feb 2022 11:15

Je voelt het gewicht idd wel als je op de pedalen staat. Maar daar is het ook geen fiets voor.... gok ik. Die ortlieb hebben dat kliksysteem. Superhandig en je pakt je tas er zo vanaf. En neemt hem mee naar je bureau.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5098
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 02 feb 2022 11:30

hayes schreef: 02 feb 2022 09:26 Gebruikt iemand een tas die bovenop de bagagedrager ligt?
Ik gebruik een tailfin aeropack.
Je merkt het dat gewichtsverdeling wat anders is als tas beetje vol zit bij echt vol gas bochten in gaan.
Maar verder niet echt te merken, gewicht zit mooi in het midden.

Maar laptop ga je daar niet in krijgen. (ja misschien een 12" ofzo)

hayes

hayes 04 feb 2022 20:41

Vandaag is de schroef aan de achterbrug losgeschoten en bagagedrager kantelde achterover. Gelukkig duwde die m'n spatbord op het wiel zodat ik heel snel stilstond. :mrgreen:
Morgen eens checken hoe dit dat beter kan vastmaken.

Het schroefgaatje gaat niet helemaal door de achterbrug (of hoe heet dat?). Ik denk om misschien met een boortje uit te boren en dan gewoon schroef en moer zodat het goed vastzit.

Ik begin wennen aan het gewicht en het stuurgedrag. 't Zou wel een blijver kunnen zijn.

joeptimmermans
Forum-lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
Locatie: Nijmegen

joeptimmermans 04 feb 2022 21:58

hayes schreef: 04 feb 2022 20:41Morgen eens checken hoe dit dat beter kan vastmaken.
Afbeelding

Ik heb dat opgelost met een klemmetje dat eigenlijk voor de waterleiding bedoeld is. Foto is van oktober 2019, maar het zit nog steeds prima. Bind er een paar keer per week mijn rugzak inclusief laptop op vast met een paar van die simpele elastieken voor een retourtje Nijmegen - Arnhem

https://www.wildkamp.nl/product/mikalor ... -mm/770671

hayes

hayes 05 feb 2022 14:54

Heb het nu voorlopig met een spandbandje gedaan en dat zit eigenlijk heel goed vast.
Ook andere schroeven in de zijstandaard. Lijkt me nu goed vast te zitten.

Ik begin wennen aan het gewicht en stuurgedrag. Dus het zou wel een blijvertje kunnen zijn. Nu even op beslissen wat ik aan de zakken wil uitgeven en op zoek naar leuke exemplaren.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1364
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 07 feb 2022 17:23

Dan toch nog een weekje vrieskou in aantocht, veel sterkte aan alle medependelaars!

i-mac

i-mac 07 feb 2022 17:39

Vrieskou zie ik nog niet direct, maar wel heel veel wind.

Plaats reactie