Veldrijden 2021-2022
Op zich was het wel een mooi parcours, alleen spijtig dat het er al een hele tijd kurkdroog bij lag... Deze week gaat het er trouwens regenen/sneeuwen. Indien die neerslag een weekje vroeger was gevallen, hadden we waarschijnlijk andere uitslagen gezien...
Wat is eigenlijk het nut van de crash modus? Bij een auto kan is het uiteraard nuttig vanwege de afsluiting van de brandstoftoevoer maar op een fiets? Wat kan er gebeuren, dat je geraakt wordt door een op hol geslagen derailleur?
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37674
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Levensgevaarlijk, op hol geslagen electromotoren in de fiets https://twitter.com/ordvoskin/status/10 ... 2944695296
(kon die van Hesjedal niet zo snel vinden )
(kon die van Hesjedal niet zo snel vinden )
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37674
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Zonder het stuk gelezen te hebben kan ik nu al zeggen dat er bij mij geen stempel op te plakken valt. De belangrijkste reden is vaak toch de X-gunningfactor: Vos heeft die wel, Van Vleuten heeft die, Evenepoel totaal niet, Wout heeft hem alsnog gekregen, etc.MarkVeenstra schreef: ↑31 jan 2022 09:54 Dit was toch het WK gravel criterium rijden?
Anyways, in de laatste editie van "de Muur" staat een mooi stuk over de verschillende soorten fans, en voor welk type renner ze zijn.
Daar past de discussie die hier gevoerd wordt perfect tussen (slim rijden, versus altijd aanvallen, niet houden van gewiekst rijden of juist niet de sterkste maar de slimste zijn, passie hebben met de renners die zich altijd vooraan laten zien, of die gewoon een mooie naam hebben .., etc etc)
Maar los daar van: bij Vos wil ik slim rijden zien, bij een VDP/Alaflipje in goeie doen gewoon aanvallen en winnen, Van Vleuten met een mooie solo, etc
Less is bore
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5385
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
In die stand is de derailleur zo klein mogelijk en wordt hij dus minder snel geraakt door rondvliegende andere fietsen. Verder zorgt het ervoor dat je met een kromme derailleurpad de derailleur niet in de spaken kan schakelen. Dus bij crash modus even inspecteren op schade en dan gewoon resetten.
Met di2 kon dat gewoon op de junction box, ik weet niet hoe het met de 12sp of bij SRAM zit. Maar met di2 kan het gewoon op de fiets. Als je als prof dit niet weer moet je toch eens even met je mechaniekers gaan praten.
Met di2 kon dat gewoon op de junction box, ik weet niet hoe het met de 12sp of bij SRAM zit. Maar met di2 kan het gewoon op de fiets. Als je als prof dit niet weer moet je toch eens even met je mechaniekers gaan praten.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Winnen is winnen, nu heb ik er wel problemen mee als er iemand bv helemaal niet overneemt op de weg.
In het terrein is dit voordeel al minder en ook een risico.
Maar Vos/Brand was toch heel normaal, Had brand wel gewonnen dan zijn de meningen andersom.
Vos wat net zo sterk en heeft een betere sprint.......
Met een goede sprint had Boogert ook een heel ander ere lijstje gehad.
In het terrein is dit voordeel al minder en ook een risico.
Maar Vos/Brand was toch heel normaal, Had brand wel gewonnen dan zijn de meningen andersom.
Vos wat net zo sterk en heeft een betere sprint.......
Met een goede sprint had Boogert ook een heel ander ere lijstje gehad.
De hele Brand/Vos discussie in dit forum is één groot déjà vu. Evenepoel/Colbrelli 2.0 met echo's naar de bejaarde discussie over renners die een heel seizoen rijden tegenover renners die zich alleen op het winnen van de Tour richten.
Leer ermee leven dat dit wielrennen is.
Leer ermee leven dat dit wielrennen is.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Het is zeker niet representatief voor het wielrennen an sich, het zijn eerder uitzonderingen die dit doen. Sommigen doen het één keer in een bepaalde situatie, anderen bouwen er hun carrière op. Je sleept het hoe dan ook mee. Als je de naam Zoetemelk laat vallen hoort daar automatisch een idee bij (behalve bij Nederlanders). Zulke zaken worden vaak gepardonneerd vanuit een chauvinistisch standpunt.
In bepaalde situaties levert het ook het betere drama op. Herinner u bijvoorbeeld het incident tussen Sagan en Terpstra (Wevelgem dacht ik), een straf karakter; ik niet, gij dan ook niet. En VanAvermaet won.
In bepaalde situaties levert het ook het betere drama op. Herinner u bijvoorbeeld het incident tussen Sagan en Terpstra (Wevelgem dacht ik), een straf karakter; ik niet, gij dan ook niet. En VanAvermaet won.
Is het wenselijk als je een belangrijke wedstrijd als een wk rijdt dat dit automatisch gebeurt? De voordelen lijken me voor een profrenner niet op te wegen tegen de nadelen.thestudent schreef: ↑31 jan 2022 11:39 In die stand is de derailleur zo klein mogelijk en wordt hij dus minder snel geraakt door rondvliegende andere fietsen. Verder zorgt het ervoor dat je met een kromme derailleurpad de derailleur niet in de spaken kan schakelen. Dus bij crash modus even inspecteren op schade en dan gewoon resetten.
...........
Kan je dat niet uitschakelen?
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5385
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Volgens mij niet.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Vos: 118 crossen gewonnen, die zullen toch niet allemaal op snelle parcours gereden zijn en met een Vos die weinig kop doet?
Ik denk ook dat in 2de positie rijden op een crossparcours niet half zoveel voordeel geeft dan op de weg, dus waarover praten we dan.
Was het WK verleden week gereden dan won Vos zelfs nog op een modderige ondergrond. Dit weekend vond ik haar minder in forme en twijfel ik er sterk aan.
Buiten de cross heeft ze ook nog 301 wegwedstrijden gewonnen, niet slecht vind ik
Ik denk ook dat in 2de positie rijden op een crossparcours niet half zoveel voordeel geeft dan op de weg, dus waarover praten we dan.
Was het WK verleden week gereden dan won Vos zelfs nog op een modderige ondergrond. Dit weekend vond ik haar minder in forme en twijfel ik er sterk aan.
Buiten de cross heeft ze ook nog 301 wegwedstrijden gewonnen, niet slecht vind ik
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2201
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
Wielrennen en ook crossen zijn sporten met tactiek. Een klimmer valt ook niet aan in een waaier etappe en een sprinter niet in een klim. Juist die tactiek en het feit dat ieder op zijn/haar manier een koers probeert te winnen maakt het naast een mooie sport ook nog een mooi spelletje. En juist dit weekend echt genoten van prachtige wedstrijden, waar juist het verschil in kunnen en tactiek zorgde voor het spektakel.
Ach, ik zeg ook maar wat