Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Nieuw forum en website

Gebruikersavatar
fgrs
Forum-lid
Berichten: 706
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

Gebruikersavatar fgrs 30 jan 2022 10:34

buzz schreef: 29 jan 2022 16:31
Aha, op die manier. Kort samengevat... Jij opent dus allereerst de lijst met nieuwe topics en vanuit deze 'startpagina' open je alle (voor jou) interessante topics in een afzonderlijk tabblad. Vervolgens lees je de geselecteerde topics, waarbij elk topic na het lezen direct wordt afgesloten. En nadat ze allemaal gelezen zijn, markeer je alle forums als 'gelezen' (zoals voorheen mogelijk was) op de startpagina.

Twee vraagjes nog...
  1. De topics die jij wilt lezen, klik je wel open middels het zwarte knopje dat ervoor staat (zodat je direct bij het eerste 'ongelezen' bericht van het betreffende topic staat), neem ik aan?
  2. Stel dat je een kwartiertje hebt gelezen in de geselecteerde topics en je markeert vervolgens alle forums als 'gelezen'. Worden de berichten die tijdens jouw 'leeskwartiertje' mogelijk nog toegevoegd zijn, dan niet impliciet ook op 'gelezen' gezet?
1. ik open ze middels het laatste cijfertje van de pagina, dan is meteen de laatste pagina open. Indien nog 1 pagina, dan klik ik gewoon op de titel van de topic.
2. weet niet of er bij het markeren als gelezen ook alle nieuwe antwoorden/topics die tijdens het lezen erbij gekomen zijn eveneens gemarkeerd worden.
Weet het niet zeker, maar ik denk dat ik dat vroeger al eens gedaan heb, alles markeren als gelezen gezet van de startpagina na het lezen en dan nog eens de lijst met nieuwe topics aangeklikt en er waren enkele nieuwe bij.

Gebruikersavatar
fgrs
Forum-lid
Berichten: 706
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

Gebruikersavatar fgrs 30 jan 2022 10:35

De Tukker schreef: 29 jan 2022 14:22 Houdt gewoon de control-toets ingedrukt als je op een link klikt. Met ingedrukte control-toets kun je heel snel op heel veel links klikken :)
Of druk de shift in als je klikt, dan open je een heel nieuw browserscherm. Het is maar net wat je op dat moment nodig hebt
(die toets zal op een computer met zo'n aangevreten stuk fruit ongetwijfeld anders heten).
Inderdaad, ken ik ook wel, maar ik hou meestal in de andere hand mijn koffietas vast :like:

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 30 jan 2022 11:06

fgrs schreef: 30 jan 2022 10:35
De Tukker schreef: 29 jan 2022 14:22 Houdt gewoon de control-toets ingedrukt als je op een link klikt. Met ingedrukte control-toets kun je heel snel op heel veel links klikken :)
Of druk de shift in als je klikt, dan open je een heel nieuw browserscherm. Het is maar net wat je op dat moment nodig hebt
(die toets zal op een computer met zo'n aangevreten stuk fruit ongetwijfeld anders heten).
Inderdaad, ken ik ook wel, maar ik hou meestal in de andere hand mijn koffietas vast :like:
Bij Apple klik je gewoon op de "terugtoets" ( < ) in de browser en houdt die ingedrukt. Andere hand dus gewoon vrij voor uwe tas ;)
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 30 jan 2022 11:08

Djemz schreef: 30 jan 2022 07:58 Kan het niet toegevoegd worden dat als je op een topic klikt je direct naar je laatste ongelezen post gaat?

Dat mis ik echt wel.
Je kunt ook gewoon op het pijltje naast de forumnaam van de laatste poster in het bericht klikken (helemaal rechts)
Do or don’t, there is no try

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 06 feb 2022 11:58

Onbekend probleem voor mij, soms word ik uitgelogd en kan niet opnieuw inloggen.
Het inloggen lukt weliswaar, maar klik ik dan op het forum, ben ik toch niet ingelogd....cookies wissen lost het op, maar in Chrome onder Windows moet ik álle cookies wissen. Alleen fiets.nl werkt niet, en dan moet ik overal weer cookies bevestigen, opnieuw inloggen etc etc. Gedoe gedoe.
Nu heb ik ontdekt dat als ik op de knop "inloggen" klik, dan word ik schijnbaar ingelogd. Daar log ik uit, en opnieuw in met "onthoud mij" geselecteerd, en dan kan ik weer normaal het forum gebruiken.

Misschien een bug ergens? Of doe ik iets fout?
Dogma F

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 06 feb 2022 12:22

In Chrome onder Windows hoef (moet) je niet alle cookies te wissen, alleen de cookies van fiets.nl.

Verder is het zo dat met het probleem van jou dat opnieuw inloggen met "onthoud mij" het probleem idd oplost. Door "onthoud mij" worden er nieuwe cookies van fiets.nl op jouw computer geplaatst, vandaar. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 17 feb 2022 11:11

Poging tot de lange uitleg waarom dat aanmelden niet altijd goed gaat....

Ik denk dat het zo zit ivm dat inloggen;
Op een normale website log je één keer in en je bent ingelogd voor alle functies van de website. En je hebt 1 gebruiker en alle functies van de website werken met die ene gebruiker. Technische kan het zijn dat de normale site uit verschillende onderdelen bestaat maar die onderdelen praten met elkaar of met een authenticatie systeem zodat eens aangemeld in 1 onderdeel ze je aanvaarden de ander me onderdelen (een single-sign-on systeem).
Hier op fiets.nl heb je 2 afzonderlijke delen met een eigen inlogsysteem en gebruikers. De hoofdsite fiets.nl en het forum. Op zich kan je 2 verschillende accounts hebben voor ieder deel -hoofdsite en forum, of je kan het account van de hoofdsite hergebruiken. Op zich is dat geen probleem op voorwaarde dat de aanmeldroutines hier mee omkunnen. Het probleem is nu dat de integratie van die 2 sites knullig geïmplementeerd lijkt te zijn.
Een werkt met een cookie dat eens aangemeld zegt wie je bent, en je voor een bepaalde tijd actief houdt. Maar met de 2 sites met eigen aanmelden op fiets.nl loopt dat blijkbaar regelmatig fout.
Hoe het lijkt te werken op fiets.nl; je meldt aan op fiets.nl , nadien ga je naar het forum en de site vraagt of je met zelfde account wil aanmelden op het forum. Je zegt ja of nee, en je wordt ook aangemeld op het forum. Alles werkt dan ok. De 2 sites -hoofdsites en forum, hebben ieder hun manier om te denken dat je aangemeld bent. Na een tijd zegt het systeem dat je vroegere aanmelding vervallen is. En dat loopt niet synchroon tussen beide delen van de site. Resultaat : je bent nog aangemeld op het forum maar niet op de hoofdsite of omgekeerd. Op zich weer geen probleem. Maar dan komt het opnieuw aanmelden. Daar loopt het fout. De aanmeldknop lijkt enkel op de hoofdsite te staan*. Je meldt daar aan en die meldt je aan enkel op de hoofdsite. Nadien surf je naar het forum en die ziet je niet meer aangemeld. Die zegt dat je terug moet aanmelden. Maar die aanmeldknop zit op de hoofdsite. Je start terug het aanmelden maar die meldt je enkel aan op de hoofdsite (en eventueel zegt die direct dat je nog aangemeld bent). Die hoofdsite aanmeldknop zou moeten weten dat je ook wil aanmelden op het forum. Maar dat lijkt die niet door te hebben. Het lijkt alsof die op een foute manier controleert of je aanmelden op het forum nog in orde is. Daardoor lijkt die je niet te vragen ook aan te melden op het forum.
De afmeldknop lijkt wel goed te werken. Meld je af wordt account op de hoofdsite en forum correct afgemeld. Meldt je dan aan op het forum heeft de aanmeldroutine door dat je ook op forum wil aanmelden en dat je aanmelding daar niet geldig is, en dan kom je correct in de aanmeldroutine terecht voor het forum.
Op zich zou de aanmeldroutine moeten herbekeken worden. Ergens loopt daar iets fout. In het oude systeem leek het forum zijn eigen aanmeldroutine te hebben. Die is vervangen door een enkele op de hoofdsite*. De oplossing is volgens mij niet complex. Alleen moet iemand even echt zijn verstand gebruiken om het op te lossen.

Walter
* door de manier van aanmelden krijg je de eerste keer aanmelden op het forum een gekke omleiding. Het lijkt alsof de hoofdsite zich voor jou aanmeld op het forum...

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 17 feb 2022 11:13

Orlok schreef: 06 feb 2022 12:22 ...

Verder is het zo dat met het probleem van jou dat opnieuw inloggen met "onthoud mij" het probleem idd oplost. Door "onthoud mij" worden er nieuwe cookies van fiets.nl op jouw computer geplaatst, vandaar. ;)
"Onthoudt mij" zou moeten zorgen dat je cookie een tijd actief blijft en je niet steeds moet aanmelden. Maar het al dan niet aantikken van de optie zou wel altijd een werkende website moeten geven. Het enige verschil zou moeten zijn dat je minder moet aanmelden.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 17 feb 2022 11:36

Het op jouw computer geplaatste cookie blijft net zo lang actief totdat je de computer opnieuw uitzet/opstart tenzij je bestaande cookies blijft behouden door de instellingen in de webbrowser of totdat het cookie door de website opnieuw wordt overschreven door een gewijzigde cookie.! In beide gevallen kan dat ervoor zorgen dat je je opnieuw moet aanmelden.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 18 feb 2022 12:03

Na een update van mijn browser kan ik nog wel inloggen maar is die inlog niet actief als ik het forum bezoek.
Cookies, cache allemaal leeggehaald maar het probleem blijft.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 18 feb 2022 12:40

Heb ik ook herhaaldelijk.

Voor mij helpt gewoon dom weer uitloggen, opnieuw inloggen en dan werkt de login van de frontsite ook op het forum.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 18 feb 2022 14:50

Ook al meermaals gehad.

Plaats reactie