Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Marmotte 2022

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3339
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 25 jan 2022 12:25

Bij een toertocht mag iedereen de hele afstand in mijn wiel gaan hangen, who cares... tenzij ze mezelf in gevaar brengen.

Maar bij een cyclo kom je typisch in een groepje terecht met mensen die aan elkaar gewaagd zijn, en het is wel degelijk competitie. Dan mag iedereen zijn deel van het werk doen. Of het moet zijn dat iemand eraan bungelt omdat hij/zij door zijn/haar krachten heen is, maar dat merk je dan de volgende klim wel...
Afbeelding

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 25 jan 2022 12:43

Toch wel lollig is dat he, in zo'n cyclo gaan de grootste losers (mij incluis, het ontbreekt me niet aan zelfkennis hoor) wielrennertje spelen, andermans bordje leegeten etc. Ik geloof dat ik bij mijn laatste marmotte ergens rond de 1400ste plaats zat, maar er werd gewoon "gekoerst". Ik probeer in zo'n groepje dan wel mijn werk te doen, maar wel beperkt, ieder zijn deel. Vind het ook wel een beetje het deel van de lol.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Goudhaantje
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52

Gebruikersavatar Goudhaantje 25 jan 2022 13:55

1094 schreef: 25 jan 2022 08:21 Als je niet meer op kop wilt rijden kan je gaan zitten signalen wat je wilt maar je kan beter gewoon je aan de kant gaan en je benen stil houden, dat is een stuk effectiever
Behalve als iedereen dan zijn benen stilhoudt (waar gebeurt). Stoppen aan de kant van de weg is ook weer zo wat. Het ging mij er meer om dat er zelfs wielrenners zijn tijdens een cyclo die nog wel achter Calimero op een driewieler gaan hangen omdat ze denken dat ze zo sneller zijn.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 25 jan 2022 14:49

Ooit eens bij een dame in het wiel gehangen bergop (in de Ardennen ergens, geen idee meer welke tocht, al redelijk lang gereden), ik kon echt maar juist volgen. Samen bergaf en zij bij mij in het wiel op de vlakke stukken langs het water. Da's toch veel leuker zo dan altijd in het wiel hangen.

Ik blij want sneller bergop dan alleen en zij blij want sneller over het vlakke :D (dat zijn zo van die leuke herinneringen die je altijd bij blijven)
Afbeelding

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3339
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 25 jan 2022 14:59

Een paar jaar geleden de Gran Fondo Saint Tropez meegereden. Mijn partner deed toen mee voor het podium bij de vrouwen, en ik had afgesproken dat ik haar de hele dag zou 'hazen'... Vanaf km60 of zo tot het einde heb ik quasi de hele tijd op kop van de groep gereden, met haar maar ook nog vele mannen in het spoor. Maar dat stoort me dan ook weer niet, ik ben er dan niet om mijn eigen klassement, maar als hulpje voor de madame. Het enige wat lastig was, is dat sommige van die mannen op de slotklim ervandoor gingen, en ik niet 'mocht' volgen :D Wel veel duimpjes gekregen, ook leuk.

Een aanrader trouwens, mooie route!
Afbeelding

LVteS
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 dec 2021 22:41

LVteS 25 jan 2022 20:36

Welk Frans vliegveld is het handigste om te nemen voor de Marmotte? Liefst vertrek uit Rotterdam. Lyon?

a_v
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 14 aug 2015 21:32

a_v 25 jan 2022 20:44

LVteS schreef: 25 jan 2022 20:36 Welk Frans vliegveld is het handigste om te nemen voor de Marmotte? Liefst vertrek uit Rotterdam. Lyon?
Er gaat een TGV, ben je binnen 6 uur in Lyon.

laurens87
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 26 jan 2022 11:31

rikkert schreef: 25 jan 2022 12:43 Toch wel lollig is dat he, in zo'n cyclo gaan de grootste losers (mij incluis, het ontbreekt me niet aan zelfkennis hoor) wielrennertje spelen, andermans bordje leegeten etc. Ik geloof dat ik bij mijn laatste marmotte ergens rond de 1400ste plaats zat, maar er werd gewoon "gekoerst". Ik probeer in zo'n groepje dan wel mijn werk te doen, maar wel beperkt, ieder zijn deel. Vind het ook wel een beetje het deel van de lol.
Ik vind je term losers op jezelf betrokken een beetje overdreven. Maar de rest van je verhaal helemaal mee eens!
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8446
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 26 jan 2022 11:35

LVteS schreef: 25 jan 2022 20:36 Welk Frans vliegveld is het handigste om te nemen voor de Marmotte? Liefst vertrek uit Rotterdam. Lyon?
Grenoble.
Bijlagen
D4A4CCA1-477D-4876-A36E-39E5FA4C3F19.png
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 28 jan 2022 21:29

Wieltjeszuigen vind ik wel erg negatief. Ik hou het liever op slim rijden. Het is gewoon onderdeel van het spel. Als er een domoor is die zich wil opofferen door veel kopwerk te doen ga ik graag in zijn wiel zitten.

Ik ben echt niet te beroerd kopwerk te doen als het zo uitkomt. Maar ik vind het als vijftiger met de nodige ervaring ook leuk om de situatie een beetje te aanschouwen en gebruik te maken van dertigers die zich graag bewijzen.

Omgekeerd heb ik het ook wel meegemaakt dat ik te veel kopwerk deed. Toen moest ik ook wel weer om mezelf lachen van zo veel onnozelheid.

Uiteindelijk telt alleen de eindtijd en niets anders. Wie het slim aanpakt kan op vele manieren succes behalen.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 jan 2022 19:25

Ik vind er weinig slims aan als je in groep 2 rijdt vanaf de glandon en van 30 man willen er schijnbaar maar 5 wat bijdragen. Gevolg is dat het hollen en stilstaan wordt, dat kost meer energie dan als iedereen gewoon mee draait, 1 trap op kop en weer afzakt.

Wielrennertje spelen zonder het begrepen te hebben, in een echte koers moet je wel een beter verhaal hebben om je zo op te stellen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 30 jan 2022 08:12

amclassic-fan schreef: 29 jan 2022 19:25 Ik vind er weinig slims aan als je in groep 2 rijdt vanaf de glandon en van 30 man willen er schijnbaar maar 5 wat bijdragen. Gevolg is dat het hollen en stilstaan wordt, dat kost meer energie dan als iedereen gewoon mee draait, 1 trap op kop en weer afzakt.

Wielrennertje spelen zonder het begrepen te hebben, in een echte koers moet je wel een beter verhaal hebben om je zo op te stellen.
+1 :winkthumb: Een cyclo is toch zeker je eigen grenzen vinden over een dergelijke afstand. Omdat volledig te gaan wieltjezuigen op de vlakke stukken en daarna jezelf prijzen voor een goede prestatie is in mijn ogen toch jezelf een beetje voor de gek houden.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Plaats reactie