Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Warme handschoenen

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 07 jan 2022 10:17

fietsernl schreef: 06 jan 2022 20:07 Anders dit soort handschoenen. Ikzelf heb er geen ervaring mee.
https://www.ekoi.com/nl/winterhandschoe ... evo-2.html
Worden afgeraden in de regen.

Mijn nonkel heeft die van Sealskinz, hij is er erg blij mee (heeft heel slechte bloed doorstroming in de handen), ze gaan makkelijk 3 uur mee (ik weet niet op welke stand), je mag ze onderweg echter niet uitdoen want dan duurt het veel te lang voordat ze terug warm zijn.
Afbeelding

LVteS
Forum-lid

LVteS 25 jan 2022 19:54

Ik gebruik al een tijdje gebreide thermo handschoenen van Zeeman. Was even sparen (3,95 euro), maar dan heb je ook wat. Nadeel: niet aerodynamische en wat rare blikken van mede-wielrenners.

JazzHands
Forum-lid

JazzHands 27 jan 2022 10:57

Moet goedkoper kunnen.

meuk
Forum-lid

meuk 04 mar 2022 19:10

Even update van mijn ervaringen. Die ali handschoenen zijn leuk, maar gebruik ik voor korte ritjes in de stad. Heb daarom laatst Gore Wear Gore-tex Infinium Thermo Split handschoenen gekocht en die bevallen fantastisch. Bij echt koud doe ik er nog merino liners van Gripgrab onder. Als koukleum met deze combi nergens last van gehad.

Was van de week bij Decathlon en daar nog setje merino liners meegenomen (stuk goedkoper dan de gripgrabs en bevallen net zo goed).

Merino is sowieso heel erg fijn (her)ontdek ik weer. Offtopic: ook altijd koude voeten, maar merinosokken in combinatie met spatzwear overshoes zelfs warm te noemen.

Nee_Nee
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Nee_Nee 06 mar 2022 16:00

Recent iemand die al jaren last had van koude handen en bij wie geen enkel paar dure handschoenen hielp gelukkig gemaakt met het advies een paar fleece handschoenen van de Action te proberen. En die over de wielerhandschoenen te dragen

Plaats reactie