Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Problemen met Newmen Advanced SLR 38 wielen

JoghoJogho
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 jul 2012 13:34

JoghoJogho 16 jan 2022 20:18

@hans/maatwielen: Dat is inderdaad de bewuste wielset alleen bij mij zijn de spaaknippels nu nog intern. En ik haal de modellen blijkbaar ook door elkaar. De Newman Evolution AL R32 die onderdeel waren van de fiets die ik kocht waren al onderweg vanwege de recall. Ik heb de wielen zelf niet gezien, waren al opgestuurd maar heb begrepen dat ze van interne naar externe nippels worden omgebouwd.

De carbon wielset die ik erbij had gekocht zijn dus niet de Evolution maar zoals Philoppos aangaf de Newman Advanced SL R38. Daar had ik dus een spaakbreuk en hoewel ze geen onderdeel zijn van de recall mocht ik ze allebei opsturen en worden ook daar de nippels van intern naar extern veranderd. Dus dan denk je zelfde probleem. Hoe ze het op gaan lossen weet ik niet dus nu maar afwachten tot ze retour komen. Zodra ik iets terug heb zal ik dat hier melden.

Gebruikersavatar
Maatwielen
Forum-lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 28 jan 2014 16:18
Contact

Gebruikersavatar Maatwielen 24 jan 2022 13:15

Ondertussen heeft een klant een Newman advanced R-38 full carbon wiel bij mij gebracht. Niet toevallig want hij had op dit forum gekeken. Hij wilde het wiel vanwege herhaaldelijke spaakbreuk laten herspaken, maar dit heb ik afgeraden omdat dat het probleem niet zou oplossen en spaakbreuk zou terugkeren. De spaakspanning was goed en het gewicht van de rijder was niet hoog te noemen. Het probleem is duidelijk het 'internal nipple design' met te kleine en niet mooi schuin geboorde spaakgaten in de velg. De spaken breken precies daar waar ze de nippel in gaan (zie foto's). Ik heb de klant geadviseerd om contact met Newman op te nemen, aangezien die kennelijk het probleem gratis oplost door de gaten groter te boren zodat externe nippels gebruikt kunnen worden.

Verder viel mij nog op dat er ronde spaken zijn gebruikt en dat deze aan de velgkant vierkant zijn om ze gemakkelijker tegen te kunnen houden bij het draaien aan de nippel (anders draait de spaak mee). Dat is dan wel weer attent van de fabrikant.
IMG_6434.JPG
IMG_6435.jpg
IMG_6437.JPG

Karremaat
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2021 10:35

Karremaat 26 jan 2022 08:40

Hi allemaal,

Leek mij handig om het bij deze post even te vragen. Maar ik kan nergens verdere informatie vinden over de Newmen Advanced Slr 38 Streem en ben benieuwd of iemand meer weet als gewicht, prijs etc?

Mocht ik hier niet goedzitten met de vraag dan hoor ik het graag.

Gr. Nick

Plaats reactie