Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe gravelbike. Need help!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 jan 2022 22:40

Swoosj schreef: 22 jan 2022 21:17
Lcsmet schreef: 22 jan 2022 20:50
Swoosj schreef: 22 jan 2022 19:31 ....Vandaag al bij de lokale FM's langs geweest maar nergens is er nog iets te krijgen... Ridley Kanzo Fast is nergens meer te vinden of te krijgen, ...
Dan heb je niet goed gezocht, misschien je zoekgebied een beetje uitbreiden.

Vertel....
Zo te horen weet jij nog ergens iets op stock staan?

Gr
Doe eens een telefoontje naar Wim De Vos fietsen in Oosterhout.
En er staat een maat Large te koop in het te koop topic
I know myself like no one else
Nothing to defend

Swoosj
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 30 sep 2015 14:37

Swoosj 22 jan 2022 23:07

Lcsmet schreef: 22 jan 2022 22:40
Swoosj schreef: 22 jan 2022 21:17
Lcsmet schreef: 22 jan 2022 20:50
Dan heb je niet goed gezocht, misschien je zoekgebied een beetje uitbreiden.

Vertel....
Zo te horen weet jij nog ergens iets op stock staan?

Gr
Doe eens een telefoontje naar Wim De Vos fietsen in Oosterhout.
En er staat een maat Large te koop in het te koop topic

Zal ik doen alleen is dit om +170km van bij me thuis...

Ik heb reeds gereageerd om deze in het "te koop" topic maar nog geen reactie.

Verstuurde PB's blijven precies ook hangen in postvak uit ipv in verzonden.


Gr

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 23 jan 2022 06:17

Ik ga binnen 2 weken ook gewoon naar Oosterhout, is ook 150km van bij mij thuis. Voor 20% korting is dat toch wel de moeite.

PB's blijven in Postvak UIT staan, tot ze gelezen zijn door de ontvanger.
Afbeelding

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 23 jan 2022 07:09

Als je zo graag een fiets wil, dan heb je dat ervoor over....170km :(
Ik heb een aantal jaren geleden een BMC gekocht in de buurt van Freiburg, 515km enkele reis...:)
's Morgens even op en neer met de auto van de zaak, koste me dus geen ruk, alleen tijd.
Was wel 50% korting ofwel €2500,-!

Swoosj
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 30 sep 2015 14:37

Swoosj 23 jan 2022 07:52

TL@ schreef: 23 jan 2022 06:17 Ik ga binnen 2 weken ook gewoon naar Oosterhout, is ook 150km van bij mij thuis. Voor 20% korting is dat toch wel de moeite.

PB's blijven in Postvak UIT staan, tot ze gelezen zijn door de ontvanger.
Geven ze daar 20% korting? Op alle fietsen?

Da's natuurlijk een ander verhaal.

Gr

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 23 jan 2022 10:47

Swoosj schreef: 23 jan 2022 07:52
TL@ schreef: 23 jan 2022 06:17 Ik ga binnen 2 weken ook gewoon naar Oosterhout, is ook 150km van bij mij thuis. Voor 20% korting is dat toch wel de moeite.
Geven ze daar 20% korting? Op alle fietsen?
Niet op ALLE fietsen.
Die tijd is ondertussen voorbij.
Als je iets gezien hebt op zijn fb pagina of een andere fiets wil best eerst gewoon bellen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

chris80
Forum-lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 23 jan 2022 11:21

Ik heb ook al 3x iets van 200km enkele reis gereden voor een nieuwe fiets. En onderhoud doe ik gedeeltelijk zelf en soms even naar de lokale fietsenmaker. Tis allemaal geen rocket science :). En een goede fietsenmaker kan praktisch elke fiets gewoon onderhouden. Sommige doen alleen moeilijk bij Canyon.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 23 jan 2022 14:35

Dat moeilijk doen bij Canyon heb ik ook al gezien. De FM hier in het dorp werkte probleemloos aan mijn Chinees en een fiets van de Aldi/Makro neemt hij ook wel aan maar bij Canyon doet hij erg moeilijk. Maakt de markt kapot volgens hem.
Afbeelding

i-mac

i-mac 23 jan 2022 15:19

Mijn fietsenmaker helpt zijn klanten bij het bestellen van een Canyon. Fiets mag ook bij hem geleverd worden. Daar vraagt hij wel iets voor, maar dat is niet meer dan logisch. Ook voor onderhoud is iedereen er welkom, eender welk merk.

Al eens gekeken bij Canyon? Al moet je bij de carbon Grail het stuur ervoor lief bij nemen. Niet iedereen ziet dat graag. Voor mij was het één van de punten die me over de lijn kon trekken. Ik kan je ook de bij passende spatborden aanbevelen. Zijn hun geld dubbel en dik waard.

hayes

hayes 23 jan 2022 19:35

i-mac schreef: 23 jan 2022 15:19 Mijn fietsenmaker helpt zijn klanten bij het bestellen van een Canyon. Fiets mag ook bij hem geleverd worden. Daar vraagt hij wel iets voor, maar dat is niet meer dan logisch. Ook voor onderhoud is iedereen er welkom, eender welk merk.
Dat lijkt mij de way to go. Ze zijn er en gaan niet meer verdwijnen.
Nu is er een boom en hebben fietsenmakers héél veel werk. Maar dat zal ook niet eeuwig duren.
Als iemand met een 'internetfiets' binnenkomt, zou ik die als FM zo snel mogelijk aan me willen binden (want meestal heeft die geen vaste FM). En wie weet, koopt die de volgende fiets wel bij de dealer.

Ik heb bij m'n vorige fietsenmaker gewoon de vraag gesteld en hij had er absoluut geen probleem mee (hij was wel al aan het afbouwen). Ik heb na z'n pensioenering nog altijd geen nieuwe vaste FM gevonden.

IK moest vorig jaar een Ultegra 52 kettingblad Niet te krijgen volgens mijn FM. Ik keek zelf online en vond die aan 80 euro.
Ik heb voorgesteld die zelf te kopen, bij hem te laten leveren en hij mocht er gewoon 25 euro bovenop doen. Hij wilde niet. Uiteindelijk een 53t gestoken voor 150 (!) euro. (ik weet nog altijd niet waarom ik toegaf). Na 2 maanden toch weer een 52 gestoken. 150 euro verspild.

Intussen ontdekt hoe makkelijk het is om een nieuw tandwiel te steken. Vanaf nu altijd zelf. Dat is dus het resultaat van zijn houding. Hij zal nooit nog een kettingblad aan mij verkopen.
Laatst gewijzigd door hayes op 23 jan 2022 20:33, 2 keer totaal gewijzigd.

i-mac

i-mac 23 jan 2022 19:55

Het is zelfs zo dat mijn fietsenmaker adviseert om duurdere aankopen (bv een volledige groep) te doen bij de grote spelers (Fashionforcycling, Van Eyck, Mantel, Futurumshop, enz ...). Hij installeert alles. Ik heb dat gehad met de aankoop van een Shimano Ultegra Di2 groep. De reden hiervoor is dat hij die groep aankoopt aan de prijs die de grote spelers vragen in hun winkel. Mijn fietsenmaker moet naast de aankoop, nog wat winst en BTW aanrekenen. En dat wil hij zijn klanten niet aandoen.

Ik heb al veel mensen doorgestuurd naar hem. Een heel eerlijke man, die ook eerlijke prijzen vraagt voor zijn werk. En dat werk is altijd tip top in orde.

chris80
Forum-lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 23 jan 2022 20:37

Ik heb ook nooit begrepen waarom een fietsenmaker niet wil helpen bij een internetmerk. Uiteindelijk is onderhoud plegen aan een fiets ook winst (uurtarief, onderdelen etc). Daarnaast komt een tevreden klant weer terug en koopt evt zijn volgende fiets bij jou. Een ontevreden klant zie je niet snel meer terug. Bijzondere manier van ondernemen..

Plaats reactie