i-mac schreef: ↑23 jan 2022 15:19
Mijn fietsenmaker helpt zijn klanten bij het bestellen van een Canyon. Fiets mag ook bij hem geleverd worden. Daar vraagt hij wel iets voor, maar dat is niet meer dan logisch. Ook voor onderhoud is iedereen er welkom, eender welk merk.
Dat lijkt mij de way to go. Ze zijn er en gaan niet meer verdwijnen.
Nu is er een boom en hebben fietsenmakers héél veel werk. Maar dat zal ook niet eeuwig duren.
Als iemand met een 'internetfiets' binnenkomt, zou ik die als FM zo snel mogelijk aan me willen binden (want meestal heeft die geen vaste FM). En wie weet, koopt die de volgende fiets wel bij de dealer.
Ik heb bij m'n vorige fietsenmaker gewoon de vraag gesteld en hij had er absoluut geen probleem mee (hij was wel al aan het afbouwen). Ik heb na z'n pensioenering nog altijd geen nieuwe vaste FM gevonden.
IK moest vorig jaar een Ultegra 52 kettingblad Niet te krijgen volgens mijn FM. Ik keek zelf online en vond die aan 80 euro.
Ik heb voorgesteld die zelf te kopen, bij hem te laten leveren en hij mocht er gewoon 25 euro bovenop doen. Hij wilde niet. Uiteindelijk een 53t gestoken voor 150 (!) euro. (ik weet nog altijd niet waarom ik toegaf). Na 2 maanden toch weer een 52 gestoken. 150 euro verspild.
Intussen ontdekt hoe makkelijk het is om een nieuw tandwiel te steken. Vanaf nu altijd zelf. Dat is dus het resultaat van zijn houding. Hij zal nooit nog een kettingblad aan mij verkopen.