Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Opvolger voor mijn Ridley Fenix SL30 gezocht: help!

tetelacourse
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 mei 2016 20:32
Contact

tetelacourse 22 jan 2022 12:03

Na zo'n 6 jaar ben langzaam aan toe aan een opvolger voor mijn Ridley Fenix SL30 (die ik wellicht als 2e fiets wil aanhouden). Ik volg de markt al een tijdje (sinds de zomer 2021), weet wel wat er te koop is én wat daadwerkelijk (op 'korte' termijn) verkrijgbaar is én ik weet wel wat ik mooi vind. Technisch gezien ben ik niet onderlegd dus dat zorgt nu voor de grootste hoofdbrekens bij de eventuele keuze. Mijn voorkeur gaat uit naar een endurance/comfort model hoewel ik de meeste aero modellen mooier vind. Hiermee kom ik met mijn 5 a 6 km's in het Limburgse Heuvelland en een jaarlijks Alpentripje goed weg.
Mijn wensen zijn verder Ultegra of vergelijkbaar afgemonteerd (met schijfremmen die ik nu niet heb) en het budget is € 2999,- :D Ik wil dit budget nog wel verhogen tot € 4000- maar dan wil ik er Di2 of vergelijkbaar (Sram Rival?) op hebben en daar voldoet eigenlijk alleen Canyon aan.
Voor nu lijkt de keuze te gaan tussen de Canyon CF SL 8, Merida Scultura 5000 en de Cube Agree C:62 (in de eerste prijscategorie) Van deze laatste ben ik zeer gecharmeerd al is dit wellicht wel de minst Endurance van ze allemaal. Zie ik wat moois over 't hoofd of heeft iemand andere tips?
haarspeldbochten zijn mijn specialiteit...nu die stukken en ervoor en daarna nog

hayes

hayes 22 jan 2022 14:12

Goh. Elk merk heeft wel een fiets die in aanmerking komt voor dat budget van 3000 euro, behalve de 'topmerken', lees ik-betaal-graag-veel-voor-de-naam-fietsen :mrgreen: :mrgreen:

Om in eigen stal te blijven

Superior X-Road Team Issue 2022, 3469 euro. Ook bij hen zijn de prijzen 200-300 hoger dan vorig jaar. Iets meer dan andere merken, maar geen echt budget wielen.
Afbeelding

Sensa Giulia GF Ultegra Special 2022, 3200 euro
Afbeelding

Cube Agree, 3100 euro
Afbeelding

Enzovoort enzovoort

chris80
Forum-lid
Berichten: 1151
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 22 jan 2022 15:02

Scott Addict Rival AXS 3599,-. Ben ik zelf wel erg gecharmeerd van.
Giant Defy AXS: 4349,-. Zit iets boven je budget, maar wel met carbon wielen. En met een beetje korting kom je ook op 4000,- ;)

En zo zijn er vast nog wel meer merken..

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 jan 2022 15:36

tetelacourse schreef: 22 jan 2022 12:03 .......Mijn voorkeur gaat uit naar een endurance/comfort model hoewel ik de meeste aero modellen mooier vind. ................. Ik wil dit budget nog wel verhogen tot € 4000- maar dan wil ik er Di2 of vergelijkbaar (Sram Rival?) ............. Cube Agree C:62 (in de eerste prijscategorie) Van deze laatste ben ik zeer gecharmeerd al is dit wellicht wel de minst Endurance van ze allemaal. .........
Ik heb jarenlang op verschillende Trek Domane's gereden. Veel meer "endurance geometrie" kan je niet hebben.
Voor minder dan 4000 Euro, endurance geometrie, beetje aero, Sram Force AXS, carbon wielen, zadelpen, zadelbrug en stuur.

Ik heb mij onlangs een Cube Agree C:62 SLT aangeschaft.
Deze morgen de eerste rit mee gereden. Fiets reed in één woord "fantastisch". Niets mis mee.
De Agree C:62 is wel degelijk de Cube met de meest Endurance eigenschappen en ziet er dan ook nog eens een beetje "aero" uit.
Ik heb het model 2021, Sram Force AXS-Carbon wielen en carbon stuur.
Het model 2022 heeft volledig weggewerkte kabels en ook een stuur/-pen combinatie uit één stuk wat mij minder kan bekoren.
Er staan nog wel wat modellen van deze SLT model 2021 te koop, direct leverbaar dus.
Maar dan mag je waarschijnlijk niet te lang meer twijfelen.
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

tetelacourse
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 mei 2016 20:32
Contact

tetelacourse 22 jan 2022 16:55

Dank alvast voor het meedenken. Zeker de TREK Domane 5 SL (zwart/goud) vind ik erg mooi maar in de basis is deze Shimano 105 afgemonteerd, en dat voor bijna €3300. Upgraden naar Ultegra kost ca. € 400,- maar daar wil Trek-store niet aan (wel andere wielen voor 'een leuke prijs')en bij een andere FM is deze pas vanaf dec leverbaar.
Met Sram Rival én andere wielset ga ik over € 4000 heen, mocht ik dit al ergens geregeld krijgen.
En korting in deze tijd van schaarste, lijkt me niet vanzelfsprekend.
haarspeldbochten zijn mijn specialiteit...nu die stukken en ervoor en daarna nog

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 jan 2022 17:10

tetelacourse schreef: 22 jan 2022 12:03 ......
Voor nu lijkt de keuze te gaan tussen de Canyon CF SL 8, Merida Scultura 5000 en de Cube Agree C:62 ..........
tetelacourse schreef: 22 jan 2022 16:55 ..........En korting in deze tijd van schaarste, lijkt me niet vanzelfsprekend.
20% Korting op een Trek is nog steeds "normaal".
Maar dan moet je iets verder kijken dan de "Trek store" al dan niet uit je buurt.
Maar ik postte vooral de ervaring met mijn "nieuwe" Cube Agree C:62 SLT die aan al je "eisen" en zelfs meer voldoet.
I know myself like no one else
Nothing to defend

tetelacourse
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 mei 2016 20:32
Contact

tetelacourse 24 jan 2022 20:25

Op het 'plaatje' voldoet de Cube zeker en dat geldt voor de TREK eigenlijk ook maar beide heb ik nog niet 'live' gezien en dus ook niet getest. Nu kan ik op korte termijn wel gaan kijken naar en testen van een vergelijkbare Cube Agree (in ieder geval kwa geometrie). De Cube is relatief snel leverbaar in mijn maat (58 of 60) en dat geldt niet voor de TREK en vele anderen.
Ik heb op zich geen haast maar ik wil straks ook geen 'overjarig model' (tegen de hoofdprijs).
Cube staat dus op pole position maar dat zegt nog niets over de finish, om maar even in sportermen te blijven.
haarspeldbochten zijn mijn specialiteit...nu die stukken en ervoor en daarna nog

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 24 jan 2022 22:02

tetelacourse schreef: 24 jan 2022 20:25 ....
Ik heb op zich geen haast maar ik wil straks ook geen 'overjarig model' (tegen de hoofdprijs).
....
De uiteindelijke prijs hangt af van hoe goed je kan onderhandelen. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 25 jan 2022 08:44

Om een aantal van de redenen die jij aanhaalt is bij mij de merida scultura endurance 7000-E bij op het lijstje gekomen. Enige nadeel: ik heb nog niet uitgezocht hoe dat met levertijden zit, online is die in ieder geval niet beschikbaar volgens hun site. Die scultura endurance heb je in:
7000-E - nieuwste ultegra - 4099euro
Rival edition - Rival etap AXS - 3899euro
6000 - mechanische ultegra en fulcrum wielen - 2999euro
5000 - mechanische ultegra en ??? wielen - 2599euro
(en goedkoper tot en met Tiagra - 1500euro)

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 25 jan 2022 12:29

Gaat Shimano de oude R8000 Ultegra gewoon blijven maken? De nieuwe is er namelijk enkel in DI2.
Afbeelding

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 25 jan 2022 13:03

Daar kreeg ik van de fietsenmaker het antwoord op dat de oude ultegra onderdelen ook nog altijd te vinden zijn en dat ik me de eerst 5jaar zeker geen zorgen hoefde te maken. Geen idee of dat echt een goed argument is.

tetelacourse
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 mei 2016 20:32
Contact

tetelacourse 25 jan 2022 13:18

[/quote]


Ik heb mij onlangs een Cube Agree C:62 SLT aangeschaft.
Deze morgen de eerste rit mee gereden. Fiets reed in één woord "fantastisch". Niets mis mee.
De Agree C:62 is wel degelijk de Cube met de meest Endurance eigenschappen en ziet er dan ook nog eens een beetje "aero" uit.
Ik heb het model 2021, Sram Force AXS-Carbon wielen en carbon stuur.
Het model 2022 heeft volledig weggewerkte kabels en ook een stuur/-pen combinatie uit één stuk wat mij minder kan bekoren.
Er staan nog wel wat modellen van deze SLT model 2021 te koop, direct leverbaar dus.
Maar dan mag je waarschijnlijk niet te lang meer twijfelen.
Afbeelding
[/quote]

Absoluut mooi exemplaar, ook deze kleurstelling maar ik vind de niet volledig weggewerkte kabels toch jammer maar dat is dus persoonlijk/smaak.
haarspeldbochten zijn mijn specialiteit...nu die stukken en ervoor en daarna nog

Plaats reactie