Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
hotrod
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 10 aug 2007 01:06
Locatie: Uitgeest

Gebruikersavatar hotrod 21 jan 2022 13:41

De alu frames zijn volgens mij wel geheel nieuw met weggepoetste lasnaden, ruimte voor 35mm bandjes en mogelijkheid om een tasje op de bovenbuis te monteren. Of ik heb een eerdere update gemist: ik kijk niet meer zo vaak bij Canyon als ik in het verleden wel deed. :-)

Ik zou zo’n alu modelletje wel als all road willen hebben.

tetelacourse
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 mei 2016 20:32
Contact

tetelacourse 21 jan 2022 14:32

tetelacourse schreef: 20 jan 2022 22:30 Klopt, maar tot nu toe alleen MTB's en Gravelbikes. Ik wacht nog op een reactie van Shimano testcenter V'burg.
Helaas krijgen wij de Canyon Endurance CF-modellen niet in onze testvloot. aldus Shimano Valkenburg; jammer dagje Koblenz overwegen dan maar
haarspeldbochten zijn mijn specialiteit...nu die stukken en ervoor en daarna nog

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 21 jan 2022 17:03

De alu met tiagra disc ziet er goed uit. En betaalbaar. Was die er 2 jaar geleden, met die smooth weldingen geweest... een serieuze kandidaat. Nu al bijna 2 jaar blij met mijn huidige fiets.

hayes

hayes 21 jan 2022 19:29

Die welds waren in het verleden inderdaad een ramp bij Canyon. Ik heb bewust de Grail links laten liggen destijds.
Het was echt een ramp.

Hier wel mooi. Ik zou heel graag ietsje meer betalen daarvoor.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 21 jan 2022 19:37

Lasnaden van de grizl zijn ook zo mooi weggewerkt. Eigenlijk ook 1 van de redenen dat ik voor de grizl ipv voor de grail gegaan ben.

sworkskid
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 aug 2019 01:41

sworkskid 22 jan 2022 06:36

Vraag aan de kenners die geupdated zijn : Mijn ultimate heeft een schroef in de staande zitbuis om de zadelpen vast te schroeven, terwijl de vorige aeroad's dit hadden op de bovenbuis. Met een losse klem, wat goed werkte by the way. Nu heeft de huidige aeroad ook deze schroef in de staande buis. Is dit nu de enige innovatie die ze hebben ontwikkeld om het zakken van die pen tegen te gaan ? En hoe hebben ze dan de aeroad's aangepast dit ze vorige jaren terug binnen pakte om dit te verhelpen ?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 22 jan 2022 08:04

Was altijd zo op de nieuwe Aeroad. De theorie is dat dit zorgt dat er meer zadelpen uitsteek, deze meer kan bewegen en dus meer comfort geeft (het is net dat bewegen dat het probleem was)
Afbeelding

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 22 jan 2022 13:13

sworkskid schreef: 22 jan 2022 06:36 Vraag aan de kenners die geupdated zijn : Mijn ultimate heeft een schroef in de staande zitbuis om de zadelpen vast te schroeven, terwijl de vorige aeroad's dit hadden op de bovenbuis. Met een losse klem, wat goed werkte by the way. Nu heeft de huidige aeroad ook deze schroef in de staande buis. Is dit nu de enige innovatie die ze hebben ontwikkeld om het zakken van die pen tegen te gaan ? En hoe hebben ze dan de aeroad's aangepast dit ze vorige jaren terug binnen pakte om dit te verhelpen ?
Ik heb diverse Ultimate's met die bevestiging gehad en nu ook de Aeroad III met die bevestiging. Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad maar met de (zeer) beroerd geplaatste "oplossing" bij de Aeroad II wel (Speedmax had ook zoiets maar iets beter bereikbaar). Wat mij betreft dus een grote stap voorwaarts, veel fraaier want bijna onzichtbaar en als je het gewoon goed doet met het juiste aanhaalmoment NUL problemen :winkthumb: ! Er was (dus) geen probleem met zakkende zadelpennen bij de huidige Aeroad en daar is dus ook niets aan gewijzigd.... Wel aan de afdichting met een verdraaid lelijke rubber sleeve. Sinds gisteren heb ik die in huis. Canyon heeft zelf de (keurig, dat wel) vervanging gedaan van sleeve, stuur en frame. Het laatste vanwege het feit dat de horizontale strepen bij de 1e edities blijkbaar niet onder de blanke lak zaten en dus heel snel loslieten/beschadigden. Ik heb dus alleen om die reden een gloednieuw frame (met dus blanke lak over de strepen) gekregen. Wederom een uitstekende service van Canyon Nederland. Ik ben bepaald niet gelukkig hoe Canyon als bedrijf de stuur/zadelpen issues hebben "opgelost" maar Canyon Nederland was als altijd snel, behulpzaam en zeer informatief. Dikke KUDO's voor hen dus :mrgreen: !!
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Roan123
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 jul 2012 08:33

Roan123 24 jan 2022 08:23

Ha die rubber sleeve is echt niet om aan te zien, maar het went, ik heb mn Aeroad sinds een week weer terug.

k33z
Forum-lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 24 jan 2022 08:46

Hebben meer mensen hier problemen met de headset van een Canyon Grail CF frame? Mijn balhoofdlagers gaan nog geen jaar mee... Dan staat het stuur echt bijna vast, slijt ongekend snel.

Was de fiets na iedere rit als hij vies geworden is en heb het idee dat door de constructie van het stuur er water blijft staan op het bovenste lager. Kan dit natuurlijk zo goed mogelijk drogen, maar zonder het stuur eraf te halen krijg je dat nooit weg. Het gaat over het bovenste balhoofdlager, volledig geblokkeerd na 9 maanden (2e keer).

Meer mensen met dit probleem?

Verder merk ik dat er water in het frame blijft staan, behoorlijk wat. Misschien een verstopte afwatering of iets?
Laatst gewijzigd door k33z op 24 jan 2022 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.

i-mac

i-mac 24 jan 2022 09:07

Ik heb zelf geen problemen met de headset. Ik heb ze één keer opnieuw laten afstellen door mijn LFM. En water in het frame zou ik eens moeten nazien. maar ik heb niet de indruk dat er water in het frame blijft zitten. Ik poets mijn fiets toch wekelijks, dus denk ik wel dat het zou genoteerd hebben.

Als ik deze middag even de tijd heb, kijk ik het even na.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6056
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 24 jan 2022 09:16

hayes schreef: 21 jan 2022 19:29 Die welds waren in het verleden inderdaad een ramp bij Canyon. Ik heb bewust de Grail links laten liggen destijds.
Het was echt een ramp.

Hier wel mooi. Ik zou heel graag ietsje meer betalen daarvoor.
Nou heb ik een alu canyon ultimate uit 2013 (model 2012).., die lasnaden zijn prima ;-) .
Maar daarna hebben ze er maar wat mee opgekwakt, was geen gezicht. Ben blij dat ze daar weer wat meer esthetiek waarde hebben toegevoegd bij de nieuwe modellen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie