De alu frames zijn volgens mij wel geheel nieuw met weggepoetste lasnaden, ruimte voor 35mm bandjes en mogelijkheid om een tasje op de bovenbuis te monteren. Of ik heb een eerdere update gemist: ik kijk niet meer zo vaak bij Canyon als ik in het verleden wel deed.
Ik zou zo’n alu modelletje wel als all road willen hebben.
Canyon
-
- Forum-lid
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 15 mei 2016 20:32
- Contact
Helaas krijgen wij de Canyon Endurance CF-modellen niet in onze testvloot. aldus Shimano Valkenburg; jammer dagje Koblenz overwegen dan maartetelacourse schreef: ↑20 jan 2022 22:30 Klopt, maar tot nu toe alleen MTB's en Gravelbikes. Ik wacht nog op een reactie van Shimano testcenter V'burg.
haarspeldbochten zijn mijn specialiteit...nu die stukken en ervoor en daarna nog
Die welds waren in het verleden inderdaad een ramp bij Canyon. Ik heb bewust de Grail links laten liggen destijds.
Het was echt een ramp.
Hier wel mooi. Ik zou heel graag ietsje meer betalen daarvoor.
Het was echt een ramp.
Hier wel mooi. Ik zou heel graag ietsje meer betalen daarvoor.
Vraag aan de kenners die geupdated zijn : Mijn ultimate heeft een schroef in de staande zitbuis om de zadelpen vast te schroeven, terwijl de vorige aeroad's dit hadden op de bovenbuis. Met een losse klem, wat goed werkte by the way. Nu heeft de huidige aeroad ook deze schroef in de staande buis. Is dit nu de enige innovatie die ze hebben ontwikkeld om het zakken van die pen tegen te gaan ? En hoe hebben ze dan de aeroad's aangepast dit ze vorige jaren terug binnen pakte om dit te verhelpen ?
Ik heb diverse Ultimate's met die bevestiging gehad en nu ook de Aeroad III met die bevestiging. Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad maar met de (zeer) beroerd geplaatste "oplossing" bij de Aeroad II wel (Speedmax had ook zoiets maar iets beter bereikbaar). Wat mij betreft dus een grote stap voorwaarts, veel fraaier want bijna onzichtbaar en als je het gewoon goed doet met het juiste aanhaalmoment NUL problemen ! Er was (dus) geen probleem met zakkende zadelpennen bij de huidige Aeroad en daar is dus ook niets aan gewijzigd.... Wel aan de afdichting met een verdraaid lelijke rubber sleeve. Sinds gisteren heb ik die in huis. Canyon heeft zelf de (keurig, dat wel) vervanging gedaan van sleeve, stuur en frame. Het laatste vanwege het feit dat de horizontale strepen bij de 1e edities blijkbaar niet onder de blanke lak zaten en dus heel snel loslieten/beschadigden. Ik heb dus alleen om die reden een gloednieuw frame (met dus blanke lak over de strepen) gekregen. Wederom een uitstekende service van Canyon Nederland. Ik ben bepaald niet gelukkig hoe Canyon als bedrijf de stuur/zadelpen issues hebben "opgelost" maar Canyon Nederland was als altijd snel, behulpzaam en zeer informatief. Dikke KUDO's voor hen dus !!sworkskid schreef: ↑22 jan 2022 06:36 Vraag aan de kenners die geupdated zijn : Mijn ultimate heeft een schroef in de staande zitbuis om de zadelpen vast te schroeven, terwijl de vorige aeroad's dit hadden op de bovenbuis. Met een losse klem, wat goed werkte by the way. Nu heeft de huidige aeroad ook deze schroef in de staande buis. Is dit nu de enige innovatie die ze hebben ontwikkeld om het zakken van die pen tegen te gaan ? En hoe hebben ze dan de aeroad's aangepast dit ze vorige jaren terug binnen pakte om dit te verhelpen ?
Canyon Aeroad
Canyon Grail
Canyon Grail
Hebben meer mensen hier problemen met de headset van een Canyon Grail CF frame? Mijn balhoofdlagers gaan nog geen jaar mee... Dan staat het stuur echt bijna vast, slijt ongekend snel.
Was de fiets na iedere rit als hij vies geworden is en heb het idee dat door de constructie van het stuur er water blijft staan op het bovenste lager. Kan dit natuurlijk zo goed mogelijk drogen, maar zonder het stuur eraf te halen krijg je dat nooit weg. Het gaat over het bovenste balhoofdlager, volledig geblokkeerd na 9 maanden (2e keer).
Meer mensen met dit probleem?
Verder merk ik dat er water in het frame blijft staan, behoorlijk wat. Misschien een verstopte afwatering of iets?
Was de fiets na iedere rit als hij vies geworden is en heb het idee dat door de constructie van het stuur er water blijft staan op het bovenste lager. Kan dit natuurlijk zo goed mogelijk drogen, maar zonder het stuur eraf te halen krijg je dat nooit weg. Het gaat over het bovenste balhoofdlager, volledig geblokkeerd na 9 maanden (2e keer).
Meer mensen met dit probleem?
Verder merk ik dat er water in het frame blijft staan, behoorlijk wat. Misschien een verstopte afwatering of iets?
Laatst gewijzigd door k33z op 24 jan 2022 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb zelf geen problemen met de headset. Ik heb ze één keer opnieuw laten afstellen door mijn LFM. En water in het frame zou ik eens moeten nazien. maar ik heb niet de indruk dat er water in het frame blijft zitten. Ik poets mijn fiets toch wekelijks, dus denk ik wel dat het zou genoteerd hebben.
Als ik deze middag even de tijd heb, kijk ik het even na.
Als ik deze middag even de tijd heb, kijk ik het even na.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6102
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Nou heb ik een alu canyon ultimate uit 2013 (model 2012).., die lasnaden zijn prima .
Maar daarna hebben ze er maar wat mee opgekwakt, was geen gezicht. Ben blij dat ze daar weer wat meer esthetiek waarde hebben toegevoegd bij de nieuwe modellen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013