De meeste grote groepen zijn gewoon een afspiegeling van de maatschappij. Maar hoe fijn is het als fietser de auto de schuld te geven en daarna als je in de auto zit de fietser de schuld te geven. Heerlijk toch..... lekker makkelijk ook

Om het forum te gebruiken dien je je eerst in te loggen.
De meeste grote groepen zijn gewoon een afspiegeling van de maatschappij. Maar hoe fijn is het als fietser de auto de schuld te geven en daarna als je in de auto zit de fietser de schuld te geven. Heerlijk toch..... lekker makkelijk ook
Toch iets meer je positie op de weg kiezen, heb je ook nog kans om uit te wijken naar rechts als er wat op de weg ligt.Ramon73 schreef: ↑21 jan 2022 18:54 Maar ik word op de racefiets ook regelmatig, daar waar geen fietspad is, opzettelijk rakelings ingehaald door auto's. En dan rij ik 5-6 cm van de zijlijn en is de weg vrij. Het overgrote merendeel houdt keurig afstand maar enkele procenten rijden je liefst van de wereld, terwijl ik altijd met klein knipperlicht rij.
Voorsorteren op de linkerhelft van de rijbaan, tegen de wegas aan mag gewoon, tenzij er een fietsstrook is. Uiteraard wel je hand uitsteken en achterom kijken of het veilig kan. Op een drukke 80km weg zonder fietspad of fietsstrook is het soms ook niet verstandig maar dat spreekt voor zich.Marcopfiets schreef: ↑21 jan 2022 23:39 Als ik links af sla dan manoeuvreer ik naar het midden en steek mijn hand uit. Alternatief is stil gaan staan en eerst twintig auto's laten passeren. Tegen de regels maar ik bedank er voor.
Ja en dat mag dus niet in nl en vind ik persoonlijk ook heel irritant......
Dit blijf ik onzin vinden. Je hebt knipperlichtjes die je amper ziet en knipperlichtjes die je verblinden.wasbeer2006 schreef: ↑22 jan 2022 19:57Ja en dat mag dus niet in nl en vind ik persoonlijk ook heel irritant......
Ik heb met de auto ook een keer bijna een wielrenner met knipperlicht ondersteboven gereden, de afstand is heel slecht in te schatten .
Doe een fiets achterlicht gewoon normaal aan met een normale sterkte. Waarom altijd de sterkste stand ( ik zeg niet dat jij dat doet)