Eigenlijk dus precies wat jullie na dat klimmetje deden

Fiets Magazine nr. 3-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Dat is niet de mindset van veel deelnemers, wieltjes zuigen zit er bij velen goed in tijdens een cyclo. Ik vond het altijd lastig, je wilt ze er het liefst afgooien, maar je wilt ook niet je benen met een korte veel te intensieve inspanning vol laten lopen en uiteindelijk doe je toch weer meer dan eigenlijk verstandig is, maar ja beter dat dan een wieltjes zuiger worden.chris80 schreef: ↑21 jan 2022 13:10 Ok, misschien zei ik het verkeerd, wat ik bedoelde is dat iedereen netjes zijn beurt op kop moet doen en je dus zo lekker door kunt rijden. Wat ik al een paar keer gezien heb is dat er dan een man of 6 flink doorrijd en de rest een beetje uit de wind krachten zit te sparen. Dus als je op kop rijdt gewoon een goede kopbeurt doen en dan weer achteraan sluiten. En als iedereen dat doet heeft iedereen met een geringe inspanning een mooie snelheid te pakken. Dus met zijn allen meedraaien en niet zelf al het kopwerk doen.
Eigenlijk dus precies wat jullie na dat klimmetje deden.
Nog erger, een grote groep flinke mannen in het wiel van een dame van 54 kg bij de Ötz richting Innsbruck.chris80 schreef: ↑21 jan 2022 22:27 Precies! Ik had het niet beter kunnen omschrijven. En ik zie het elke keer weer.
Meest bizarre wat ik heb meegemaakt was met Luik-Bastenaken-Luik. Wij reden met zijn 6en. Gewoon leuk tempo. Op een gegeven moment kijk ik achterom, zitten er 40 man in ons wiel. En inderdaad, niemand had nog overgenomen..
Als je met 30 man zit.., dan zal 25 man denken - prima, ik zit hier wel lekker.rikkert schreef: ↑25 jan 2022 08:59 Als je met 30 man rijd kun je echt korte beurtjes maken, en lang uit de wind zitten. Als dat je de kop kost, dan wordt de telegraph, galibier, en alp echt niks meer. Maar er zijn ook altijd van die gasten die het lekker vinden op kop te rijden, blijven daar kilometers zitten. Mij best![]()
Wieltjes zuigen klinkt allemaal wel erg negatief. Als ik rondfiets en iemand gaat in mijn wiel zitten vind ik dat helemaal prima. Ik heb er geen last van en ik doe er iemand een plezier mee. Andersom doe ik dat zelf ook. Achteraf bedank ik die persoon dan ook nog. Altijd positieve reacties terug.amclassic-fan schreef: ↑21 jan 2022 22:07Dat is niet de mindset van veel deelnemers, wieltjes zuigen zit er bij velen goed in tijdens een cyclo. Ik vond het altijd lastig, je wilt ze er het liefst afgooien, maar je wilt ook niet je benen met een korte veel te intensieve inspanning vol laten lopen en uiteindelijk doe je toch weer meer dan eigenlijk verstandig is, maar ja beter dat dan een wieltjes zuiger worden.