Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2022

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8452
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 17 jan 2022 21:56

thestudent schreef: 17 jan 2022 21:42 Naja vlak voor het hoedje is de kabel gerafeld waardoor de kabel niet verder op het spoeltje kan draaien. Dan krijg je exact dit. En als je harder duwt knapt de kabel compleet. Typisch Shimano probleem.
Nieuwe kabel en het hij schakelt weer als een nieuwe (hopelijk).
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5351
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 17 jan 2022 22:15

Dat is inderdaad alles. Alleen het kan een probleem worden als het knapt en het kleine stukje niet meer uit het spoeltje komt. Dat is dan een beetje prutsen. Dus niet meer schakelen en op de 11 laten tot vervanging.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
remkolvb
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 06 apr 2011 10:35
Locatie: Bovenkarspel

Gebruikersavatar remkolvb 17 jan 2022 22:52

Collega belde, dus omkleden en kort avond ritje gemaakt door het mooie Westfriesland. Was behoorlijk helder en dus ook redelijk fris. Maar kou is een emotie en emoties kan je uitzetten. Heb ik van horen zeggen 😉
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5351
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 17 jan 2022 23:27

Whaha kou is een handig waarschuwingssignaal en zeker niet alleen emotie :D Moet je ook zeker niet altijd negeren :lol: . Overigens is t nog niet koud geweest. Mijn dikke handschoenen nog niet nodig gehad.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 18 jan 2022 10:31

Gisteren even een iets ander ritje dan normaal.

Met de oudste dochter (groep 8) een rondje gefietst langs een aantal potentiële middelbare scholen (want alle open dagen zijn helaas weer online) Het geklaag over "hoe ver is het", "wat een kaulo tegenwind", "hoe ver is het nog", "waarom doen we dit" "pff...wat een kindermishandeling" ...begon reeds op 100 m van huis.

Na een rondje van een kleine 20 km weer thuis, vraagt mijn vrouw aan haar...."vond je school A & B niet te ver?" (weet je meteen van wie ze het heeft).

Antwoordt ze: "nee, joh helemaal niet! en fietsen is best leuk" :D

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8452
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 18 jan 2022 12:18

thestudent schreef: 17 jan 2022 22:15 Dat is inderdaad alles. Alleen het kan een probleem worden als het knapt en het kleine stukje niet meer uit het spoeltje komt. Dat is dan een beetje prutsen. Dus niet meer schakelen en op de 11 laten tot vervanging.
De bike staat bij de Pedaleur in Velp momenteel misschien vandaag weer ophalen.Wordt vervolgd.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

i-mac

i-mac 18 jan 2022 18:24

Een dag met verschillende gezichten. Deze morgen had ik de intentie om voor het werken een rit van 2 uur te rijden. Maar de mist en de vriestemperatuur gooiden roet in het eten. Iets na 11 kwam de zon er door, en baalde ik dat ik net moest gaan werken. Maar dan krijg ik opeens het bericht dat ik kan thuisblijven (dubbele bezetting). Dus alsnog gaan fietsen. De eerste 2 uren mocht ik volop genieten van de zon en een 6° graden. Maar nadien kwam de mist weer opzetten. De temperatuur ging direct gevoelig naar beneden. Na iets meer dan 4 uur terug thuis met 101 km op de teller. Opvallend, sinds ik merino sokken van futurumshop combineer met mijn winterschoenen, een zijden ondersok en een dunne overschoen, kom ik thuis met zo goed als warme voeten. Alleen mijn tenen voelen iets kouder aan, maar het valt best mee. Misschien ga ik mijn plaatjes iets opschuiven naar binnen, om zo een iets dikkere overschoen te kunnen gebruiken.

https://www.strava.com/activities/6543603608

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1785
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 18 jan 2022 22:11

Ga niet snel meer in het donker met dat vochtige weer fietsen. Bril was binnen een paar minuten zodanig beslagen dat het licht van koplampen me totaal verblindde. Tocht vervolgd zonder bril en met sterkte -3 was voorzichtigheid geboden. Gelukkig had ik 800 lumen aan boord.

Afbeelding
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 19 jan 2022 11:09

Dat ziet er ook echt niet uit als een lekker weggetje voor in de mist, nattigheid en duisternis.

Zit hier (regio Den Haag) in de gelukkige omstandigheid dat ik voor mijn korte avondritjes wat routes heb die voor 99% uit aparte fietspaden bestaan.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5351
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 19 jan 2022 11:19

Denk inderdaad goed na over welke rondjes je fietst als het donker is. Het liefst fiets je stukken die je echt kan dromen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1785
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 19 jan 2022 21:17

Probleem gisteravond met die mist in combinatie met een beslagen bril was dat ik genoodzaakt was om verlichte wegen te volgen. Dit was een van de weinige - korte - stukken waar ik de weg op moest. Zo was ik blij dat een parallelweg van de N206 (nabij Alphen ad Rijn) voorzien was van goed zichtbare belijning. Ik had me niet gerealiseerd dat de verlichting niet langs dat parallelweggetje staat. Gelukkig dus knappe verlichting (en een fluorescerend gilet)!
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

hayes

hayes 20 jan 2022 08:20

Dat is inderdaad nooit fijn. Vorige week heb ik op m'n 19 km naar het werk waarschijnlijk 50 keer m'n bril geveegd. Dat helpt dan weer 30 seconden...
Gisteren heeft het hier 1 uur geregend. Net het uur dat ik naar huis fietste. Zeiknat thuis. En 5 minuten later geen regen meer.

Vandaag wegens besmette dochter thuiswerken. Officieel moet het niet maar ik werk in de cultuursector en kan het niet maken collega's tes besmetten of we mogen nog meer voorstellingen annuleren als we samen 'ziek' vallen.

Ik mis m'n woonwerk ritjes...

Plaats reactie