Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Storck

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 sep 2021 23:29

Taishan (waarvan Pardus het huismerk is), is een grote fabrikant die vele (top)frames van A-merken produceert/produceerde.
Ik zou een frame niet afschrijven omdat het misschien ook nog ergens onder een andere merknaam kan opduiken. Ze zijn zo ver ik weet geen aandeelhouder in Storck maar gewoon leverancier.

Het is ergens wel jammer dat zo'n eigenwijs merk deze stap heeft gezet maar gezien de kosten van zelf alles ontwikkelen wel begrijpelijk.

Als je het mooi vindt, het past en de prijs is goed, waarom niet?
Campagnolo Ultra Dork

richard84
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:01

richard84 21 sep 2021 11:26

zaaf schreef: 19 sep 2021 14:52 Een heel ander verhaal uit wel een betrouwbare bron:

https://cyclingindustry.news/storck-bic ... e-sold-on/
Ah ik zie het, inderdaad niet gekocht door de Chinezen zelf maar in handen van een Duitse holding. Die hebben verder niks met fietsen maar wel met sales.

En wat ook hierboven gezegd wordt, een frame is een frame, de rest van de fiets is gewoon shimano of sram. Er zit wel kwaliteitscontrole op (het is niet helemaal Ali express natuurlijk).
Het is dus niet cutting edge, vernieuwend, of innovatief, maar daar betaal je dus ook niet voor, dat scheelt een berg. Kijk maar naar de vergelijkbare fiets van Simplon, die vorige week werd aangekondigd.

Zelfde concept, frame in eigen huis ontworpen, anderhalf keer zo duur. Wel een stuk interessanter, alleen al om naar te kijken, maar dat is persoonlijk en hoeft niks te boeien voor anderen.

https://www.bikebiz.com/when-a-fake-isn ... -offs/amp/


https://cyclingtips.com/2021/09/simplon ... it-system/

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 13 okt 2021 11:07

Storck heeft een nieuwe Aerfast Afbeelding https://www.storck-bikes.com/de/road/ae ... 4-pro-disc

Over smaak valt te twisten, maar ik vind de voorvork toch net iets te. Schijnt nog net UCI-legaal te zijn.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 13 okt 2021 11:32

Ja, die voorvork in een dikke tijdrit/triathlonfiets, snap ik nog. Maar vind het ook niet mooi staan.

Prijzen.., 4700 euro voor een frame.., tja.
Maar als je dan een complete fiets incl ultegra 2x12 di2 kiest, ben je voor 6k klaar.., Nee, dat is niet weinig. Maar tov frame prijs. of in vergelijking met andere merken. Is dat best prima in range (helaas), van het nieuwe normaal.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 13 okt 2021 12:46

Soms zijn er van die merken waarvan ik denk "goh, bestaan die nog?" In dit geval heb ik in ieder geval niets gemist. Jammer, vijftien, twintig jaar geleden waren ze baanbrekend ( ik had twee setjes eerste generatie Power Arms, Geweldige cranks).
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 13 okt 2021 12:57

Ook te krijgen met normale vork:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 13 okt 2021 13:22

Voorlopig ben ik nog niet aan de beurt voor een nieuwe fiets, maar als ik er 1 van Storck zou nemen, zou ik eerder voor de Aernario.3 gaan Afbeelding.
Hopelijk komt er in de (nabije) toekomst ook een versie met iets meer kleur.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 okt 2021 22:17

TL@ schreef: 13 okt 2021 12:57 Ook te krijgen met normale vork:
Afbeelding

Maar dan wordt het "gewoon" een Pardus Spark EVO. Die vork vind ik eigenlijk wel bij het merk passen.

Ze delen nu een mold met een merk dat alleen in het oosten wordt verkocht. Dat lijkt mij niet eens zo dom.

Waren die cranks ook geen THM met een eigen labeltje?
Campagnolo Ultra Dork

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 13 okt 2021 22:49

Officieel kwam THM pas in beeld bij de Power Arms G3 maar het zou mij niets verbazen als ze ook bij de eerste generatie betrokken waren. Naar mijn weten zijn die echter nooit onder een andere naam dan Storck op de markt gebracht
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 19 jan 2022 10:38

TL@ schreef: 13 okt 2021 12:57 Ook te krijgen met normale vork:
Afbeelding
Deze heb ik in bestelling staan! Besteld met lage DT Swiss RT1800 wielen om er Zipp 454 NSW's in te monteren. Kan niet wachten, al zal dat wel nodig zijn met 'levering vanaf eind maart'...
Vertrouwen is goed, controle is beter.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 19 jan 2022 22:10

Officieel kwam THM pas in beeld bij de Power Arms G3 maar het zou mij niets verbazen als ze ook bij de eerste generatie betrokken waren. Naar mijn weten zijn die echter nooit onder een andere naam dan Storck op de markt gebracht
Thm heeft volgens mij vrijwel alle high end carbon producten van Storck (uitgezonderd de frames) geproduceerd en het zou me niets verbazen als de kennis ook van hen kwam (de dure vorken uit de aluminium scenario topmodellen kwamen ook van dit merk. Eigenlijk waren de eerste Storck modellen niets meer dan een doorontwikkeling van de frames van Klein (de Duitse importeur die Storck op heeft gericht had het importeurschap van dat merk verloren en is toen met het eigen merk gestart).

Plaats reactie