Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Nieuw forum en website

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 11 jan 2022 11:57

De Tukker schreef: 11 jan 2022 10:27 Misschien moet je een keer de moeite nemen om per sub-forum de onderwerpen op gelezen te zetten. Dat heb ik wel gedaan. Is vijf minuten werk (als je achter een computer zit, niet vanaf een mobiel of tablet).
Maar ... ben wel met je eens dat er een knop gewoon op het hoogste niveau zou moeten zitten.
Yes, alle punten zijn in één keer weg. Dan nog vraag ik mij af wat is het nut daarvan.?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 11 jan 2022 12:06

Dat er op het hoogste niveau één knop zit is op de meerderheid van de forums normaal en enkele hebben ook op subject nog een knop.
Misschien zijn we dan ook af van al die pagina's die nog "open" staan als ongelezen en waarvan je in het verleden al heb aangegeven dat je ze gelezen hebt.

Was in de oude situatie ook al zo en om overal een workaround voor te zoeken lijkt me toch ook niet de bedoeling.

Zo moet je nu eerst, iedere keer opnieuw, de Adblocker uit zetten om ingelogd te raken. Moet niet gekker worden...
...

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 11 jan 2022 13:44

Qua vormgeving is er nog wel wat werk te doen.
De uitlijning onderaan ziet er ook wat vreemd uit (Mac - Firefox)
Bijlagen
Schermafbeelding 2022-01-11 om 13.43.03.png

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 jan 2022 13:49

NicoNB schreef: 11 jan 2022 13:44 Qua vormgeving is er nog wel wat werk te doen.
De uitlijning onderaan ziet er ook wat vreemd uit (Mac - Firefox)
De uitlijning op een klein (-er) scherm ziet er heel normaal uit.
Windows-Firefox
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 11 jan 2022 14:13

NicoNB schreef: 11 jan 2022 13:44 Qua vormgeving is er nog wel wat werk te doen.
De uitlijning onderaan ziet er ook wat vreemd uit (Mac - Firefox)
Ja en ook qua lay-out op verschillende apparaten is er nog het nodige werk te verzetten. De lay-out zier er op een pc anders uit dan op een tablet en weer anders op een mobiele telefoon. Uiteraard bedoel ik niet dat door het schermformaat de onderdelen op een andere plek staan maar dat er onderdelen ontbreken op een device die wel op een ander apparaat zichtbaar zijn.

Zo zie je op een mobieltje (Android) niet het rijtje met actieve topics. Op een pc zou dat qua ruimte heel mooi met een kopje onder Populaire artikelen kunnen staan.
Ook is een mobiel eigenlijk alleen maar in de stand 'liggend' zinvol te gebruiken. Je kunt in de staande stand bijvoorbeeld niet naar het laatste bericht van een topic springen want die knop is niet zichtbaar.

En uiteraard is het de makers van de site weer gelukt om flinke irritatie op te wekken door een pop-up die je iedere keer te zien krijgt. :mrgreen:
Helaas laat die pop-up zich alleen maar uitschakelen door javascript te blokkeren, maar tja, dan werkt ze site niet meer fatsoenlijk. Javascript blokkeren is hetzelfde als de wielen van de fiets verwijderen om te voorkomen dat je een lekke band krijgt: werkt perfect maar je hebt er niks aan :lol:

Overigens, hoewel de site er best fraai uitziet, erger ik me steeds meer aan de functionaliteit (of het gebrek daaraan) zodat ik de site sinds eind december steeds minder ben gaan bezoeken. Er is zelfs een kans dat ik binnen niet te lange tijd helemaal afhaak.

Het conculegablad Bicycling heeft dan misschien geen forum, maar aan hun site kan Fiets niet tippen. Bovendien is hun hele tijdschrift on line te lezen.

Lcsmet schreef: 11 jan 2022 13:49
NicoNB schreef: 11 jan 2022 13:44 Qua vormgeving is er nog wel wat werk te doen.
De uitlijning onderaan ziet er ook wat vreemd uit (Mac - Firefox)
De uitlijning op een klein (-er) scherm ziet er heel normaal uit.
Windows-Firefox
Ik heb de site nu op drie schermen voor me staan in Edge, FireFox en Chrome. Het valt me op dat FireFox een iets afwijkende lay-out laat zien t.o.v. de andere twee. Ik zie dat m.n. in het blok 'Gravel uitgelicht'. Edge en Chrome centreren dat blok, Firefox rekt het uit tot over de rechter rand van het scherm.

edge-chrome-firefox.png
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 11 jan 2022 14:43

Oppbogga schreef: 11 jan 2022 12:06 Dat er op het hoogste niveau één knop zit is op de meerderheid van de forums normaal en enkele hebben ook op subject nog een knop.
Misschien zijn we dan ook af van al die pagina's die nog "open" staan als ongelezen en waarvan je in het verleden al heb aangegeven dat je ze gelezen hebt.

Was in de oude situatie ook al zo en om overal een workaround voor te zoeken lijkt me toch ook niet de bedoeling.
Met andere woorden het voegt helemaal niets toe aan het gebruik van het forum, behalve dan dat het voorheen ook zo was, dus overbodig. :roll:
Oppbogga schreef: 11 jan 2022 12:06 Zo moet je nu eerst, iedere keer opnieuw, de Adblocker uit zetten om ingelogd te raken. Moet niet gekker worden...
Dat je een Adblocker gebruikt om te voorkomen dat er speciale venstertjes verschijnen wat je niet wilt en daardoor niet kan inloggen kan je de ontwikkelaars van het forum niet kwalijk nemen. Ook niet als het voorheen 'wel' werkte.! In dat geval zal je dus de Adblocker die je gebruikt instructies moeten geven (instellingen, ontwikkelaars o.i.d. ) om bij het inladen van fiets.nl de Adblocker even uit te zetten. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 18 jan 2022 11:28

Dat "markeer alle fora als gelezen" is inderdaad wel een groot gemis.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5214
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 18 jan 2022 11:40

NicoNB schreef: 18 jan 2022 11:28 Dat "markeer alle fora als gelezen" is inderdaad wel een groot gemis.
Vind ik ook.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 18 jan 2022 15:12

...en ik ook, ook!
...

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 18 jan 2022 16:24

. . . . . is daar niet het kruisje voor in de rechter bovenhoek van het actieve venster.?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 19 jan 2022 14:22

Ik ben ingelogd maar kan toch geen berichten plaatsen. Verdwijnt gewoon. Hij gaat naar de cloudserver en vervolgens nada! Dat nadat ik net opnieuw was ingelogd en wel 1 reactie geplaatst had.

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 19 jan 2022 14:23

en vervolgens lukt het wel in een keer...

Plaats reactie