Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Omruil Garmin

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 14 jan 2022 11:25

Garmin support wil mijn Fenix 6 horloge omruilen vanwege een probleem met sensoren en vorst. Bij vorst verliest het horloge de verbinding met sensoren en ook bij hogere temperaturen wordt de verbinding niet hersteld. Dan moet het horloge even uit en weer aan gezet worden en alles werkt weer.
Al vanalles geprobeerd, alle accu's volledig vol, hartslagband niet gedragen (alleen Varia) en omgekeerd (wel HRM band, geen Varia). Maakt niet uit, bij lage temperaturen (-2°C, horloge kan tot -20°C) is het huilen met de pet op qua sensoren. Garmin stelt een ruil voor tegen een refurbished toestel. Dat duurt tot 15 werkdagen, en ik heb weinig trek om zo lang zonder te zitten. Ik fiets toch wel zoveel dat die activiteiten niet wil missen.

Een mogelijke (tussen)oplossing:
- Huren via Grover.com, kost €44,90 voor 1 maand (maandelijks opzegbaar)
- Nieuwe kopen en binnen 30 dagen terugsturen (is niet zo leuk voor de verkoper)
- Tweedehandsie kopen en na omruil verkopen via dezelfde weg

Optie 1 en 3 zullen ongeveer hetzelfde kosten mits ik binnen 1 maand kan opzeggen cq kan wederverkopen voordat de 7 uitkomt.
Optie 2 is niet de meest nette methode, dan wentel ik het af op de verkoper die met een licht gebruikt toestel achterblijft.

Andere suggesties zijn welkom. Op het moment lijkt het erop dat we geen vorst meer verwachten de komende 2 weken en treedt het probleem sowieso niet op. Wachten op de Fenix 7 zou ook kunnen.
Dogma F

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 14 jan 2022 11:35

Heb je geen telefoon waarmee je je activiteiten kan recorden?
Afbeelding

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 14 jan 2022 11:37

Je zou nog kunnen kijken of je de kleinste goedkoopste Garmin Edge 25 nog ergens op MP kunt scoren. Natuurlijk geen Fenix, maar als het alleen is als backup om je fietsactiviteiten te loggen dan prima. Overigens heb ik zelf ook een keer met zo'n omruil te maken gehad voor een Edge 1020, maar dat ging razendsnel.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 14 jan 2022 11:49

Woefdram schreef: 14 jan 2022 11:37 Je zou nog kunnen kijken of je de kleinste goedkoopste Garmin Edge 25 nog ergens op MP kunt scoren. Natuurlijk geen Fenix, maar als het alleen is als backup om je fietsactiviteiten te loggen dan prima. Overigens heb ik zelf ook een keer met zo'n omruil te maken gehad voor een Edge 1020, maar dat ging razendsnel.
Garmin zegt zelf 5 tot 15 dagen. En ik rij best wel wat met de fiets, maar vrij recent ook het zwemmen weer opgepakt. Bioritme (body battery, slaapscore) vind ik ook erg interessant en wil dus een Fenix of Forerunner of Venue voor de tussentijd.
Dogma F

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 14 jan 2022 11:50

Ik weet niet waar je m gekocht heb t maar sommige retailers hebben wel leentoestellen?

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 14 jan 2022 11:57

Ik zou geen tussenoplossing via Marktplaats kopen. Prijzen voor een Fenix 6 zijn nu nog best fors op MP, maar ik denk dat je veel afschrijft omdat volgende week (waarschijnlijk) de 7 uitkomt. Dat gaat voor een prijsdrop zorgen voor de 6-jes op MP.

https://www.nextpit.com/garmin-fenix-7- ... january-18

Voorlopig is er geen vorst. Als je in bent voor de upgrade, dan zou ik even wachten en Garmin support vragen om een upgradedealtje :-). Die Epix 2 is nog toffer.... #heddenodig

Als tussenoplossing kun je ritjes loggen via je smartphone en via een losse hr-band je hartslag loggen. Werkt prima met bijv de Strava app (ik wet niet goed of dat ook kan met de Connect app, maar je kan de Strava data makkelijk importeren) en zo'n HR band is weer snel verkocht. Deze werkt prima en kost geen drol https://www.decathlon.nl/p/hartslagband ... OcQAvD_BwE
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 14 jan 2022 12:15

marsman schreef: 14 jan 2022 11:57 Ik zou geen tussenoplossing via Marktplaats kopen. Prijzen voor een Fenix 6 zijn nu nog best fors op MP, maar ik denk dat je veel afschrijft omdat volgende week (waarschijnlijk) de 7 uitkomt. Dat gaat voor een prijsdrop zorgen voor de 6-jes op MP.

https://www.nextpit.com/garmin-fenix-7- ... january-18

Voorlopig is er geen vorst. Als je in bent voor de upgrade, dan zou ik even wachten en Garmin support vragen om een upgradedealtje :-). Die Epix 2 is nog toffer.... #heddenodig

Als tussenoplossing kun je ritjes loggen via je smartphone en via een losse hr-band je hartslag loggen. Werkt prima met bijv de Strava app (ik wet niet goed of dat ook kan met de Connect app, maar je kan de Strava data makkelijk importeren) en zo'n HR band is weer snel verkocht. Deze werkt prima en kost geen drol https://www.decathlon.nl/p/hartslagband ... OcQAvD_BwE
Ik was al bezig met een verkoper op MP. €240 voor een nieuwe 6X Pro, veel te goedkoop maar hij wilde redelijk dicht in mijn buurt (half uurtje rijden) laten ophalen. Nou, dat durf ik wel aan :) maar MP blokkeerde de conversatie, frauduleuze aanbieder.

Epix 2 heb ik niet zoveel behoefte aan. Heeft Amoled scherm en dus iets meer batterijverbruik. Daarbij €250-€300 duurder en zo te zien weinig extra functionaliteit. Touchscreen is leuk maar niet meer dan dat.
Maar voorlopig idd geen vorst, dus even afwachten wanneer de nieuwe modellen beschikbaar zijn in de winkels. Bij de introductie duurt het altijd wel 2-3 weken voordat het in de winkel ligt.
Dogma F

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 14 jan 2022 19:45

Aan de titel van je draadje dacht ik: die wil een wahoo

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 14 jan 2022 19:53

Joseba schreef: 14 jan 2022 11:50 Ik weet niet waar je m gekocht heb t maar sommige retailers hebben wel leentoestellen?
Via een verkoper op Amazon. Je raadt al dat die geen leentoestellen heeft. Verkoopt nu heel iets anders. Scheelde destijds paar tientjes, was het nu wel waard geweest. Leergeld...
Dogma F

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 14 jan 2022 20:24

Eens. Voor de meeste spulletjes shop ik vrij fanatiek rond, maar voor dure electronica kom ik altijd uit bij Mantel, Futurum of Coolblue. De prijzen zijn ook vaak vastgesteld en variëren weinig.

Gebruikersavatar
RelicBert
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 01 apr 2012 23:39
Locatie: Apenheul

Gebruikersavatar RelicBert 15 jan 2022 09:28

Ik heb nog een 810 te leen, huur, koop.
Avatar gebruiker

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 934
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 15 jan 2022 16:35

Ramon73 schreef: 14 jan 2022 11:25 ...Garmin stelt een ruil voor tegen een refurbished toestel. Dat duurt tot 15 werkdagen, en ik heb weinig trek om zo lang zonder te zitten. Ik fiets toch wel zoveel dat die activiteiten niet wil missen.
...
Waarom een refurbished?
Is die al meer dan 2 jaar?
Deal voor Fenix 7 is misschien wel goede optie?
Bij mij trilde er iets mee met trillen. Leek wel iets los te zitten.
Schijnt in begin vaker voorgekomen te zijn door te weinig lijm gebruikt te hebben voor iets.
Ik had hem met een week terug.
viewtopic.php?p=1426724#p1426724
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Plaats reactie