Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 14 jan 2022 13:56

buzz schreef: 14 jan 2022 13:53 Vanmorgen lag het strand er lekker droog bij. ;)
Ja op het strand heb je weinig last van modder.
Ook pwn duinen zijn vrij snel opgedroogd, vorige week maar 2 plasjes modder gezien verder was het gewoon lekker droog.
Alleen 10u30 grens is beetje jammer. Zie wel steeds meer mensen die dit brutaal negeren trouwens, zelfs LtD geeft het goede voorbeeld aan al z'n volgers.
En als er dan mensen commentaar geven als doe mij ook zo'n duinkaart met vrijstelling verdwijnt het ritje opeens van strava :lol:

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 14 jan 2022 14:13

Vanochtend was het (ondanks het droge weer) ook weer glibberen over natte wegen met rotte bladeren drap. Zelfs midden in de Rotterdam was het nog opletten geblazen, ook al staan daar bijzonder weinig bomen.

Onverhard hebben we hier in de regio niet veel, maar eerder deze maand in Gelderland gefietst en had daar meer onverhard dan waar ik op gerekend had. Paar keer door de berm moeten fietsen anders had ik tot aan mijn assen in de bagger gezeten (op van die zandweggetjes die op bepaalde plekken kapot gereden waren door trekkers).

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 15 jan 2022 11:06

Kijk je naar voorspellingen zonnetje met wat bewolking en niet al te veel wind.
Opzich prima weer om een wat langere rit te maken, wordt je wakker kijk je naar buiten en ja hoor daar is die mist weer...
Dag motivatie om een wat langere rit te maken.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 15 jan 2022 11:55

Het is nu al een dag of drie achter elkaar dikke mist hier. Meestal zie ik de windmolen van Heemskerk uit mijn raam, nu niet eens verder dan 150m zicht.
De pest met mist is dat het 5km verderop super helder kan zijn. Maar dat kan ook verder zijn.
Zo ben ik eens naar Veenendaal gereden. Vanaf Haarlem tot 3km vóór Veenendaal dikke mist. Balend in de auto. Vanaf Veenendaal richting het oosten strak blauw 🤷‍♂️

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 15 jan 2022 13:11

Neerslag valt er niet, dus staan deze dagen als droog in de boeken. Maar leuk is inderdaad anders. Als ik nu thuiskom moet ik nog altijd de fiets schoonmaken, aangezien de wegen blijvend nat en smerig zijn. Bovendien is de kleding ook nat na de rit.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 jan 2022 15:01

Vandaag ook zeer mistig op het Kroondomein. Ondanks de droge dagen lagen bepaalde stukken zeer vettig.

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 15 jan 2022 15:25

scottwilko schreef: 15 jan 2022 13:11 Neerslag valt er niet, dus staan deze dagen als droog in de boeken. Maar leuk is inderdaad anders. Als ik nu thuiskom moet ik nog altijd de fiets schoonmaken, aangezien de wegen blijvend nat en smerig zijn. Bovendien is de kleding ook nat na de rit.
Dat dus. Vet irritant. Weerhoudt mij niet om te gaan, maar lange ritten zitten erdan minder vaak in..

0475
Forum-lid
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 15 jan 2022 17:33

Vanmorgen nog een beetje hoop dat vanmiddag nog wat zon te voorschijn zou komen zoals eerder deze week. Maar hoop bleek wederom uitgestelde teleurstelling te zijn. Fiets laten staan en maar een vlaai gebakken. Je moet toch wat...

i-mac

i-mac 15 jan 2022 17:43

Zo te lezen had ik vandaag geluk bij een ongeluk (niet letterlijk). Gisteren en het volle weekend extra werken vanwege 2 besmette collega's. Gisteren baalde ik als een stekker, want hier bij ons was het een hele mooie dag. Maar ik zat jammer genoeg aan de verkeerde kant van het venster. Vandaag moest ik werken tot 13u30, maar aanvankelijk zag het er niet naar uit dat de mist zou optrekken. Maar iets na 13u00 kon de zon door de mistlaag priemen. Toen ik een goeie 40 minuten later kon starten, had de zon de slag om het weer gewonnen. Alleen een frisse wind, maar die veel stelde het niet voor. Met de kilometers naar het werk van deze morgen, kwam ik uit op 105km. Daar kan je toch alleen maar blij om zijn? Straks nog een pizza bakken om weer extra energie op te doen.

superb11
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:46

superb11 15 jan 2022 18:00

Ik snap het geklaag over het weer van de laatste dagen niet zo goed. Het is half januari, er ligt geen sneeuw, het is niet glad, er valt geen (ijs)regen. Prima fietsweer dus wat mij betreft voor onze regionen.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2098
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 15 jan 2022 18:11

superb11 schreef: 15 jan 2022 18:00 Ik snap het geklaag over het weer van de laatste dagen niet zo goed. Het is half januari, er ligt geen sneeuw, het is niet glad, er valt geen (ijs)regen. Prima fietsweer dus wat mij betreft voor onze regionen.
+1
Vandaag zelfs 110+ km gereden, eerste keer dit jaar. Ik kreeg het pas koud bij het poetsen van de fiets.
Dogma F

hayes

hayes 15 jan 2022 20:19

Omdat het de laatste maanden zelden echt fijn weer geweest is. En de zomer daarvoor was ook kwakkelachtig. Het voorjaar daarvoor was dan 3 maanden regen.
Daarom :D

En dichte mist is echt gewoon niet leuk.
Ik moet elke 30 seconden m'n bril afvegen.
Je wordt zeiknat zonder regen.
Het is gevaarlijk.
Het vriest 's nachts aan.

Het bizarre was dan weer dat ik op 1 januari in korte broek, thermisch ondershirt en zomershirt gaan fietsen ben, en geen seconde koud.

Plaats reactie