Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe gravelbike. Need help!

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1472
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 07 jan 2022 11:19

vergeet dan niet dat je twee merken kunt nagaan, ROSE en RED BULL het zijn beide merken van het postordebedrijf ROSE.de
ROSE.de heeft ook eigen winkels, zodat een fit/proefrit en een persoon kunt aanspreken.

hier enkel ervaring met een touring bike RED BULL, simpel frame, componenten in orde niets speciaals, er werd wel eens mixed and matched in die tijd.
dus goedkope remmen en cranks met ulterga shifters en derailleurs, het was toegestaan meerdere fabrikanten deden dat.
wat ze nu aanbieden onder de naam ROSE ziet er wel heel netjes uit, een keertje naar bochelts rijden misschien?
ik heb wel veel bestellingen gedaan voor componenenten en spareparts, altijd heel netjes geholpen.

hayes

hayes 07 jan 2022 11:47

Ik heb die destijds ook overwogen.
Alle reviews en test zeiden dat de fiets niet zo comfortabel is. Stuitert nogal snel offroad.
Intussen zijn we wel 1 of 2 jaar verder. Misschien heeft Rose dit euvel aangepakt.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 07 jan 2022 12:28

Met dikke banden erin maakt dat allemaal niet zoveel uit. Mijn Velobuild is ook beenhard (25mm bandjes zijn echt niet aangenaam) maar met dikke banden merk je daar niks van (met 28mm banden is ie even comfortabel als de BMC met 25mm, met 40mm banden voel je kasseien bijna niet meer)

Moesten ze een frame-only optie aanbieden, zou ik hem (die Rose) ook zeker overwegen. Hij stond tot september trouwens op mijn short-list maar dan is ie ineens 400€ duurder geworden en zo van mijn lijstje verdwenen
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16195
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 jan 2022 14:59

Niet mee eens, mij Merida Matts HFS was ook veel te hard en daar hebben alleen MTB-banden onder gezeten. Andere hardtails waren een stuk prettiger.

Dat je alle comfort uit de banden kunt halen is wat mij betreft een fabeltje.
Campagnolo Ultra Dork

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 07 jan 2022 22:49

Rose een postorderbedrijf noemen doet het merk imho te kort.
Het is een fabrikant met vooral verkoop via internet, net zoals Canyon, en daarnaast eigen verkoopkanalen (winkels in verscheidene Europese steden, de hoofdvestiging is in Bocholt net over de grens.
De frames zullen vast wel in het verre oosten worden gemaakt, in Duitsland worden de fietsen in elkaar gezet.
Een aantal jaren geleden was een Rose meer een prijsbewuste keuze waarbij je veel fiets/onderdelen voor je geld kreeg. De fietsen komen er in tests en reviews altijd vrij behoorlijk uit (maar dat gaat voor heel veel merken eigenlijk wel op).
Nu zitten de fietsen nog steeds prima in elkaar maar zijn de prijzen zeker niet meer zo scherp.
De Backroad wordt door velen een goede en gave gravelbike gevonden die in ieder geval in een paar mooie kleuren/uitvoeringen te koop is.
Wat dat betreft kan je het merk rustig op je shortlist zetten

Swoosj
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 30 sep 2015 14:37

Swoosj 08 jan 2022 06:01

Swedish Chef schreef: 07 jan 2022 22:49 Rose een postorderbedrijf noemen doet het merk imho te kort.
Het is een fabrikant met vooral verkoop via internet, net zoals Canyon, en daarnaast eigen verkoopkanalen (winkels in verscheidene Europese steden, de hoofdvestiging is in Bocholt net over de grens.
De frames zullen vast wel in het verre oosten worden gemaakt, in Duitsland worden de fietsen in elkaar gezet.
Een aantal jaren geleden was een Rose meer een prijsbewuste keuze waarbij je veel fiets/onderdelen voor je geld kreeg. De fietsen komen er in tests en reviews altijd vrij behoorlijk uit (maar dat gaat voor heel veel merken eigenlijk wel op).
Nu zitten de fietsen nog steeds prima in elkaar maar zijn de prijzen zeker niet meer zo scherp.
De Backroad wordt door velen een goede en gave gravelbike gevonden die in ieder geval in een paar mooie kleuren/uitvoeringen te koop is.
Wat dat betreft kan je het merk rustig op je shortlist zetten

Thx voor de verduidelijking.

Reeds wat reviews gelezen over de Backroad en hij komt er idd vaak uit als Best Buy.

Jammer dat de dichtst gelegen Rose store +3 uur rijden is.

Maar blijft op de shortlist staan! :-)

Gr

Swoosj
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 30 sep 2015 14:37

Swoosj 09 jan 2022 20:13

Iemand nog voorstellen? Stel dat ik de interne bekabeling in het stuur laat vallen... Blijkbaar is dit niet gebruikelijk bij een gravel bike. :-)


Gr

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 10 jan 2022 07:34

Dan zou ik de Giant Revolt hoog op het lijstje zetten
Afbeelding

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 10 jan 2022 07:55

Isaac Torus, paar maanden in het bezit. Ben er erg tevreden mee.

viewtopic.php?t=94525&hilit=isaac+torus&start=60
Bikers are not alone

hayes

hayes 13 jan 2022 21:00

hayes schreef: 07 jan 2022 11:47 Ik heb die destijds ook overwogen.
Alle reviews en test zeiden dat de fiets niet zo comfortabel is. Stuitert nogal snel offroad.
Intussen zijn we wel 1 of 2 jaar verder. Misschien heeft Rose dit euvel aangepakt.
Omdat ik me wat aan het oriënteren ben voor een dedicated commuter fiets, toch even naar de Backroad gekeken.
Dat is effectief een heel ander model geworden dan destijds en de reviews zijn allemaal lovend.

Een kale backroad in de zomer en in de winter aankleden met vaste spatborden, bagagedrager en commuten.

Lijkt me wel iets.

En in dat groen echt een knappe fiets nog ook.

Afbeelding

Martijn_H
Forum-lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 26 sep 2018 21:19

Martijn_H 14 jan 2022 07:35

scottpch schreef: 06 jan 2022 13:15 Scott Addict gravel/cx een fiets voor alle ondergronden.
Stuurt zo scherp als een racer, kunnen tot 40mm banden in en kun je eigenlijk het hele jaar door gebruiken mbv een extra wielset!
Heb zelf de vorige Addict gravel/cx en heb er bv vorig jaar ook mee in de bergen gereden met een set wegwielen.
One bike to do it all.
Hoe beviel de fiets in de bergen? Benieuwd naar stuurgedrag met wegwielen. Addict CX op het oog met hetzelfde idee.

jwpcycle
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 04 mei 2011 23:17
Locatie: Gennep

jwpcycle 14 jan 2022 08:45

Hier ook al lange tijd op zoek naar een one for all fiets, waar gravelbanden van minimaal 34mm op passen
Heb alleen lange benen zadelhoogte 86,3 vanaf bb, waardoor ik een stack van minimaal 61 moet hebben, en de zadelpen niet te ver moet uitsteken.
En liefst alle kabels binnendoor.

Komen er wel steeds meer op de markt, de Rose Backroad is een goede optie.

Plaats reactie