Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Webshops buiten EU zonder verrassingen (importgerelateerde kosten)

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 15 mar 2021 12:44

k33z schreef: 16 feb 2021 09:03 Ik kreeg bij een bestelling uit de UK (cannondale spares) wel een dikke naheffing. BTW + importheffing.

Bezwaar ingediend, maar dat kan tot 4!!! maanden duren.
Ben ik even benieuwd wat ik moet bijbetalen. Ik heb hier een spider besteld. Bij de meeste shops in de EU kost ie €75, bij Cannondalespares zonder Engelse BTW 29GBP. Dus ook al komt er €15 kosten en €6 BTW bij dan ben ik nog goedkoper uit. Even afwachten dus. Pakketje ligt sinds 13 maart bij de douane zie ik.
Laatst gewijzigd door leon1 op 18 mar 2021 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ride bikes, not tanks!

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 18 mar 2021 10:05

Dinsdag dan mijn spider ontvangen via PostNL. Verder niets erbij. Even uit nieuwsgierigheid: komt een eventuele rekening apart met de post of hoe zit dat? Of heb ik geluk gehad?
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 18 mar 2021 11:56

Iedere vervoerder werkt anders. Bij FedEx krijg je achteraf een factuur per post gestuurd. Bij, ik dacht DPD, pin mij daar niet aan vast, krijg je eerst een mailtje met het verzoek om af te tikken vóór dat ze langskomen met je spullen.
Bij PostNL nog geen ervaringen met naheffingen. Ja vroeger wel, toen moest je gepast in contanten aan de deur afrekenen.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 18 mar 2021 13:22

Postnl krijg je een briefje dat je pakje mag ophalen op een afhaalpunt waar je kan pinnen.
Dat gepast afrekenen zijn ze mee gestopt. (was ook heel mooi dat zo'n postbode dan niet eens wisselgeld had als je 20 euro briefje had en je 19,20 moest betalen.)

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 18 mar 2021 13:32

Dan ga ik er maar vanuit dat ik geluk heb. Totaal dan €47 inclusief verzenden betaald terwijl dezelfde spider op Dr. Cannondale €79 kost zonder verzenden. 8-)
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 25 mar 2021 16:57

Ik lees net op de website van Fairlight het volgende:
Fietsen en frames zijn heffingsvrij volgens de afspraken tussen de EU/VK
Artikelen die je in het VK koopt moeten VK BTW vrij zijn, aangezien je hier je BTW betaalt.

https://fairlightcycles.com/eu-internat ... cba1185463

Dit gaat alleen over complete fietsen en framesets, niet over losse accessoires. Voor de mensen die graag fietsen of frames uit het VK laten komen, is dit interessante informatie.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5812
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 19 aug 2021 20:42

daniel1975 schreef: 16 aug 2021 21:21 Dat zeg ik, dan is de lol er wel af….
Ik heb wel adresjes in de UK, maar het is met alle regeltjes maar de vraag wanneer ik daar normaal heen kan gaan.
Sterker nog. Ik bestelde in juli 3 Vittoria tubes bij Merlin à € 42,- / stuk, dus € 126,- voor 3 tubes met gratis verzending. Krijg ik 3 weken later een bericht van Post.nl of ik even belasting wil betalen over een waarde van € 252,- en dat was incl. vaste kosten voor Post.nl iets van € 58,- .. :evil: :evil:

Gebeld met Post.nl en de vrouw vertelde dat ik gelijk had, maar toch moest betalen. Met het antwoord: achteraf bezwaar aantekenen en dan maar afwachten of ik het terug zou krijgen. Nou NOT dus - pakket retour naar de UK en Merlin een mail gestuurd dat het pakket retour komt, en met welke reden.

Nu maar hopen dat Merlin mijn geld retour stuurt, want volgens de reglementen heeft een niet EU land geen terug betaal verplichting vlas EU regels. :evil:
Laatst gewijzigd door rene op 19 aug 2021 20:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5812
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 19 aug 2021 20:46

Even een update : Staat vandaag Post.nl aan de deur met een pakketje. Het pakketje bleek opengemaakt maar alle drie de tubes zaten er in. Geen kosten moeten betalen voor het pakket ?!

Ik vrees dat het voor Post.nl te duur was om het terug te sturen en de gehele rompslomp op zich te nemen. Dus ja , ben benieuwd of ik er nog iets van ga horen......
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 19 aug 2021 21:37

Philippos schreef: 25 mar 2021 16:57 Ik lees net op de website van Fairlight het volgende:
Fietsen en frames zijn heffingsvrij volgens de afspraken tussen de EU/VK
Artikelen die je in het VK koopt moeten VK BTW vrij zijn, aangezien je hier je BTW betaalt.

https://fairlightcycles.com/eu-internat ... cba1185463

Dit gaat alleen over complete fietsen en framesets, niet over losse accessoires. Voor de mensen die graag fietsen of frames uit het VK laten komen, is dit interessante informatie.
Het maakt hier wel uit waar de fiets gemaakt is. Bij Fairlight zijn de Secan en de Faran in europa in elkaar gelast. Daar gelden de zgn. gunstiger regels voor. De Strael 3.0 is in Azië in elkaar gelast. Daar gelden andere regels voor.
Maar of het onder aan de streep nu veel uit maakt?
(Zou overigens best zo'n Strael 3.0 lusten!)

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 961
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 11 jan 2022 17:22

Kleine voetnoot bij de eerdere Wiggle-berichten:

Bij mij werden inderdaad geen douane- of invoerkosten in rekening gebracht. Wel duurt verzending tegenwoordig veel langer, in mijn geval ruim 2,5 week waar dat vroeger vaak binnen een week was. Uit de trackinggegevens blijkt dat het pakket 11 dagen in Nederland heeft gelegen (waarvan 7 dagen bij de douane) voordat het de bestelroute in ging. Geen ramp allemaal, maar wel handig om te weten.

Wat ik minder leuk vond is dat op hun website staat dat retourzendingen afhankelijk van de items in kwestie en het land van terugzending gratis (kunnen) zijn. Ik mocht echter €12 aftikken. Toch een beetje jammer bij een helm van ruim €200. Al bij al iets om rekening mee te houden als je producten bestelt waarvan je op voorhand niet zeker weet of ze passen.
t.a.f.k.a.e.h.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 11 jan 2022 17:30

Het kwam zeker via PostNL binnen? Die nemen inderdaad de tijd.
Via DPD/DHLExpress gaat het een stuk vlotter maar die zijn aanzienlijk duurder voor de winkels (en uiteindelijk de klant).

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3069
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 11 jan 2022 17:50

Ondertussen heeft het laatste artikel dat ik bij AE kocht er maar zes dagen over gedaan, van bestelling tot bezorging (door PostNL)
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Plaats reactie