Alles over vakanties op én met de fiets

Actuele situatie frankrijk

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 06 jan 2022 10:35

Ik geloof er niets van dat maar 3% van vakantiegangers komt. Er is veel te veel vrijheid om niet te zeggen waar je geweest bent en vooral zelf in te vullen waar de besmetting plaats gevonden zou hebben. "Zeg maar thuis" dan ben je er van af. Bij thuiskomst direct testen en dan in quarantaine? Ik denk dat het merendeel, als ze zich al getest zouden hebben, gewoon nog even de boodschappen gaan doen. Iemand van de thuisbesmetters moet het toch meebrengen. Dan is het antwoord weer duidelijk "van het werk". Dat ze ook nog ergens anders geweest zijn, vertelt het verhaal niet.
Ik denk dat de quarantaine verplichtingen ook binnenkort voorbij zullen zijn. Het hele land in quarantaine werkt dus ook niet. Dan brengt Appie de boodschappen ook niet meer thuis.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 jan 2022 10:41

Quarantaineregels zijn inderdaad langzaamaan onhoudbaar aan het worden, België en Frankrijk hebben deze al versoepeld om personeelstekorten te voorkomen en waarschijnlijk volgt Oostenrijk volgende week. Dit wordt vanmiddag omstreeks 14:00 bekend.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 jan 2022 11:45

Ondertussen 3 keer gevaccineerd.
Ondertussen mondkapje op als er anderen in de buurt zijn, op sommige plaatsen gewoon altijd mondkapje op, ook al staat er niemand in je buurt in de buitenlucht.
Ondertussen gaan nog steeds de scholen niet allemaal open.
Ondertussen nog steeds thuiswerken als het kan.
Ondertussen ....
En toch is het de schuld van de schoolkinderen, de werkenden, de vakantiegangers, de cafégangers, diegene die een hapje gaan uiteten, de bezoekers van de culturele centra, de bioscoopgangers, .................
Waarom heb ik mij dan laten vaccineren als ik nog steeds zou moeten leven als een monnik.
Er gaan naast de paar mensen/firma's die nu enorme winsten maken door de angstzaaierij een pak gezonde firma's en daarnaast ook verder gezonde mensen onderdoor door diezelfde angstprofeten en hun bijhorende maatregelen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 jan 2022 16:34

Vandaag funshoppen in Münster. Regels weer heel anders dan elders. Mondkapje overal verplicht, ook buiten maar hoeft geen FFP2 te zijn.

Kinderen moeten eerst getest worden, vervolgens krijgen ze een PDF waarmee ze winkels/restaurants in kunnen. Allemaal prima geregeld en gratis bovendien.

Voor volwassenen alleen 2G.

Afijn prima dag gehad. Alles is hier open en het stikt van de Nederlanders.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 06 jan 2022 17:03

Havana, jij weet toch ook dat (bijna) niets gratis is. Het zal toch op enig moment betaald moeten worden, door wie dan ook.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 jan 2022 17:32

havana schreef: 06 jan 2022 16:34 ........ Alles is hier open en het stikt van de Nederlanders.
In België ook (eigen vaststelling zowel in Brugge, Antwerpen, Oostende en Sint-Niklaas) en de virologen blijven maar hameren op die "onverantwoordelijke" Nederlanders.
Voor de modale Vlaming is enkel de file om Antwerpen in of uit te rijden er teveel aan maar voor de rest hoor ik geen enkele negatieve commentaar op de massa Nederlanders.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 06 jan 2022 17:39

Lcsmet schreef: 06 jan 2022 17:32
havana schreef: 06 jan 2022 16:34 ........ Alles is hier open en het stikt van de Nederlanders.
In België ook (eigen vaststelling zowel in Brugge, Antwerpen, Oostende en Sint-Niklaas) en de virologen blijven maar hameren op die "onverantwoordelijke" Nederlanders.
Voor de modale Vlaming is enkel de file om Antwerpen in of uit te rijden er teveel aan maar voor de rest hoor ik geen enkele negatieve commentaar op de massa Nederlanders.
Afgelopen zaterdag in het (waarschijnlijk) alleen bij deze Nederlander populaire St-Amands geweest. Ook daar werd niet geklaagd over mijn aanwezigheid. ;)
Was toen rondom Antwerpen ook zalig rustig.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 06 jan 2022 18:26

Lcsmet schreef: 06 jan 2022 17:32 Voor de modale Vlaming is enkel de file om Antwerpen in of uit te rijden er teveel aan maar voor de rest hoor ik geen enkele negatieve commentaar op de massa Nederlanders.
Maar dat is de orde van de dag rond Antwerpen. Heeft niets met bezoekende Nederlanders te maken maar alles met een totaal idiote infrastructuur.
Moest ik van jullie zijn dan zou ik me daar maar eens zorgen over maken….
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 jan 2022 18:38

Jans schreef: 06 jan 2022 17:03 Havana, jij weet toch ook dat (bijna) niets gratis is. Het zal toch op enig moment betaald moeten worden, door wie dan ook.
We hebben hier nog een kleine rekening open staan :D

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 06 jan 2022 19:23

Enzzo schreef: 06 jan 2022 18:26
Lcsmet schreef: 06 jan 2022 17:32 Voor de modale Vlaming is enkel de file om Antwerpen in of uit te rijden er teveel aan maar voor de rest hoor ik geen enkele negatieve commentaar op de massa Nederlanders.
Maar dat is de orde van de dag rond Antwerpen. Heeft niets met bezoekende Nederlanders te maken maar alles met een totaal idiote infrastructuur.
Moest ik van jullie zijn dan zou ik me daar maar eens zorgen over maken….
Ze zijn ermee bezig maar het ligt weer stil omdat de giftige grond nergens gestort mag worden (en een paar tunnels graven zonder grond weg te halen, kan natuurlijk niet)

Ik hoor ook alleen maar mensen die blij zijn met het Nederlands geld dat hier wordt uitgegeven (net zoals vorig jaar de Nederlanders blij waren met ons geld :mrgreen: )
Afbeelding

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 06 jan 2022 20:01

Het spel is op de wagen....quote uit een Frans interview: >>>“Ik wil de Franse bevolking niet ambeteren”, zei het Franse staatshoofd in het interview met ‘Le Parisien’. “Maar wat de niet-gevaccineerden betreft, bij hen heb ik wel veel zin om hen te pesten. En we zullen dit ook tot op het bot blijven doen. Dat, dat is de strategie.”<<<
Vanaf 15 januari 2G in Frankrijk, dus je kunt steeds minder als ongevaccineerd persoon. Ik twijfel steeds meer aan oprechtheid van het vaccineren en het nut ervan. We zijn al meer dan 1 jaar aan het vaccineren en we zijn nog geen millimeter verwijderd van een versoepeling in maatregelen, waarbij de effectiviteit van sommige maatregelen nog in twijfel getrokken kan worden.
Daarnaast, de besmettingen die ik in mijn omgeving heb gezien (zelf niet gehad) zijn uitsluitend in de privésfeer opgelopen en niet op werk, sport, horeca of wat dan ook. Voorbeeld: mijn moeder kreeg het van een kennis die 23-12-2021 op bezoek was. Wij waren er 25-12 op bezoek (2 volwassenen) en mijn vrouw raakt besmet. Niet teveel contacten (4 personen in 3 dagen) maar wel 3 besmettingen. Kennis besmet moeders, die draagt het over op mijn tante en mijn vrouw. Dan ben je heel voorzichtig geweest, niet teveel contacten, afstand etc en toch besmet. Gelukkig niemand heel erg ziek geweest, stevige griep voor een 83-jarige.
Dogma F

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 06 jan 2022 20:11

TL@ schreef: 06 jan 2022 19:23
Ik hoor ook alleen maar mensen die blij zijn met het Nederlands geld dat hier wordt uitgegeven (net zoals vorig jaar de Nederlanders blij waren met ons geld :mrgreen: )
[*]TL@ geen persoonlijke aanval of terechtwijzing, wil alleen aansluiten op het thema.

De tegenstelling tussen Nederland en België stuit mij enorm tegen de borst. Toen België in lockdown ging kwam "alles" de grens over. Ik woon 900mtr van de grens en de toerit Maastricht in stond 10uur per dag afgeladen vól met auto's om te gaan winkelen. Belgische regering heeft de inwoners nog niet één keer opgeroepen om thuis te blijven. Belgen mochten niet buiten wandelen, fietsen etc, dus hup in de auto en naar Nederland.
Even later gooide België de grenzen dicht, zelfs op veldwegen mega versperringen. Hup, niet meer goedkoop tanken (na 22:00 waren de controleurs weg, pas om 7:00 weer actief. 9+uur gelegenheid om te tanken. Aan een stille pomp waar ik nagenoeg alleen ben ga ik niemand kunnen besmetten).

En nu wéér, de discussie "Nederlanders moeten thuis blijven", destijds met de Belgische lockdown draaide het bijna uit op winkelsluiting in Maastricht. 80% van het publiek was Belgisch.
Dat is nooit groot ter discussie gesteld. Nu is België een toevluchtsoord voor Nederlanders en staat men weer op de barricades. En dat terwijl België het qua coronavirus slechter doet dan Nederland (bron: ourworldindata.org, afgezet tegen bevolkingsaantallen).
Dogma F

Plaats reactie