Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ridley

Jeefp
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 01 dec 2013 18:08

Jeefp 28 dec 2021 14:22

Ik heb de Hanger inmiddels via een Ridley dealer gekocht voor de prijs van €14.50
Dank voor al jullie reacties.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 dec 2021 19:34

Bedankt voor de update en gelukkig kan je nu terug fietsen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 20 dec 2022 13:54

Ridley presenteert met de Grifn een nieuw model, een zgn. all-road fiets:

https://www.ridley-bikes.com/nl_BE/bike ... es/allroad

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5383
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 20 dec 2022 14:04

Wauw een jaar lang geen updates in t ridley topic. Er gaat iets mis bij ridley.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

hayes

hayes 20 dec 2022 14:46

Ik zie lokaal eigenlijk ook niet veel Ridleys rondrijden, nochtans een Belgisch merk.
Ze spreken me ook niet echt aan moet ik toegeven.

Gebruikersavatar
SqueeZer
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 jan 2022 21:59

Gebruikersavatar SqueeZer 20 dec 2022 15:14

Ik snap de Grifn niet echt helemaal, er is al de Kanzo Adventure, Kanzo Fast, Kanzo Speed .. alle drie gravelbikes en als ik kijk naar de Grifn snap ik niet waarom de vierde optie nodig was.

Verder heb ik zelf ook een Ridley maar om een of andere reden rijd ik liever met mijn Cervélo's, hoofdreden dat ik ooit de Ridley in huis gehaald heb was dan ook dat er hier een lokale FM zit die vooral Ridley verkoopt en mij al vaak goed geholpen heeft qua service plus ook in de lokale wielerclub zit (enkele techniekers + zoon) en daarbovenop had ik bij mijn vorige werkgever een leuk percentage als voordeel in natura 'woon/werk fietsen' en deze FM was toevallig 1 van de opties waar ik langs mocht .. dus dan wil je die FM ook eens een plezier terugdoen ...

Niks mis met de fiets of Ridley zelf, maar iedere keer als ik fietsen bekijk als mogelijke aankoop in de hoop bij die lokale FM een aankoop te plaatsen valt het mij terug op dat ik of veel leukere of veel scherper geprijsde soortgelijke fietsen vind die niet 'Ridley' noemen.

Over Merckx hoor je ook nog weinig of ligt dit aan mij? Heb de indruk namelijk dat het bergaf is beginnen te gaan bij Ridley na overname Merckx.
Laatst gewijzigd door SqueeZer op 20 dec 2022 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.

hayes

hayes 20 dec 2022 15:43

Merckx hoor ik eigenlijk niets meer van.

Hun gravelbike
Afbeelding

lijkt wel héél erg op deze Wallers, die een endurance zou moeten zijn?
Afbeelding

Dat is meestal al een taken van bloedarmoede...
Ik had altijd al het gevoel dat ze het overnamen, maar eigenlijk niet wisten welke richting uitgaan met Merckx.

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 20 dec 2022 17:53

Ridley heeft best leuke fietsen. Ben wel fan van de Kanzo voor het gravellen.
Heb al een tijdje een x-Trail. Niet heel bijzonder, maar wel een goede allrounder.
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 20 dec 2022 19:23

hayes schreef: 20 dec 2022 15:43 Merckx hoor ik eigenlijk niets meer van.
....
Ik had altijd al het gevoel dat ze het overnamen, maar eigenlijk niet wisten welke richting uitgaan met Merckx.
Tja, de jaren dat Merckx hėt premium merk was in België liggen al meer dan 20 jaar achter ons.
Je kon een Merckx toentertijd gaan afhalen aan de fabriek in Meise en met wat geluk was de kampioen zelf aanwezig.
Geleidelijk, en persoonlijk heb ik het vermoeden dat dit gelijk liep met de opkomst van carbon, kwam het bedrijf in financieel drijfzand.
Na enkele overnames kwam het merk in handen van Belgian Cycling Company, het bedrijf boven Ridley.
Die overname kon ik evenmin begrijpen: hoe zet je 2 merken in de markt met dezelfde doelgroep?

Overigens, ben beetje bevooroordeeld, heeft Ridley fijne fietsen, ėn....je kan zelf de kleurtjes en het design bepalen.

hayes

hayes 20 dec 2022 20:45

Ik heb ook de oude Fenix nog overwogen en de oude Kanzo Adventure idem.

De nieuwe Grifn lijkt me wel een mooie fiets. Fijne allrounder.
Met Rival AXS en carbon wielen komt ie wel al op 5600 euro.

Afbeelding

Wout88
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 jan 2022 07:25
Locatie: Zuid-Holland

Wout88 21 dec 2022 09:16

Rij zelf op de fenix uit 2022. Naast deze fiets mag ik in 2023 op zoek naar een nieuwe allroader die ik voor woon-werk, bikepacking en gravelritjes wil pakken. Categorie van de nieuwe grifn zeg maar. Deze is mij ook op de radar verschenen. Zodra de grifn in de showroom staat ga ik hem even bekijken.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16201
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 dec 2022 11:14

Kan je dan niet beter iets pakken dat verder van de Fenix afzit?

Feitelijk is dit een endurance fiets nieuwe stijl, een beetje in hetzelfde straatje als de Domane en wordt het omwille van de marketing als gravel verkocht.
Ik zie het bestaansrecht wel, zeker omdat de Fenix nooit een echte endurance is geweest, meer een redelijk comfortabele fiets met een neutrale geometrie.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie