Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

i-mac

i-mac 13 dec 2021 18:04

Feit is dat de grote koffiemerken met de komst van de Senseo en de Nespresso's een bak meer verdienen aan hun koffie dan vroeger.

Ik heb een DeLonghi toestel thuis waarmee ik de dagelijkse koppen koffie mee maak, maar evengoed een specialleke mee maak. Ik koop graag kleine pakjes koffiebonen bij een lokale koffiewinkel. Dan zelf even malen, en dan genieten. Volgens mijn schoonbroer die ooit een koffiebar had, is de smaak van kraantjeswater ook bepalend. Want blijkbaar verschilt die ook van regio tot regio.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7956
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 13 dec 2021 21:00

Dat hoor ik ook vaak ja! Ik heb onlangs een heerlijke smaak water ontdekt bij de Franse Aldi. Erg goedkoop en heerlijk qua smaak. Als ik die in mijn koffiezet gooi is de koffie inderdaad net wat lekkerder! Maar ik doe het vooral omdat het kraanwater hier echt veeeel te kalkrijk is. En ik niet elke maand mijn machine wil ontkalken ;)
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 13 dec 2021 21:14

Ik heb er een aquaclean filter in zitten
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7956
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 13 dec 2021 21:19

Hoe werkt dat? En kan je dat in elk machien zetten?
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 dec 2021 16:40

Enzzo schreef: 13 dec 2021 21:19 Hoe werkt dat? En kan je dat in elk machien zetten?
Is een antikalk filter dat je in het waterreservoir moet klikken.
Zit in mijn Philips en als ik het goed heb gebruikt Saeco dit ook.
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3524
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 14 dec 2021 16:57

Wow, vorige maand ging mijn filterapparaat waar ik altijd DE Roodmerk in gooi kapot, na pak m beet twaalf jaar trouwe dienst. Bleek dat ik nog eenzelfde kon bestellen. Durf het bijna niet te vertellen hier, maar dat heb ik gewoon gedaan. Ik drink veel koffie, en die koffie met schuimlaagjes en weet ik wat staan me dan na een tijdje tegen (zo af en to best lekker) maar bak filter-pleur vind ik eigenlijk het lekkerst :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3375
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 14 dec 2021 17:14

M1 MacBook Air.

Hard getwijfeld of ik geen MacBook Pro zou nemen, maar voor mijn dagelijkse gebruik heb ik in de praktijk die power van een Pro helemaal niet nodig.
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37641
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 dec 2021 20:19

Mooie apparaatjes zijn dat. Zit nog beetje in twijfel, maar dan sowiso een Air. Meer dan genoeg voor ons.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7956
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 dec 2021 20:30

Mijn vrouw zweert bij air. Ik wil altijd pro.
Onze ervaring is dat de pro gewoon langer mee gaat en veel beter bestand is tegen vol lopen met allerlei data die je niet gebruikt (minder high maintenance dus)
Verder heb je al snel profijt van de pro als je eens wat meer grafisch gerelateerd werk wilt doen. Een boekje maken of een nieuwsbrief voor je clubje bijvoorbeeld.
Als je alleen mailt, zoomed en tekstverwerkers gebruikt (zonder veel grafische opmaak) dan is de Air inderdaad wel ok.
Maar de grens tussen Air en Pro ligt dichtbij dan je zou denken is onze ervaring.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3375
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 14 dec 2021 20:40

De nieuwe Air (2020) is qua prestaties en inzetbaarheid niet te vergelijken met de vorige. Apple heeft ondertussen zijn eigen ARM gebaseerde processoren en die zijn zo snel en energie-efficient, dat wat jij vertelt niet meer klopt. Alleen als je echt stevig aan video-editing doet, of zeer complexe grafische taken moet uitvoeren, zou een Pro nog wel eens nodig kunnen zijn.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7956
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 dec 2021 20:48

Die doe ik regelmatig dus vandaar mijn keuze voor pro.
Maar ik ben het met je eens dat de verschillen de afgelopen jaren wat meer genivelleerd zijn.

Maat dan nog: ik moet de MacBook van mijn vrouw (late 2019) regelmatig opschonen.

Maar dat heeft ook te maken met de wijze waarop zij hem gebruikt ;)
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 15 dec 2021 10:26

Tricky of dit niet in het andere topic moet 😅:

GoPro Hero 9

Meeste foto’s/filmpjes maak ik als we (familie) of ik actief ben. Dat gaat redelijk goed met de iPhone, maar dit is natuurlijk daar veel meer voor geschikt. Kan ik gelijktijdig ook beginnen aan een carrière als influencer 😂
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Plaats reactie