Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

verstappen

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 dec 2021 22:59

daniel1975 schreef: 12 dec 2021 21:08 Dan denk ik eerder aan Schumacher, ondanks dat ik het een onsportieve klootzak vind. Maar die heeft wel bijna eigenhandig van Ferrari een wk-team gemaakt, terwijl Lewis alleen maar in een nieuwe topauto hoefde te stappen elk jaar in Australie.
En anders misschien Senna of wellicht Fangio maar de eerste heeft zijn carrière niet af kunnen maken en de tweede begon pas toen hij ongeveer net zo oud was als Hamilton nu is.
Campagnolo Ultra Dork

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 12 dec 2021 23:09

Ik hoopte vooraf ook op een overwinning van Max, maar zoals het nu is verlopen kan ik mijn eerlijkheidsgevoel niet sussen. Als op 5 ronden van het einde 12à13 seconden achterop volgt is de race over en out, Het is te vergelijken met de laatste voetbalwedstrijd die beslist over het kampioenschap en waar de ploeg die slechts één keer de middenlijn overschrijdt en daarop scoort de verdiende kampioen wordt genoemd.
Langs de andere kant vind k WEL fijn dat de piloot die over de minst snelle wagen beschikt, wint. :shock:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 dec 2021 23:15

Tijdens het seizoen gebeurt dit zo vaak. Dat het nu zo bizar uitpakt dat het op de laatste ronde aankomt voelt wellicht vreemd maar is 100% rechtvaardig. Zoals eerder gezegd: Lewis heeft daar dit seizoen ook van geprofiteerd en heel wat meer punten gewonnen dan hij er vandaag heeft verloren.

De raceleiding heeft wel ballen getoond om nog een ronde te laten racen. Ze hadden ook tegen de opruimcrew kunnen zeggen dat ze alles op hun gemakje konden opruimen en de race achter de safetycar laten finishen. Dat had voor een stuk minder controverse gezorgd.
Campagnolo Ultra Dork

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 12 dec 2021 23:17

@ErnieC; Ben jij al zo oud dat je Fangio nog hebt weten racen? :oops:

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 12 dec 2021 23:26

Tsja, ALS die safety car er niet was geweest had Verstappen niet gewonnen. Maar dat had hij waarschijnlijk ook niet gedaan als RedBull hem niet op het juiste moment op die zachte banden had gezet of als Perez niet zo briljant had verdedigd, of als hij ondanks een langzamere auto niet constant was blijven pushen. En ALS Hamilton wel consequent 5 sec tijdstraf had gehad voor "gaining an unfair advantage", dan waren zijn winstkansen vanaf het begin een stuk gunstiger geweest.

Kortom, verdiende overwinning! :-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 dec 2021 23:51

ottorongo schreef: 12 dec 2021 23:17 @ErnieC; Ben jij al zo oud dat je Fangio nog hebt weten racen? :oops:
Gelukkig niet maar als je je een beetje in zijn carrière verdiept, dan moet het toch wel een uitzonderlijk talent zijn geweest.
Campagnolo Ultra Dork

pino
Forum-lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 12 dec 2021 23:56

Thierry le Brun schreef: 12 dec 2021 15:43 Harry Lavreysen voor sportman van het jaar!!!
Zeker
Niet zijken maar reiden !

hayes

hayes 13 dec 2021 09:15

NuitKor schreef: 12 dec 2021 20:03
hayes schreef: 12 dec 2021 19:38 Dat geldt voor beide.
De "overwinning" in Franchorchamps? Twee rondjes achter de safety car. Dat mocht nooit een race geweest zijn. Maar daardoor had MAx wel het voordeel dat bij een crash, hij wereldkampioen was.
Het veelbesproken moment in Silverstone waar ik eerlijk gezegd gewoon een race incident in zie.
Enz...
Red Bull & Verstappen hebben net evenveel gezeurd als Mercedes. Arme ikke ;)

Nogmaals. De sport is vandaag de verliezer.

Ik denk dat ik bij deze definitief afhaak.
Moto GP for ever! :mrgreen: :mrgreen:
Het blijft voor een belg ook knap lastig he als een Nederlander wereldkampioen wordt. Snap dat je volgend jaar niet meer kijkt. Elke keer die kwelling. Doet er eigenlijk wel een belg mee? 😅
Heeft daar nu eens niets mee te maken, :roll:
want Verstappen is enkel officieel Nederlander. Net als Matthieu eigenlijk gewoon een Belg :-p :mrgreen:

De regels zijn niet correct toegepast gisteren. Punt.
5 van de 8 auto's mochten zich ontdubbelen. Ofwel allemaal ofwel niet. Maar ze hadden geen tijd meer voor die laatste 3 anders was de laatste ronde al begonnen. Beetje improvisatie dus. Kampioenschap beslist door de jury.

Ik gun het Max wel en ik gun het Nederland evenzeer, maar dit moet toch wrang voelen? F1 maakt het zichzelf moeilijk. Overleeft alleen nog dankzij oliedollars van heel democratische regimes en schiet zichzelf dan nog eens in de voet.

Soit, laatste post hierover. Nog een goeie twee maand en de Omloop komt er aan :winkthumb:

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 13 dec 2021 09:19

Hoho. Ze besloten ook gewoon een ronde te laat over het ontdubbelen omdat Mercedes daar meteen over begon te steggelen. Dus op gegeven moment was er nog tijd om iedereen te laten ontdubbelen. Wanneer ze dat meteen gedaan hadden dan was het eindresultaat ook gewoon hetzelfde geweest. Max opnieuwe banden achter Hamilton met een ronde te racen. En eigenlijk hoefde daar niet over nagedacht te worden want dat is standaard protocol, die autos ontdubbelen zichzelf en sluiten achteraan aan.

Maar omdat ze per se nog een ronde wilden racen en er te veel getreuzeld en gesteggeld werd was dit de halfbakken oplossing. De autos tussen hamilton en verstappen ontdubbelden zichzelf.

Nu ben ik verder ook niet voor halfbakken oplossingen en onduidelijkheden. Maar zonder dat getreuzel en het meteen correct toepassen van de regel was het eindresultaat juist hetzelfde geweest. Na treuzelen echter niet meer, dan zou de vertragingstactiek van Mercedes dus te veel lonend zijn geweest.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Robber77
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 21 apr 2019 13:47

Robber77 13 dec 2021 09:23

Deze Belg is wel blij dat Verstappen wereldkampioen is en niet Hamilton 😁.
Na het eerste incident bij de start dacht ik al van hier gaan we weer met de belachelijke toestanden waarbij Hamilton zijn plaats niet moest teruggeven dat heb ik nog nooit meegemaakt in F1, achteraf is alles nog goedgekomen voor Max, maar die klachten van Mercedes en vooral Wolff zijn weerzinwekkend vooral als hij vergeet wat z'n eigen piloot deed na de start en dat z'n piloot ook dingen deed achter de safetycar die ook niet mogen.
En dan het feit wat ze hadden gedaan met hun achtervleugel in het seizoen.

Hoop dat F1 lessen trekt uit dit seizoen en een volledig nieuwe stewards equipe plaatst want het was niet zo neutraal dit seizoen met bijvoorbeeld die Gary Connely.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 dec 2021 09:29

Zolang de auto's die zichzelf niet mochten unlappen geen enkele invloed hebben gehad op de uitslag van de wedstrijd, heeft er niemand recht van klagen en is er in de geest van de wedstrijd "gefloten".

Dat de nummer 2 achter de nummer 1 aan komt te rijden is hoe het hoort.
Het zou aan andere teams, die eventueel last zouden kunnen hebben van de lapped cars zijn in om te protesteren maar omdat er anders tot de vlag onder safetycar gereden zou zijn, had niemand dat nadeel.
Campagnolo Ultra Dork

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12640
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 13 dec 2021 09:35

Gezien het seizoen de terechte winnaar. En wat een niveau van beide, niet normaal!!!!
Dat we hier nog lang van mogen genieten, want zonder een van beide is er niet veel aan, dan moet je ze beide weglaten.

Ik heb ook niet zo'n hekel aan Hamilton als de meeste, zeker niet als je 2007 en 2008 terugkijkt. Het is vooral Mercedes wat echt heel naar reageert. Ben blij dat ik geen Mercedes besteld heb, zou hem af bestellen als het kon. Ik snap ook niet dat zo'n merk Toto dit allemaal laat uitspoken.

Ik heb de reactie van Toto al 153 keer terug zitten kijken, das toch genieten!

We zouden bv Max en Matthieu ook arrogante mannetjes vinden als ze met een Amsterdams accent praten.

En wat sommige zeggen. De safetycar situatie was binnen de regels. De wedstrijdleiding bepaald namelijk wat daar gebeurt! Natuurlijk was het gisteren geluk. Maar hij heeft ook veel meer echt pech gehad, waardoor het gewoon terecht is.

Er zijn Max dit jaar minimaal 50, punten door de neus geboord. Nog niet eens de discutabele eerste race en het geluk in Imola voor Ham meegerekend.

daarnaast discutabele besluiten van de stewards. Bij vrijwel elke wedstrijd zitten er van de 4 stewards 1 of meer Engelsen bij, gisteren 3!!!. Hoe zouden we dat in het voetbal vinden. Ik snap dat het hier lastiger is maar als je op een gegeven moment weet dat het tussen een Brit en Nederlander gaat zou je in de tweede seizoenshelft toch andere moeten aanstellen.

Masi liet de wedstrijd ook nog twee ronden doorgaan in Baku, die had ie ook af kunnen vlaggen en een ronde terug kunnen gaan, had Max gewonnen. Hij doet hier hetzelfde als daar. Toen koste het max 25 pt (10 tov ham) en nu wint ie er 8 tov Ham.

Plaats reactie