Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Heb je veel fietskleding?

arnold
Forum-lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 01 mar 2014 15:30
Locatie: Haarlem

arnold 04 dec 2021 18:59

zo te lezen heb ik niet zoveel fietskleding. twee bibs, 1 winterbroek, 1 paar northwave winterschoenen, 1 paar shimano rc9 sphyre , drie zomershirts, drie jackets/shirts lange mouw, been en arm warmers, 2 paar winter handschoenen. 1 helm, overschoenen ik fiets dan ook maar 2/3 keer in de week
Maar ook nog een berg hardloopkleding omdat ik vier keer per week hardloop.
Ik koop wel meestal de wat hoger geprijsde kleding, mijn ervaring is toch dat de kwaliteit door de bank genomen (niet altijd dus) wat hoger is en dus langer mee gaat.

Overigens de fiets- en hardloopsokken van decathlon zijn top.
Winterkleding om te hardlopen is bij mij standaard van gore wear, bij fietsen heb je iets meer keuze qua merk
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 04 dec 2021 19:00

Ik heb RC9 (S-Phyre) en RC7 schoenen van Shimano. Die RC9 zijn toch echt een stuk aangenamer.

Ik heb ook nog een paar R321 en die waren ook erg goed (dienen nu voor binnen, zijn wel redelijk versleten)

Op de gravelfiets heb ik de XC701, die zijn iets beter dan de RC7 (2 boa's ipv 1) maar toch duidelijk minder dan de RC9 (wanneer ze versleten zijn, komen er XC901 of XC902 voor in de plaats, maar eerste deze verslijten want weggooien is zonde)
Afbeelding

hayes

hayes 04 dec 2021 20:28

Je maakt de kleding zo duur als je wil. En uiteraard is een bib van 200 euro beter dan eentje van 50 maar hij zal niet langer meegaan.

Al m'n bibs zijn Aliexpress, 20-25 euro. Goed tot een uur of 3-4, daarna hier en daar wat last. Ik heb nu een endurance bib van 30 euro gekocht. Eens zien wat die doet. Zit héél fijn maar momenteel doe ik weinig ritjes van +2 uur.
In de mooie maanden fiets ik 4-5 keer naar het werk. Ik wil niet elke dag wassen, dus heb ik er veel.
Al m'n sokken zijn ook Ali, 2 euro per paar en die zitten héél fijn.
M'n laatste winterhandschoenen idem. 8 euro op Ali. Zitten heel fijn en heel warm.
Enkel helmen koop ik er niet meer.

En de Perfetto heb ik lang over getwjfeld maar wel z'n geld waard.
M'n duurste zomer fietsshirt was 65 euro en dat vond ik al véél.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 04 dec 2021 22:06

#Hayes:
Ik benijd je dat je kennelijk een maat en postuur hebt dat je gemakkelijk kunt slagen bij AliE.
Het lukt mij zelden iets in een maat te vinden dat groot genoeg is. Sokken en schoenen gaan nooit verder dan maat 45. Kleding die de Chinezen XXXL noemen, dat noem ik XL.

Overigens geldt dat niet allen voor Chinezen. Europese merken hebben vaak ook alleen maar (zoals ik dat noem) kindermaten.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

i-mac

i-mac 05 dec 2021 08:27

De Tukker schreef: 04 dec 2021 22:06 #Hayes:
Ik benijd je dat je kennelijk een maat en postuur hebt dat je gemakkelijk kunt slagen bij AliE.
Het lukt mij zelden iets in een maat te vinden dat groot genoeg is. Sokken en schoenen gaan nooit verder dan maat 45. Kleding die de Chinezen XXXL noemen, dat noem ik XL.

Overigens geldt dat niet allen voor Chinezen. Europese merken hebben vaak ook alleen maar (zoals ik dat noem) kindermaten.
is Decathlon geen goed alternatief? Ik heb daar al wat zaken van gekocht (2 jassen, handschoenen), en prijs/kwaliteit is dat toch goed materiaal. ook wat maatvoering betreft mag ik niet klagen. En als je een winkel in de buurt hebt, kan je er gemakkelijk alles passen.

Mijn duurste aankoop was een Gore Tex regenjas. Daar heb ik een hele tijd zitten over tobben of ik dat wel zou kopen. Maar intussen heeft dat jasje me al een paar keren goed geholpen. En het grote voordeel ervan is dat het in een achterzakje past van een trui.

Gebruikersavatar
bejail
Forum-lid
Berichten: 417
Lid geworden op: 04 jun 2012 21:04
Locatie: Krimpen aan de Lek

Gebruikersavatar bejail 05 dec 2021 10:09

Hi Leden, ik heb nu wintersokken van Giro.
Zijn aan vervanging toe.
Wat zijn goede wintersokken van Decathlon of Amazon?
Merida Scultura Endurance 4000

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 05 dec 2021 12:06

i-mac schreef: 05 dec 2021 08:27
De Tukker schreef: 04 dec 2021 22:06 #Hayes:
Ik benijd je dat je kennelijk een maat en postuur hebt dat je gemakkelijk kunt slagen bij AliE.
...

...
is Decathlon geen goed alternatief? Ik heb daar al wat zaken van gekocht (2 jassen, handschoenen), en prijs/kwaliteit is dat toch goed materiaal. ook wat maatvoering betreft mag ik niet klagen. En als je een winkel in de buurt hebt, kan je er gemakkelijk alles passen.

...
Helaas. Decathlon heeft ook nooit grote maten. Heb sokken in de grootste maat maar die knellen want eigenlijk net klein (mt 46).
Idem met een base layer. Grootste maat knelt af. Draagt niet prettig.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

i-mac

i-mac 05 dec 2021 12:18

De Tukker schreef: 05 dec 2021 12:06 Idem met een base layer. Grootste maat knelt af. Draagt niet prettig.
Wat dat betreft, ik kocht onlangs een base layer die bedoeld zijn voor voetballers. En daar gaat de maatvoering tot 3xl. En prijs/kwaliteit echt een goed onderhemd. En met mouwen die lang genoeg zijn.

https://www.decathlon.be/nl/p/ondershir ... 766&c=ROOD

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 05 dec 2021 12:34

... en 3XL is dan ook helaas het grootste wat ze hebben. :cry:
Op de schapkaartjes staat dan wel vaak dat de maat tot 4XL gaat maar hebben die maat is nooit op voorraad.

i-mac schreef: 05 dec 2021 08:27 ...
En als je een winkel in de buurt hebt, kan je er gemakkelijk alles passen.
...
Ik heb een Decathlon op loopafstand. Kom er derhalve regelmatig even binnen. Valt me op dat ze al meer dan een jaar een erg uitgedund assortiment hebben. Zal ook wel met corona te maken hebben.
Laatst gewijzigd door De Tukker op 05 dec 2021 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 05 dec 2021 14:43

Een vriend van me koopt altijd van dit merk: https://fatladattheback.com/
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 05 dec 2021 14:54

Die hebben dan wellicht de juiste maten maar niet de juiste prijzen. En ... ze zitten in Brexitland. Daar koop ik geen spullen. ;)
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 05 dec 2021 23:02

bejail schreef: 05 dec 2021 10:09 Hi Leden, ik heb nu wintersokken van Giro.
Zijn aan vervanging toe.
Wat zijn goede wintersokken van Decathlon of Amazon?
https://www.amazon.nl/dp/B07TZ4SVS5/ref ... VJ3XPCWC4T

Decathlon heeft geen echte goede wintersokken.
Dogma F

Plaats reactie