Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Fietsonderhoud bij fietsenmaker verplicht?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 nov 2021 22:14

Zo had ik he ook bekeken ja.
Maar misschien kan HAVANA zijn “nee” nog iets verduidelijken?

In mijn optiek ben je vrij om onderhoud te doen aan je fiets met behoud van garantie
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

marsman
Forum-lid
Berichten: 2374
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 26 nov 2021 09:10

Geen frame gaat stuk omdat een ketting te laat wordt vervangen. Wel als je een zadelpenklem (zelf) veel te hard vastdraait.

Daar zal de door mij eerder genoemde opmerking op de site van Canyon ook wel mee te maken hebben.

Hoe handelt Canyon bij schade nadat iemand die nog nooit een fiets in zijn handen heeft gehad de boutjes van zijn nieuwe Aeroad 'ff heel goed vastdraait' zonder dat lullige momentsleuteltje die je erbij krijgt?
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 26 nov 2021 22:45

marsman schreef: 26 nov 2021 09:10 ....Wel als je een zadelpenklem (zelf) veel te hard vastdraait.....
Hoe handelt Canyon bij schade nadat iemand die nog nooit een fiets in zijn handen heeft gehad de boutjes van zijn nieuwe Aeroad 'ff heel goed vastdraait' zonder dat lullige momentsleuteltje die je erbij krijgt?
in alle gevallen zal het moeilijk te bewijzen zijn. Daarbij sluit onderhoud bij een fietsenmaker niet uit dat bovenstaande fouten alsnog gemaakt worden. Mogelijk doordat je dat alsnog zelf doet dan wel dat de fietsenmaker een prutser aan je fiets laat prutsen ofwel een fabricagefout. Falend Canyon materiaal overkwam zelfs Mathieu van der Poel in koers ;)

Plaats reactie