Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Beschadiging na toertocht, wat nu?

Gebruikersavatar
bongo
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 aug 2007 23:42

Gebruikersavatar bongo 21 jan 2010 15:38

ben het met Klaas kippegaas eens. Ook het taalgebruik van "schade" vind ik niet passen bij een reactie van een organisator...dus mijn wenkbrauwen fronsen dus ook.
goede wielrenners hebben altijd tegenwind

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 21 jan 2010 15:41

adu schreef:Voor zulke bedragen laat je je toch niet kennen als organisatie van zo'n groot evenement. Iemand heeft schade geleden en tenzij er zeer gegronde redenen zijn om te twijfelen aan de juistheid van het relaas van de TS, moet dat toch gewoon geregeld kunnen worden zoals het in de grote mensen wereld betaamt? Organisatie, u heeft toch wel een "calamiteitenpotje" o.i.d. ...

+1

Als organisatie kun je beter de goden danken dat de schade slechts 300 euro is en die gewoon netjes uitbetalen en lering trekken; voor een particulier is 300 euro al een redelijk bedrag, voor een evenement peanuts.

adu
Forum-lid
Berichten: 164
Lid geworden op: 03 aug 2009 13:14

adu 21 jan 2010 15:52

klaas-kippegaas schreef:(..)ik denk niet dat een forum de aanwezen plek is om dit probleem op te lossen (..)


Zou niet weten waarom niet. Forum is immers een plaats - een online community - om van gedachten te wisselen en meningen te peilen. En wie weet, is dit toch het eerste zetje naar een door beide partijen gedragen oplossing.

Met de vorige reactie overigens eens, als het bij dit incidentje blijft heeft de organisatie het goed gedaan!
To short, too tall,
Doesn\'t matter, one size fits all.
Zu groß, zu Klein,
Der Schlagbaum sollte oben sein.

klaas-kippegaas
Forum-lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 23 mei 2009 20:36

klaas-kippegaas 21 jan 2010 16:16

LOL, doel van een forum is geen punt van discussie....

misschien moet je in dit geval een paar stappen verder kijken dan "het recht om te discuseren" ;)

Niemand is hier gebaat bij openbaar moddergooien, zal niks oplossen en is extra zinloos als vrijwel niemand beide kanten en details in deze zaak kennen. Besef je goed welke postieve maar ook negatieve bijdrage een forum in een dergelijk geval kan leveren voor beide partijen.

Juridische bijstand en netjes achter gesloten deuren uitvechten is mijn bescheiden mening....
mijn bikes :

Wilier Cento Cunego | Specialized Epic Carbon | Cube Reaction | Tomahawk ICE

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 21 jan 2010 17:05

klaas-kippegaas schreef:
Juridische bijstand en netjes achter gesloten deuren uitvechten is mijn bescheiden mening....



En dat was toch de beginvraag van de TS

marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 21 jan 2010 19:03

Ik heb het vermoeden dat dhr. Aarts zeker de moeite heeft genomen om zelf te reageren. Ik heb hem vanmorgen via zijn site http://www.aarts-mergelatelier.nl/ geattendeerd op deze discussie.

Redenen:
1. Ik vind dat de heer Aarts recht heeft op een weerwoord.
2. Tegenwoordig kun je met Google alles jarenlang terugvinden, een bediscussieerde mag/moet dus weten dat er over hem/haar gesproken wordt.
3. Ik vind dat iedereen zijn verantwoordelijkheid moet nemen. Ook (of misschien wel juist) als je een mooi evenement met een hoop plaatselijke hoogwaardigheidsbekleders voor een goed doel organiseert.
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

klaas-kippegaas
Forum-lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 23 mei 2009 20:36

klaas-kippegaas 21 jan 2010 19:47

Aristos schreef:2. Tegenwoordig kun je met Google alles jarenlang terugvinden, een bediscussieerde mag/moet dus weten dat er over hem/haar gesproken wordt.


vooropgesteld dat ik hetgeen is voorgevallen erg vervelend vind (het zou je fiets maar zijn...) en verantwoordelijke organisatie dit op gepaste manier moeten afhandelen, gaat het hier al mis!

Laat betrokkenen in dit dispuut lekker zelf beslissen wat ze wel of niet op internet zetten, is wat anders dan wat nu gebeurd!

Je zegt het zelf al, tegenwoordig kun je met Google alles jarenlang terugvinden!
Niet echt gepast dan om zonder kennis van zaken allerlei dingen te beweren (is toch wat snel gebeurd op een forum..) en erger nog iemand hier met naam en toenaam te noemen met bedrijfsnaam/website!

Ff heel zwart/wit gezien, stel nou dat de organisatie van de Vuelta Valkenburg is ondergebracht in een stichting, vervolgens de bedrijfsnaam van (schijnbaar, geen idee...) 1 van de organisatoren noemen is dan buiten context, iemand kan van dergelijke ondoordachte acties jaren lang last hebben!

Vandaar mijn eerdere reactie,
"Besef je goed welke postieve maar ook negatieve bijdrage een forum in een dergelijk geval kan leveren voor beide partijen."
mijn bikes :

Wilier Cento Cunego | Specialized Epic Carbon | Cube Reaction | Tomahawk ICE

amateurke
Forum-lid
Berichten: 671
Lid geworden op: 10 jan 2007 13:16

amateurke 21 jan 2010 21:17

Goed dat de organisator reageert en het mogelijk maakt om het verhaal van twee kanten te bekijken. Het is overigens (hetgeen in een eerdere reactie als "not done" wordt afgedaan) heel gebruikelijk om een aansprakelijkheidstelling door te sluizen en af te laten handelen door een verzekering. Daarvoor ben je immers verzekerd.

Zelf heb ik nu twee verhalen gelezen die mij allebei redelijk overkomen. Wie de echte waarheid spreekt; ik weet het niet. Waarschijnlijk spreekt ieder zijn eigen waarheid!
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 21 jan 2010 23:18

Allereerst ben ik blij dat meneer Aarts hier zo snel op reageert. Het is niet mijn bedoeling om hier een wellesd/nietes spelletje van te maken, want daar schieten we niks mee op. Ik wil alleen wel graag een paar misverstanden uit de wereld helpen. Ik heb nooit gezegd of de indruk willen wekken dat meneer en mevrouw Aarts hossend door de tent liepen en mij niet wilden helpen. Mevrouw Aarts heeft mij alleen toegezegd dat ze meneer Aarts zou bellen en dat hij eraan zou komen, maar dat dat een half uurtje kon duren. Daarom ben ik blijven wachten. Daarnaast heeft meneer Aarts inderdaad twee keer gereageerd op mijn mailtjes, [een keer om te melden dat hij het ging navragen en een keer om te zeggen dat hij niet aansprakelijk gesteld kon worden] maar daarna heb ik niks meer van hem gehoord.

Meneer Aarts en ik verschillen duidelijk van mening over hoe het eraan toe gegaan is die dag. Ik heb foto's van de stalling en en die tonen aan dat er wel degelijk wat mis was met de stalling en mijn claim dus niet "onzinnig" is. Maar om het netjes te houden, zal ik hem deze foto's mailen met nog een keer mijn visie op het geheel om zo de discussie voort te zetten en hopelijk alsnog tot een oplossing te komen waar wij allebei mee kunnen leven.

Ik hou jullie allemaal op de hoogte van hoe het verder afloopt.
Aan meneer Aarts: ik zal naar hetzelfde mailadres mailen, dat ik tot nu toe altijd gebruikt heb. Dat is dus het adres van het evenement.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 21 jan 2010 23:28

Seger schreef:Ik heb foto's van de stalling en en die tonen aan dat er wel degelijk wat mis was met de stalling en mijn claim dus niet "onzinnig" is.


Hoi,

Ja, die foto's is iets wat me gisteravond snel door mijn kop schoot. Wellicht ook om hier te plaatsen of wil je de zaak verder eerst proberen op te lossen met de organisatie? (begrijpelijk en heeft voorkeur).

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 22 jan 2010 00:48

Ja ik wil het eerst proberen op te lossen met de organisatie. Als het allemaal achter de rug is, zal ik die foto's hier ook nog wel een keer posten. Jullie horen het wel.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

nummer14
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 jan 2010 13:20

nummer14 22 jan 2010 10:22

Ik zou zeggen. Seger breng je fiets eens naar de fietsenmaker en laat die een inschatting maken van de eventuele herstelkosten. En de organisator zou blijk geven van een groot verantwoordelijkheidsgevoel wanneer hij de kosten van 1 van de deelnemers van zijn evenement op zich neemt die is ontstaan door een gebeurtenis in zijn organisatie.

Aan de ene kant vraag ik mij af hoe hoog de kosten daadwerkelijk zijn.
Aan de andere kant vind ik dat een organisator altijd een keuze heeft om zijn verantwoordelijkheid te nemen. Hij heeft in dit geval (zeer terecht) een fietsenstalling laten plaatsen om diefstal en andere logistieke problemen te voorkomen. Als een organisator een tribune plaatst is die ook verantwoordelijk als die tribune instort. Een organisator is duidelijk niet verantwoordelijk voor rijgedrag van fietsers die zich niet aan de verkeersregels houden. Dit geval hangt daar tussenin. Het stellen van prioriteiten betekent m.i. dat je aandacht misschien ergens anders is, maar dat betekent niet dat je geen verantwoordelijkheid neemt voor zaken waar je aandacht op dat moment niet was.

Plaats reactie