Maar niet bij ieder merk hoort het bij de standaard slijtagedelen .boswielrenner schreef: ↑22 nov 2021 11:07 @Enzzo: nee geen Citroën. Hoe kom je bij dit merk. Iedere auto heeft stabi's en draagarmen.
Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
Niet alleen dat.
Kijk ook maar eens naar "professioneel" gereedschap en het spul dat bij de bouwmarkt in het rek hangt.
Ik heb zelf het één en ander in de speciaal machinebouw gedaan, ook wel eens wat in de auto-industrie;
in het eerste werkveld ligt de focus toch vooral op kwaliteit (spul mag vooral niet kapot gaan, prijs is daar tot zekere hoogte minder een issue), bij de laatste schuift het zwaartepunt al een stuk meer richting "prijs"
Aangezien ik naast het fietsen ook nog beetje hardloop en de huidige TomTom runner3 de nodige kuren heeft besloten om over te stappen naar een Garmin.
Het is een Vivoactive 4 gray/black uitvoering 45mm geworden.
Het is een Vivoactive 4 gray/black uitvoering 45mm geworden.
Laatst gewijzigd door remkolvb op 22 nov 2021 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Thorium werd in de jaren 60-70 in de VS al gebruikt, maar werd opzij gezet omdat het niet interessant was voor de kernwapenindustrie (koude oorlog). De technologie is dan ook nooit doorontwikkeld geweest.
De veiligheid heeft te maken met het systeem van gesmolten zout reactoren. (geen kernsmelting, verschil met de traditionele hoge druk)
Ook is er veel minder afval (factor 100), de radioactiviteit is lager en de halveringstijd is veeeeel korter. (langlevend productieafval kan terug reactor in)
Thorium komt ook meer voor dan Uranium, zelfs in Nederland.
China is momenteel bezig met het opstarten van een Thorium-reactor.
De voordelen zijn zo groot dat het niet kiezen voor deze centrales alleen verklaard kan worden vanuit een ideologisch positie. Op termijn verzwak je daarmee natuurlijk je positie.
Maar in NL zijn ze daar toch ook al eens mee bezig geweest?
Een aantal jaar geleden las ik daar al eens iets over, maar weet niet meer hoe 't precies zit.
Ik vind het inderdaad vreemd dat er niet meer onderzoek naar wordt gedaan in NL/Europa.
Een aantal jaar geleden las ik daar al eens iets over, maar weet niet meer hoe 't precies zit.
Ik vind het inderdaad vreemd dat er niet meer onderzoek naar wordt gedaan in NL/Europa.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
-
- Forum-lid
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
- Locatie: Alphen aan de Rijn
Een paar powerslide marathon met 125 mm wielen.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6086
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Voor het betere tempo werk...
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 7959
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Precies! Peug en Citroen zijn berucht om hun stabistangen (onder kenners de rammelstokjes genoemd) en de draagarmen zijn ook berucht. Vooral bij de hydropneumatisch geveerde modellen van Citroën zijn de draagarmrubbers een rotzak, met uitzondering van de Xantia dan...Ernie C. schreef: ↑22 nov 2021 14:55Maar niet bij ieder merk hoort het bij de standaard slijtagedelen .boswielrenner schreef: ↑22 nov 2021 11:07 @Enzzo: nee geen Citroën. Hoe kom je bij dit merk. Iedere auto heeft stabi's en draagarmen.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"
…"
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Ik rij al jaren Duits. Ook Duitse auto's vragen op tijd onderhoud.Precies! Peug en Citroen zijn berucht om hun stabistangen (onder kenners de rammelstokjes genoemd) en de draagarmen zijn ook berucht. Vooral bij de hydropneumatisch geveerde modellen van Citroën zijn de draagarmrubbers een rotzak, met uitzondering van de Xantia dan...
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29