Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2021-2022

hayes

hayes 06 nov 2021 15:13

Bizar einde. Vandeputte lijkt te wachten?
Ok, Nys kon een gaatje laten vallen hebben, maar als Vandeputte doorrijdt, is hij kampioen.
Het leek niet stilvallen van uitputting, hij zat ook de hele tijd om te kijken.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 06 nov 2021 16:41

mooi parcours maar geen veldritparcours. Moest Pogacar morgen meerijden kan die zelfs winnen. Beetje spijtig voor het veldrijden vind ik.
Toch mooie winnaar en winnares.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4623
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 06 nov 2021 16:46

Ik dacht net hetzelfde.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 06 nov 2021 17:52

Niels Van de Putte was veruit de sterkste man in de koers want heeft ook het meeste werk verricht. Maar waarom inhouden in de laatste hectometers, omdat hij dacht dat Kant in het wiel van Thibaut zat. Voor Thibaut kwam deze wedstrijd een weekje of twee te vroeg denk ik.
Maar onze bondcoach blijkt niet veel geleerd te hebben uit het WK-verloop in Leuven. Want hij past weer de versmachtings tactiek toe die in Leuven zo fallikant is afgelopen. Je lost op deze manier wel de mindere goden maar voor de betere tegenstander rolt je weer de rode loper uit.
Als je 7 op 11 en later met zeven op negen op kop rijdt moet er meer uitgehaald worden door (mijn dada)om de beurt te demareren en/of gaten te laten vallen. Voor mij is de bondcoach andermaal dik gebuisd, Ik had er bij zijn aanstelling nochtans heel veel vertrouwen is maar dat is nu definitief weg.

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 06 nov 2021 18:06

Ik wist niet dat Kant mee reed:-)

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 06 nov 2021 18:18

Terechte opmerking galileo, ik wist wel dat het mogelijk was me te vergissen in zijn naam maar ik was even zijn juiste naam kwijt maar het trekt er toch wel goed op hé.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 06 nov 2021 18:43

ottorongo schreef: 06 nov 2021 18:18 Terechte opmerking galileo, ik wist wel dat het mogelijk was me te vergissen in zijn naam maar ik was even zijn juiste naam kwijt maar het trekt er toch wel goed op hé.
Sanne Kamp! :lol:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

jappiex
Forum-lid
Berichten: 620
Lid geworden op: 20 mei 2007 12:44

jappiex 06 nov 2021 18:59

Een troosteloze weidecross. Elke allure ontbrak. Het parcours had wat bos en obstakels verdient, wat best had gekund, en de aankleding was erg sober, wat door een gebrek aan publiek extra opviel. Geen reclame.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 06 nov 2021 20:48

jappiex schreef: 06 nov 2021 18:59 Een troosteloze weidecross. Elke allure ontbrak. Het parcours had wat bos en obstakels verdient, wat best had gekund, en de aankleding was erg sober, wat door een gebrek aan publiek extra opviel. Geen reclame.
bijna geen bochtenwerk, bijna geen modder, geen zandbak, geen balkjes, geen trappen, geen wasbord, te veel verharde ondergrond, ... te weinig crosselementen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 06 nov 2021 21:36

Inderdaad een crossparcours, op dit niveau onwaardig ondanks alle promotie die hiervoor is gevoerd.

hayes

hayes 06 nov 2021 22:12

ottorongo schreef: 06 nov 2021 17:52 Niels Van de Putte was veruit de sterkste man in de koers want heeft ook het meeste werk verricht. Maar waarom inhouden in de laatste hectometers, omdat hij dacht dat Kant in het wiel van Thibaut zat. Voor Thibaut kwam deze wedstrijd een weekje of twee te vroeg denk ik.
Maar onze bondcoach blijkt niet veel geleerd te hebben uit het WK-verloop in Leuven. Want hij past weer de versmachtings tactiek toe die in Leuven zo fallikant is afgelopen. Je lost op deze manier wel de mindere goden maar voor de betere tegenstander rolt je weer de rode loper uit.
Als je 7 op 11 en later met zeven op negen op kop rijdt moet er meer uitgehaald worden door (mijn dada)om de beurt te demareren en/of gaten te laten vallen. Voor mij is de bondcoach andermaal dik gebuisd, Ik had er bij zijn aanstelling nochtans heel veel vertrouwen is maar dat is nu definitief weg.
Dacht ik ook eerst, maar hij kijkt echt ettelijke keren om. Soit, het is nu ook geen onverdiende winnaar. De sterkte Nederlander in koers.

De Belgen rijden al zolang ik weet zo. Toch op parcours waar ze een kans hebben. En zelden levert dat wat op. Ik heb het nu vooral over de weg.

Geen idee of een andere bondscoach een sikkepit aan het verhaal zou veranderen.
Op het WK op de weg zat het in principe goed. Remco freewheelt wat te veel waardoor hij kracht mist. Wout geeft te laat aan dat hij geen superdag heeft. Maar verder verliep het quasi volgens plan. En met alle respect ik denk dat Alaphilippe onklopbaar was die dag. HIj had alle sop die dag gezet en was in bloedvorm.

Het parcours is idd troosteloos... Ook de publieke belangstelling was écht ondermaats. Geen beetje sfeer...

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4623
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 07 nov 2021 07:54

hayes schreef: 06 nov 2021 22:12 .................. En met alle respect ik denk dat Alaphilippe onklopbaar was die dag. HIj had alle sop die dag gezet en was in bloedvorm.
.....................
Dat Alaphilippe de beste man ik koers was daar is geen twijfel over, dat hij onklopbaar was.... dat denk ik niet.
Laat hem rijden op meer dan 50km (samen met Colbrelli, wat ook een blunder was van de italiaan), een goede tactiek had ervoor gezorgd dat hij zich murw reed en dat de anderen niet murw in Leuven aankwamen.
Goeie analyse op het yt-kanaal van Horner hieromtrent. (ook over de uitspraken achteraf trouwens)

Plaats reactie