Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 22 okt 2021 05:16

chris80 schreef: 21 okt 2021 14:45 Eigenlijk dus gewoon een Cannondale met een identiteitscrisis :D :D
Ja zoiets. :D

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 22 okt 2021 05:18

Kiekeboe schreef: 21 okt 2021 15:40
jakkel schreef: 21 okt 2021 13:29 Ik heb niet zo'n rode besteld, en ook de letters op het stuur heb ik weg gelaten. Ik heb een combinatie van wit en zwart (pearl white silver en candy black) gekozen. Enkel een Thompson opschrift op de bovenbuis, ik vind dat Thompson opschrift op de schuine buis veel te groot. Een beetje als Cannondale... toch wel. :mrgreen:
Ben benieuwd naar de foto's. :winkthumb:
Er kan dus nog veel meer, dan de configurator alleen op de site van Thompson.
Wel knap van Thompson, dat je dat alles zelf kan kiezen.

Misschien een Thompson topic starten, blijkbaar bestaat dat nog niet ;)
Levertijd 8 weken. Ik zal dan wat meer kunnen tonen en zeggen. In het juiste topic dan... :)

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 29 okt 2021 14:20

Ik schreef al eerder dat ik het wonderlijk vond dat ze bij Cannondale het 50 jarig jubileum voorbij hebben laten gaan.

We hadden al de discussie over of Cannondale nu wel of niet nog aantrekkelijke fietsen maakt.

Toch is er iemand die er vertrouwen in heeft.
Ze hebben recent een nieuwe assemblagefabriek in Almelo in gebruik genomen.
Had een mooi moment geweest om die 50 jaar te vieren. Of heb ik de uitnodiging gemist? ;-)
New Cannondale assembly site in Europe operational: US facility opening next year

En ook in de VS wordt er flink aan de weg getimmerd.
Hage: Bringing Cannondale assembly back to US 'just makes sense'

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 04 nov 2021 18:57

Bij Cannondale zijn ze ook wakker geworden. Nieuw in het gamma: een SuperSix en SystemSix met de Dura Ace Di2 12-speed.

Voor de luttele 12k van u. :D

https://www.cannondale.com/nl-nl/bikes/ ... i2-c11101u

https://www.cannondale.com/nl-nl/bikes/ ... i2-c11131u

leon1
Forum-lid
Berichten: 2751
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 05 nov 2021 08:01

Wel een mooi ingetogen kleurtje op die Supersix. 8-)

In maart van dit jaar een 3 jaar oude S6 disc gekocht voor €1250. Uiteraard niet met dezelfde uitrusting als dIe van €12k (ik denk dat ik met die van mij na wat upgrades richting de €3k ga nu)...maar wat moet straks een 3 jaar oude S6 wel niet opleveren? Nog €6k? Als je eenmaal zo'n dure fiets koopt dan ga je toch na 3 jaar geen €6k a €7k afschrijven? En van de andere kant, als je zoveel geld uitgeeft aan een fiets dan zal de afschrijving je vast aan jouw reet roesten? :mrgreen:
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 05 nov 2021 08:54

De beste racefietsen zijn naar mijn mening de fietsen van zo'n jaar of tien terug. Stijf, (heel) licht en simpel in onderhoud met de velgremmen en kabels die buiten het frame lopen. Ik kan me eigenlijk geen betere fiets inbeelden dan m'n 2012 SS EVO. Je kan stellen dat sinds een jaar of tien terug de racefietsen wat uitontwikkeld zijn. Nu is gewicht plots van geen belang meer (aero is het nieuwe lichtgewicht...), remmen kan je blijkbaar nog enkel met schijven en alles moet door het frame lopen.

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 05 nov 2021 08:56

7DEC0D68-4D97-439D-9ADA-C3CB8FFA3E68.jpeg

Mijn cannondale fsi 4
Onder tussen geüpgraded met.
Rotor inpower.
Sram gx axs.
Shimano xt remmen.
Stans notube crest wielen.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 05 nov 2021 11:20

jakkel schreef: 05 nov 2021 08:54 De beste racefietsen zijn naar mijn mening de fietsen van zo'n jaar of tien terug. Stijf, (heel) licht en simpel in onderhoud met de velgremmen en kabels die buiten het frame lopen. Ik kan me eigenlijk geen betere fiets inbeelden dan m'n 2012 SS EVO. Je kan stellen dat sinds een jaar of tien terug de racefietsen wat uitontwikkeld zijn. Nu is gewicht plots van geen belang meer (aero is het nieuwe lichtgewicht...), remmen kan je blijkbaar nog enkel met schijven en alles moet door het frame lopen.
Ik sluit me hierbij aan. Had de duurste fietsen met schijven (weer verkocht) maar pak meestal mijn oude Sensa Giulia met velgremmen: de stijfste, lichtste, goedkoopste en fijnste fiets. Het onderhoud stelt niets voor. Ik ga never nooit meer een bedrag van rond de €10.000,- uitgeven aan zo'n speeltje, is het geld niet waard t.o.v. mijn andere fietsen. Ben benieuwd wat de fietsmarketing, na de schijven en aero hype, hierna gaat verzinnen als noodzakelijke 'vernieuwing'.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2197
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 05 nov 2021 11:37

De laatste posts in dit topic spreken mij erg aan, Rijd zelf op een carbon look van 10 jaar oud + 10.000 km per jaar en vind dat met afstand de fijnste fiets. Velgremmen en stijf zonder oncomfortabel te zijn. Heb daarna van alles geprobeerd maar niets (ook fietsen van 12k) halen het voor mij hierbij. Terug naar het onderwerp 3 jaar geleden Cannondale Caadx crosser gekocht (aluminium dus) en dat is wel een superfijne fiets. Daar heb ik als crosser. gravelfiets echt super veel plezier aan en vind hem heerlijk rijden. Daarom ook maar een een Caad13 uitgeprobeerd voor op de weg en ik moet zeggen, als ik een nieuwe fiets zou willen/moeten kopen op dit moment, zou dat hem worden en zou ik de schijfremmen zelfs voor lief nemen.
Ach, ik zeg ook maar wat

leon1
Forum-lid
Berichten: 2751
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 05 nov 2021 12:22

Ik ging afgelopen jaar van een 2004 Klein (alu) naar een Caad12 disc. Dan merk je pas wat een dweil die Klein is. Waarmee ik niet beweer dat je op de Klein niet lekker kunt fietsen. Maar in het directe vergelijk is het echt een wereld van verschil. Waarbij het frame van de Caad nog lichter is ook. Dus het extra gewicht van schijfremmen heb je daar alweer te pakken. Velgremmen komen er bij mij niet meer in. Ik vind schijfremmen onderhoudsvriendelijker. Als ik nu terugkijk waarbij ik de Klein nog regelmatig naast de Caad heb gereden dan zijn de remmen van de Caad onderhoudsvrij geweest terwijl de velgrem (vooral achter - vanwege spray) meerdere keren uit elkaar is geweest om alles weer gangbaar te maken.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15760
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 05 nov 2021 17:47

jakkel schreef: 05 nov 2021 08:54 De beste racefietsen zijn naar mijn mening de fietsen van zo'n jaar of tien terug. Stijf, (heel) licht en simpel in onderhoud met de velgremmen en kabels die buiten het frame lopen. Ik kan me eigenlijk geen betere fiets inbeelden dan m'n 2012 SS EVO. Je kan stellen dat sinds een jaar of tien terug de racefietsen wat uitontwikkeld zijn. Nu is gewicht plots van geen belang meer (aero is het nieuwe lichtgewicht...), remmen kan je blijkbaar nog enkel met schijven en alles moet door het frame lopen.
Als je het woordje fiets vervangt door auto heb je een heel vergelijkbare ontwikkeling.
Een Golf 1 GTi uit 1981 is ook onderhoudsvriendelijker, lichter, dan de huidige Golf.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5338
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 05 nov 2021 18:45

Maar zeker niet veiliger, zuiniger, comfortabeler of sneller
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie