Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Shimano 2011 -> 10 sp XTR, XT en SLX

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 jan 2010 17:06

Hehehe, daar val ik buiten hoor. XTR komt er sowiso niet en mijn XO setje is nog geen jaar oud ;-)
Less is bore

speedrider
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 aug 2006 23:48

speedrider 24 jan 2010 16:11

perik schreef:Diezelfde mensen die nu over mekaar heen buitelen om het spuug en spuug lelijk te noemen zijn degenen die er straks mee gaan rijden. Wedden? :) Ik vind die XTR trouwens erg mooi. Zou deze crank ook weer een nieuwe BCD hebben?


Met mijn 9 speed cassette kom ik overal met gemak in de marathons mee, dus waarom 10 speed!! Ik heb het voorlopig echt niet nodig.
Alles met meer dan twee wielen is overbodig!!!

tom1
Forum-lid
Berichten: 373
Lid geworden op: 07 dec 2008 19:30

tom1 24 jan 2010 19:16

zelfde discussie als bij campa 11speed tege shimano 10 speed

heb je dat extra tandje nodig????

kaj1500
Forum-lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 25 apr 2008 14:43

kaj1500 24 jan 2010 19:35

Tsja, nodig? Om plezier te maken met je fiets, heb je maar heel weinig nodig.

Maar onnodige zaken kunnen best prettig zijn.

Kortom, een non-discussie. ;)
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 jan 2010 22:11

Waarschijnlijk werd er ook ooit eens gedacht dat 5 speed echt meer dan genoeg was. Daarna volgde op de wegfietsen, 6, 7, 8, 9, 10 en 11 speed. En iedere keer bleek 't toch wel handig te zijn dat kransje extra.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 jan 2010 23:07

10sp heeft echt wel voordelen, al is 9sp denk ik meer hufterproof.
Alleen waarom dat dan gepaard moet gaan met deze achteruitgang in uiterlijk is mij een raadsel....
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 26 jan 2010 13:59

Nou de XTR is best geslaagd, XO gaat.

Met uitzondering van de X0 Crank die is echt lelijk en ik mag hopen dat het zwarte grootste tandwiel niet waar is op de cassette, dat zie je altijd bij hele goedkope MTB's bij de aldi.

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 26 jan 2010 21:22

De praktijk leert dat het er in het echt meestal super uitziet. Ik vond de laatste twee XTR-groepen ook niet geweldig op het eerste gezicht. Nu denk ik daar heel anders over.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 27 jan 2010 10:24

@fizik,

Daar heb jij zeker een punt!

Maar op het belgische forum hebben enkele de X0 al gezien en die zeggen dat het geen gezicht is vooral die crank en cassette

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4517
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 30 jun 2010 00:21


Gebruikersavatar
leocuypers
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10

Gebruikersavatar leocuypers 03 okt 2010 18:49

ik vind het maar op een hakenkruis lijken.

http://www.bikerumor.com/wp-content/upl ... t-3x10.jpg

triatleethans
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 okt 2010 16:41

triatleethans 31 okt 2010 21:31

XTR 2011 is een mooie groep had erover na gedacht om dit op mijn nieuwe Biachi te laten monteren maar de prijs voor een XTR 2011 koop je 2 x een XT groep 10 speed voor
Vandaag 3 uur in de modder en bossen de groep in extreme getest maar bleef perfect schakelen aan het einde van de rit waren sommige onderdelen door de modder niet eens meer te zien dus XT 10 speed voldoet meer dan goed
Bij het vervangen van onderdelen valt XT ook een stuk goedkoper uit dan XTR

Plaats reactie