Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

The Sufferfest App

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 04 okt 2016 22:01

In mijn zoektocht naar hoe de winter door te komen (Zwift of TR) kom ik er zojuist achter dat er een andere speler bij is:

The sufferfest (al bekend van de filmpjes die zo mooi compatible waren met TR) blijkt nu ook een app te hebben die de trainingen bij hun filmpjes een extra dimensie geeft door je Smart trainer aan te sturen. Bovendien lijken veel van de nieuwe filmpjes alleen op de app beschikbaar te zijn.

Zijn er al ervaringen met The Sufferfest app? Ik vond de keuze tussen Zwift en TR al moeilijk, maar met 3 spelers wordt het helemaal onmogelijk! :( Ik ga ter zijner tijd natuurlijk sowieso de trial doen.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 04 okt 2016 22:58

Gewoon TR en Youtube of Netflix. Veel meer ,ogelijkheden dan Zwift of Sufferfest. Enige voordeel Zwift is het online competitie element.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2240
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 05 okt 2016 11:27

In het verleden enkele Sufferfest video's aangeschaft en getraind in TR. Was leuk maar na een aantal x dezelfde film te hebben afgewerkt was ik wel klaar met Sufferfest.
Wat me vooral van TR beviel was de goede user interface en eenvoudige mogelijkheid om je schem te splitten zodat je onder in beeld je trainingbalk had staan zonder hinderlijk te zijn. Ook de calibratie mogelijkheid in TR
Als Zwift deze opties (calibratie en splitscreen) nu ook nog eens zou toevoegen dan hoef ik niet te denken waar ik mijn geld aan ga uitgeven.
Testen ga ik de Sufferfest App zeker, eens kijken hoe hij de Tacx Vortex Smart trainer bedient.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
johan d
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 22 apr 2017 21:10

Gebruikersavatar johan d 24 okt 2017 10:17

Ik ben nog maar een paar weken bezig met Trainerroad (12€/maand), en door er meer mee bezig te zijn ook van Sufferfest gehoord. Nu het nadeel van Traineroad vind ik de videos/muziek die nog es apart moeten geregeld en betaald worden. Het entertainmnent gehalte van The Sufferfest (10€/maand) lijkt me eenvoudiger en goedkoper.
Heeft The Sufferfest uiteinfelijk zo een gdetailleerd trainigplannen als TR? Dan lijkt me Sufferfest te winnen tegen TR...

Ik vind Ttrainerroad geweldig, maar afwisselende, bijpassende videos/muziek, zou het compleet maken, daarom ook ah lonken naar Sufferfest.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 24 okt 2017 15:46

Op welk toestel draaien de apps?

Wanneer de Wattbike Atom in België (of Nederland) beschikbaar komt, ga ik me zo 1 aanschaffen. Ik ben nu nog aan het kijken welke tablet (of misschien een Nvidia shield om aan de TV hangen) het beste is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 19 mei 2020 14:59

Ondertussen in mijn Neobike er enkele weken. Ik heb The Sufferfest en Zwift geprobeerd. Zwift vond ik maar saai dus verder gegaan met Sufferfest.

Ik ben gestart met het Speed Demon plan nadat ik de 4DP-test heb gedaan (heerlijk afzien :mrgreen: )

Ik had het gevoel om toch wel beter te zijn na het 4 weken durende plan. Dus vanmorgen een nieuwe FTP-test gedaan. Deze keer met de half Monty.

Nu is mijn FTP 15W hoger. Lijkt me erg veel op enkele weken (ik was al goed in vorm voordat ik begon)

Ik ben er uiteraard erg blij mee maar ik vraag me af of het wel klopt. Iemand al ervaring met de Half Monty?
Bijlagen
2020-05-19 14_56_37-Window.jpg
Afbeelding

Chouffe
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2019 00:05

Chouffe 25 mei 2020 20:41

Mag ik vragen hoeveel je momenteel betaalt voor een maandabonnement op the Sufferfest? En is er een mogelijkheid om met Paypal te betalen?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 26 mei 2020 07:11

14.06€ per maand.

Enkel credit-card

Eerste maand gratis
Afbeelding

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 28 okt 2021 17:41

Ondertussen is er een Android app (betalen kan dan via Google/Paypal)

Het hele programma heeft een upgrade (eigenlijk vooral andere kleurtjes en rebrand) en een andere naam: Systm (naar stomme Wahoo gewoonte dus zonder laatste klinker in de naam :roll: )

Ik heb het nu draaien op mijn Nvidia Shield (Android TV), wel sideloaded want de app is niet officieel in de Android TV play store te vinden.

Buiten de spitsuren werkt het echt perfect (ik train meestal tijdens mijn middagpauze). Tijdens de spitsuren (na het avondeten, vanaf een uur of 6) blijft de streaming video vaak hangen (of je krijgt 240p resolutie door) en is het echt niet werkbaar.
In de iOS en Windows app kan je de video op voorhand downloaden, dat kan nog niet op Android.

Verder is er voor de Sufferfest een aparte categorie met de Sufferfest video's. GCN heeft een eigen categorie en dan zijn er nog wat andere video's, vooral voor mensen die liever niet afzien op hun indoor trainer.

De trainings plans zijn ook herzien maar nog lang niet interactief genoeg (en staat er verder nog veel op de planning die eigenlijk al in de eerste release hadden moeten zitten)

Ik verkies het nog steeds boven Zwift maar vind het wel wat jammer dat de eigen identiteit wat weg is en plaats heeft moeten ruimen voor het 'saaie' Wahoo-imago.

Als ik gewoon een sessie wil doen (wanneer ik niet in een plan zit) dan vind ik de pro-rides echt heel erg leuk. Het zijn filmpjes vanop de fiets van een prof, geschoten met een GoPro. Je eigen inspanning is dan ook gekoppeld aan de inspanning van de prof maar dan herschaald naar je eigen mogelijkheden. Erg leuk.
Afbeelding

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 30 okt 2021 23:27

Ik heb gisteren de 4DP test gedaan en ga starten met een 10 weken trainingsplan. Ik rijd ondertussen van 2015 op Zwift dus ik wil weleens wat anders proberen, we zullen zien wat het geeft :).
Door dat ik Wahoo rollen heb (vermoed ik toch) heb ik 2 extra gratis maanden gekregen, dus ik kan even verder!

Polygoon
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 aug 2021 16:51

Polygoon 27 sep 2023 12:34

Zijn er hier ondertussen nog extra inzichten tussen Systm en Zwift?
Ik ben momenteel bezig met de weekvoorbereiding van de 4DP test.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 27 sep 2023 13:25

Vergeet vooral niet Rouvy. Deze heeft ook een nieuwe interface gekregen
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Plaats reactie