Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Chinese kledij

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 29 okt 2021 10:37

Se7en schreef: 28 okt 2021 22:56
hayes schreef: 13 okt 2021 21:22
Ik heb vorig jaar deze winterbroek gekocht: https://nl.aliexpress.com/item/32833546 ... 4c4dt3rw5K
En hoe is de maatvoering? Maatje groter bestellen a la Castelli/Sportful of je eigen maat aan houden?
Ik zou gewoon de maatvoering hanteren die men op de website in een tabel opgeeft.! :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 29 okt 2021 14:24

Kan je leuk gaan doen, maar Chinezen en maattabellen zijn niet altijd een even goede combinatie. Ervaring van frequente bestellers hecht ik dan meer waarde aan.
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 29 okt 2021 16:47

garmin2470 schreef: 07 apr 2021 14:38
jakkel schreef: 06 apr 2021 18:51
Merci, Hayes.

Ondertussen deze al besteld: https://nl.aliexpress.com/item/4001346351020.html
Mooi shirt! Ik ben benieuwd naar de kwaliteit, als dit goede/degelijke kwaliteit is ga ik ook eens bestellen denk. Laat je even weten als het geleverd is hoe de kwaliteit is?
@garmin2470 , sorry voor de heel late reactie, was deze uit het oog verloren. :oops:

Pasvorm is goed. Wat wel is, ik heb vier setjes besteld en allemaal schelen ze qua passing wel wat, de ene net iets groter dan de andere, of de hals- en/of armomtrek die wat losser of strakker is. Maar voor die prijs is het meer dan oké!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15935
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 okt 2021 18:30

jakkel schreef: 29 okt 2021 16:47 ........
Pasvorm is goed. .........
Parkbrug in Antwerpen :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 29 okt 2021 20:36

Lcsmet schreef: 29 okt 2021 18:30
jakkel schreef: 29 okt 2021 16:47 ........
Pasvorm is goed. .........
Parkbrug in Antwerpen :)
Klopt. Er wordt de laatste jaren flink geïnvesteerd in het verbeteren van de fietsinfrastructuur in Antwerpen.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 30 okt 2021 12:23

Jammer dat de investeringen op veel plaatsen het fietsen er niet echt prettiger op maken. (niet in Antwerpen en ook niet in Brussel)

Waarom laten ze de architecten altijd mee beslissen, neem toch iemand in dienst die zelf echt met de fiets rijdt (is meestal goedkoper ook)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 31 okt 2021 09:10

TL@ schreef: 30 okt 2021 12:23 Jammer dat de investeringen op veel plaatsen het fietsen er niet echt prettiger op maken. (niet in Antwerpen en ook niet in Brussel)

Waarom laten ze de architecten altijd mee beslissen, neem toch iemand in dienst die zelf echt met de fiets rijdt (is meestal goedkoper ook)
Goh, Antwerpen vind ik toch pakken prettiger fietsen dan vroeger. Ik rijd al ongeveer zo'n 20 jaar elk jaar minimum één keer naar zee met de fiets. Vanuit de Kempen moet ik dus Antwerpen door, is er toch een heel stuk op verbeterd hoor.

i-mac

i-mac 31 okt 2021 09:54

jakkel schreef: 31 okt 2021 09:10 Goh, Antwerpen vind ik toch pakken prettiger fietsen dan vroeger. Ik rijd al ongeveer zo'n 20 jaar elk jaar minimum één keer naar zee met de fiets. Vanuit de Kempen moet ik dus Antwerpen door, is er toch een heel stuk op verbeterd hoor.
Deze zomer ben ik een paar keren met de trein naar Antwerpen gegaan (mijn zoon woont daar). Vandaar deden we dan een paar ritjes. Ik was heel erg aangenaam verrast over de fiets infrastructuur.

Ook de fiets autostrades zijn op heel veel plaatsen een enorme verbetering. Natuurlijk kan het nog beter, maar men moet ergens starten natuurlijk. Rome werd ook niet op één dag gebouwd.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 31 okt 2021 11:47

... en daar is de kwaliteit van het wegennet na 1000 jaar nog steeds abobinabel. Veel wegen ontstijgen het niveau van Via Appia Antiqua amper :mrgreen:
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

i-mac

i-mac 31 okt 2021 12:06

De Tukker schreef: 31 okt 2021 11:47 ... en daar is de kwaliteit van het wegennet na 1000 jaar nog steeds abobinabel. Veel wegen ontstijgen het niveau van Via Appia Antiqua amper :mrgreen:
De wegen liggen nu ook weer niet overal slecht in ons kikkerlandje. Maar er zijn er wel bij die heel erg slecht zijn, en dat wordt dan uitvergroot. En dan is er nog een groot verschil tussen Vlaanderen, Brussel en Wallonië.

En als men dan het wegennet aanpakt, is het ook weer niet goed, want dan moeten ze omrijden (en de wegomleggingen worden gewoonweg door vele genegeerd), krijg je ellenlange files met nog eens extra flitspalen en/of trajectcontrole. En op de vele sluipwegen wordt het de auto lastig gemaakt (rotondes, verkeersdrempels, enzovoort).

En nogmaals, men is bezig met een forse inhaalbeweging voor de zwakke weggebruikers. maar je kan niet alles in één keer doen. En dan heb je ook nog eens bepaalde wielertoeristen, al dan niet in een te kleine groep (vanaf 15 fietsers mag je op de rijweg), die steevast op de weg fietsen, ook al is er een (ver)niew(d) fietspad.

hayes

hayes 31 okt 2021 16:39

Er is een verandering aan de gang inderdaad, maar helaas merk ik in de Westhoek daar héél weinig van.
Een groot deel van het geld gaat naar steden en fiets snelwegen. Ik heb nog nooit op een fiets snelweg gefietst en dat zal waarschijnlijk ook niet veel gebeuren.

Het jaagpad dat ik gebruik voor woonwerk (en met mij heel wat schoolgaande jeugd) is stilaan gevaarlijk aan het worden. Zeker in het donker echt goed opletten. Ze hebben onlangs een paar betonplaten vervangen. De platen 20 m verder die even slecht zijn, dan weer niet...

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 31 okt 2021 17:50

hayes schreef: 31 okt 2021 16:39 ... Ik heb nog nooit op een fiets snelweg gefietst en dat zal waarschijnlijk ook niet veel gebeuren.

Het jaagpad dat ik gebruik ...
Zou je toch eens moeten proberen als je veel ww-fietswerk doet. Als 't goed is, dan schiet dat lekker op.

Hier in ons dorp start een fietssnelweg (die heel eufemistisch 'F35' wordt genoemd naar de 'naastliggende' A35).
Tussen de dorpen onderling kun je heerlijk opschieten. Snelheden van 35-38 km per uur en sneller zijn daar door een geoefend fietser met gemak te halen . Helaas wordt de fietssnelweg onderbroken door diezelfde tussenliggend dorpen waar je op een karrenspoor verder moet en op een enkele plaats zelfs door een busbaan (met stoplichten) je gemiddelde sterk naar beneden gaat.

En ja, helaas ... ook wandelaars hebben de fietssnelweg ontdekt.

Nu ben ik zelf niet de snelste. Die 34-38 km haal ik niet met gemak. Maar af en toe vind ik het wel heel leuk om achter een flink opgevoerde snorfiets aan de rijden (dat geeft een andere invulling aan de term 'jaagpad' :lol: ).
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Plaats reactie