Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielertransfers 2021/2022

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 okt 2021 22:37

bankrenner schreef: 26 okt 2021 15:34
Jans schreef: 26 okt 2021 14:23 En denk je dat Annemiek nodig heeft wat je suggereert?
Als je het niet nodig hebt moet je je afvragen of je je reputatie op het spel moet zetten om bij een ploeg van dit allooi te tekenen.

Ik suggereer net zoveel als het aantrekken van deze 2 lieden suggereert
Ik dacht dat bankrenner voldoende op de bank had gelegen om te weten dat Annemiek er eerder was. (En ik steek voor niemand mijn handen in het vuur).

bankrenner
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 mei 2015 11:10

bankrenner 27 okt 2021 11:44

Movistar heeft toch op z'n minst een twijfelachtige repuatie met twijfelachtig kopstuk Valverde voorop.

Maargoed ik zal stoppen met het plaatsen van vraagtekens aangezien het verleden heeft aangetoond dat buitengewone prestaties geen enkele relatie hebben met de wijze van preparatie van de betreffende renner of renster....

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 27 okt 2021 11:53

bankrenner schreef: 26 okt 2021 22:14
JPAR schreef: 26 okt 2021 21:46
RonaldH76 schreef: 26 okt 2021 21:00


Annemiek was er eerder.
Die doet niet mee aan dit soort dingen,

Maar serieus, kan je nog aan de doping tegenwoordig? Zonder dat het uitkomt?
Tuurlijk. Zitten ze allemaal. Maar het is doping dat nog niet bekend is of nog niet op de lijst staat.
In dat geval is het geen doping aldus de dopingautoriteit "Stoffen en methoden die verboden zijn door het Wereld Anti-Doping Agentschap (WADA)."
Het is geen doping volgens de regels van de WADA, maar dat betekent natuurlijk niet dat het geen doping is. En daarbij zijn er nog genoeg die bloedtransfusies gebruiken. Dat zie je ook niet terug.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 27 okt 2021 14:02

JPAR schreef: 27 okt 2021 11:53
bankrenner schreef: 26 okt 2021 22:14
JPAR schreef: 26 okt 2021 21:46

Tuurlijk. Zitten ze allemaal. Maar het is doping dat nog niet bekend is of nog niet op de lijst staat.
In dat geval is het geen doping aldus de dopingautoriteit "Stoffen en methoden die verboden zijn door het Wereld Anti-Doping Agentschap (WADA)."
Het is geen doping volgens de regels van de WADA, maar dat betekent natuurlijk niet dat het geen doping is. En daarbij zijn er nog genoeg die bloedtransfusies gebruiken. Dat zie je ook niet terug.
Dan moeten we hier eerst eens beginnen met de definitie van doping vast te stellen.

WADA heeft zijn definitie, die je dan ook heel erg veel terug ziet komen. Daarin gaat het om het overtreden van de regels. Dus doping is doping als het in het dopingreglement voor komt. Staat het daar nog niet in, is het geen overtreding van de dopingregels en dus geen doping.

Maar er zijn natuurlijk meer instanties of instituten die een betekenis aan doping geven: https://www.betekenis-definitie.nl/doping
Dan is nr 2.,. van de website dokterdokter.nl ( :roll: )
Het gebruik van medicijnen, met de bedoeling een grotere lichamelijke of geestelijke prestatie te leveren, dan waar de gebruiker zonder deze middelen toe in staat zou zijn (voornamelijk toegepast bij (wedstrijd)sporters)
Bron: www.dokterdokter.nl
een bredere definitie in de zin dat het niet relateerd aan een of andere lijst en afspraak. Tegelijkertijd definieert het ook weer smaller, want stelt dit alleen voor medicijnen. Dus bijvoorbeeld niet voor vitamines, cafeine, methodes, Én het betrekt het niet op vals spelen/eerlijkheid (je houdt je al dan niet aan regels), maar puur op het effect van een medicijn.

Maar als we niet eenduidig een definitie van doping hebben. Kan je ook niet zeggen dat iets wel of niet doping is, puur vanwege het feit of het al dan niet op de WADA lijst voor komt.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 27 okt 2021 14:24

Laten we het prestatiebevorderende middelen noemen met als doel extra voordeel te behalen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 27 okt 2021 14:45

"Een korte, simpele omschrijving van doping is: "Stoffen en methoden die verboden zijn door het Wereld Anti-Doping Agentschap (WADA)." Het gaat dus niet alleen maar om stoffen, maar ook zijn bepaalde methoden verboden." (eerste hit Google) en volgens mij de meest handzame.
Het IOC hanteert een andere lijst dacht ik.
Ook een middel dat niet helpt maar wel op zo'n lijst staat is dus "doping".
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 27 okt 2021 16:00

JPAR schreef: 27 okt 2021 14:24 Laten we het prestatiebevorderende middelen noemen met als doel extra voordeel te behalen.
Dus vitamines nemen is dan doping.
Bietensap is dan ook doping.

Prestatiebevorderend is datgene wat elke sporter na streeft.., in wat hij traint, wat hij eet, hoeveel hij rust, waar hij traint, met wie hij traint. (hij kan ook zij zijn natuurlijk).

Dus je moet de definitie van doping scherper neerzetten (zoals Wada doet bijvoorbeeld).

Overigens hekel ik ook het begrip "mechanische doping" . Want alhoewel het een prestatiebevorderende methode is, het is niet om de prestatie van het lijf te bevorderen. Maar een hulpmiddel van buitenaf om eerder aan de meet te komen.
Het is evengoed gewoon valsspelen, je niet aan de regels houden.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 27 okt 2021 16:51

MarkVeenstra schreef: 27 okt 2021 16:00
JPAR schreef: 27 okt 2021 14:24 Laten we het prestatiebevorderende middelen noemen met als doel extra voordeel te behalen.
Dus vitamines nemen is dan doping.
Bietensap is dan ook doping.

Prestatiebevorderend is datgene wat elke sporter na streeft.., in wat hij traint, wat hij eet, hoeveel hij rust, waar hij traint, met wie hij traint. (hij kan ook zij zijn natuurlijk).

Dus je moet de definitie van doping scherper neerzetten (zoals Wada doet bijvoorbeeld).

Overigens hekel ik ook het begrip "mechanische doping" . Want alhoewel het een prestatiebevorderende methode is, het is niet om de prestatie van het lijf te bevorderen. Maar een hulpmiddel van buitenaf om eerder aan de meet te komen.
Het is evengoed gewoon valsspelen, je niet aan de regels houden.
True
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 28 okt 2021 08:49

Zaak Van Wilder vs DSM naar rechtbank.

https://www.wielerflits.be/nieuws/ilan- ... tbank-uit/

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 28 okt 2021 10:11

dubbel gepost
Laatst gewijzigd door fiedoo op 31 okt 2021 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 28 okt 2021 12:56

fiedoo schreef: 28 okt 2021 10:11
bankrenner schreef: 26 okt 2021 13:25
mrcoffee schreef: 26 okt 2021 12:11 De presaties van Movistar vielen wat tegen dus wordt de medische staf verberterd.....

Paxti Vila was al binnen gehaald voor "De nieuwe Koers"bij Movistar
Nu komt ook José Ibarguren (Daar is hij weer!) over naar de blauwe brigade.
Met leonardo Piepoli wordt ook een nieuwe coach aangenomen.....
Ongelofelijk. :o
Unzue haalt de bezem door z'n staf en plaatst vervolgens de vervanging met de poepschep.

Annemiek en Alejandro zullen vliegen volgend jaar
beetje belachelijke stelling: bij DQS hebben ze nog geen enkele grote ronde gewonnen met hun wonderdokters en in de grote koersen steken ze er bijna nooit met kop en schouders bovenuit, dit in tegenstelling tot sommige andere teams.
Ik ga er vanuit als er een ploeg is die iedereen domineert het verrassend zou zijn als ze beter is dan een ploeg met ook klasserenners die zich wel doperen.
Waarom zou Annemiek dat nodig hebben een dokter zoals Ibarguren, ze overvleugelt nu al iedereen.
En waarom zou valverde iemand van twijfelachtig allooi zijn omdat hij in die 21 jaar prof eenmaal in opspraak is gekomen in een tijd dat zo goed als niemand betrouwbaar leek?
En dit hoort thuis in het dopingtopic.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 19 nov 2021 05:39

Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Plaats reactie