Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Wie van de drie als nieuwe fiets

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2018
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 16 okt 2021 20:53

Vandaag de Basso gekocht en hopelijk volgende week al ophalen. Ben erg benieuwd hoe het is om op carbon te fietsen na 15 jaar aluminium. Maar vooral helemaal happy met mijn aankoop. 45 jaar oud en vlinders in de buik. 😍

Ik twijfel nog over een powermeter.
Vast een domme vraag maar welke powermeters passen er op de sram rival 22?

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 21 okt 2021 19:23

Een Sram force?
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 21 okt 2021 20:00


bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2018
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 21 okt 2021 23:23

Nadat ik er achter kwam dat ik toch een maat groter nodig had en deze pas eind 2022 leverbaar is heb ik de koop geannuleerd. Balen maar een spacertoren die echt te erg is wordt ik ook niet blij van.

Vandaag heb ik de koop bevestigd van een Cube Agree C:62 in de maat 62. Ook dan heb ik wat spacers nodig maar met de aerospacers vind ik dat minder storend.
Enige nadeel is dat het nog een 11 speed is en ik verwacht dat binnen twee jaar 12 speed overal de norm is.
Wel even wachten tot ie wordt geleverd. Dat zal ergens rond maart worden. Mooi op tijd voor het nieuwe seizoen.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 22 okt 2021 06:51

bakboord1 schreef: ↑16 okt 2021 20:53 Vandaag de Basso gekocht en hopelijk volgende week al ophalen. Ben erg benieuwd hoe het is om op carbon te fietsen na 15 jaar aluminium. Maar vooral helemaal happy met mijn aankoop. 45 jaar oud en vlinders in de buik. 😍

Ik twijfel nog over een powermeter.
Vast een domme vraag maar welke powermeters passen er op de sram rival 22?
Ik zou voor Assioma powerpedalen gaan. Kan je nog kiezen de uno of de duo versie.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5214
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 22 okt 2021 09:04

bakboord1 schreef: ↑21 okt 2021 23:23 Nadat ik er achter kwam dat ik toch een maat groter nodig had en deze pas eind 2022 leverbaar is heb ik de koop geannuleerd. Balen maar een spacertoren die echt te erg is wordt ik ook niet blij van.

Vandaag heb ik de koop bevestigd van een Cube Agree C:62 in de maat 62. Ook dan heb ik wat spacers nodig maar met de aerospacers vind ik dat minder storend.
Enige nadeel is dat het nog een 11 speed is en ik verwacht dat binnen twee jaar 12 speed overal de norm is.
Wel even wachten tot ie wordt geleverd. Dat zal ergens rond maart worden. Mooi op tijd voor het nieuwe seizoen.
Waarom zou hij pas eind 2022 geleverd worden? Basso kan juist nog relatief vlot leveren. Cube is allemaal al uitverkocht en daarbij is het de vraag of daar komende zomer verandering in is gekomen.

Maar toch gefeliciteerd met je aankoop!
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2018
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 22 okt 2021 09:19

JPAR schreef: ↑22 okt 2021 09:04
bakboord1 schreef: ↑21 okt 2021 23:23 Nadat ik er achter kwam dat ik toch een maat groter nodig had en deze pas eind 2022 leverbaar is heb ik de koop geannuleerd. Balen maar een spacertoren die echt te erg is wordt ik ook niet blij van.

Vandaag heb ik de koop bevestigd van een Cube Agree C:62 in de maat 62. Ook dan heb ik wat spacers nodig maar met de aerospacers vind ik dat minder storend.
Enige nadeel is dat het nog een 11 speed is en ik verwacht dat binnen twee jaar 12 speed overal de norm is.
Wel even wachten tot ie wordt geleverd. Dat zal ergens rond maart worden. Mooi op tijd voor het nieuwe seizoen.
Waarom zou hij pas eind 2022 geleverd worden? Basso kan juist nog relatief vlot leveren. Cube is allemaal al uitverkocht en daarbij is het de vraag of daar komende zomer verandering in is gekomen.

Maar toch gefeliciteerd met je aankoop!
Thanks. Die levertijd kreeg ik van de verkoper van de maat 58 basso. Deze Cube was al besteld door de dealer en staat voor levering rond week 7 gepland. De Basso is erg mooi maar een aantal details die me erg aanspreken (zoals de overgang van voorvork op het frame en de aerodeuk in de zitbuis bij het achterwiel) zie ik ook terug in de Cube. Qua value for money is de Cube een betere deal als je kijkt naar de volledig ultegra afmontage en betere wielen. Maar eerlijk gezegd was ik ook wel een beetje moe om avond na avond internet af te struinen naar welke fiets nog een beetje leverbaar was in een maat die me past met mijn bijna 2m.

Nu rustig kijken of er een mooie deal voor een powermeter voorbij komt in de komende maanden. Vorig jaar met korting op korting een 4iiii cranckarm kunnen kopen voor rond de 200 euro. Hopelijk zakt de prijs weer naar dat niveau rond black-friday of enig ander moment al zal ik nu wel een ultegra arm willen gezien de rest van de fiets.

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3068
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 22 okt 2021 09:24

bakboord1 schreef: Totaal jaar kilometers zit rond de 1.500-2.000km.
bakboord1 schreef: Ik twijfel nog over een powermeter.
Wat is het nut van een powermeter als je veertig tot vijftig kilometer per week maakt?
(ervan uitgaande dat je in de winter niet fietst of op de mtb zit)
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2018
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 22 okt 2021 09:55

mackersv2.0 schreef: ↑22 okt 2021 09:24
bakboord1 schreef: Totaal jaar kilometers zit rond de 1.500-2.000km.
bakboord1 schreef: Ik twijfel nog over een powermeter.
Wat is het nut van een powermeter als je veertig tot vijftig kilometer per week maakt?
(ervan uitgaande dat je in de winter niet fietst of op de mtb zit)
Doel is dat ik beter zie wat ik doe en of er nog ergens progressie in zit / gerichter fietsen. Met een powermeter kan ik ook zelf een FTP-test doen.
Ik ben een enorme cijferaar. Na een ritje gaat mijn stravarit naar veloviewer en maak ik daar bijvoorbeeld nog een analyse van mijn gemiddelde hartslag tov mijn snelheid om te kijken of ik hier progressie in maak.
Ondanks mijn geringe aantal kilometers per jaar zit ik in het voorjaar vaak 3 keer per week op de fiets. Ik wissel racefiets en mtb inderdaad af tot ver in het voorjaar en ook in het najaar wissel ik tussen mijn fietsen. Daarnaast doe ik woon-werk op een hybride. Totaal jaar kilometrage is het dubbele van wat ik bovenstaand heb staan.

Ik fiets te inconsequent om een powermeter volledig te rechtvaardigen maar werk in het voorjaar wel meestal ergens naar toe. Vaak plan ik in juni een ritje van tegen de 100 kilometer en dat geeft motivatie om vanaf april regelmatig op de fiets te stappen en duurtrainingen te doen.

Het valt me wel op dat een powermeter op dit forum veelal wordt gezien als iets onzinnigs voor mensen zoals ik.
Maar als ik een vraag had gesteld over carbonvelgen dan had niemand deze vraag gesteld. En een setje carbon is nog wel 2-3 keer zo duur als een powermeter.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5214
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 22 okt 2021 10:07

bakboord1 schreef: ↑22 okt 2021 09:19
JPAR schreef: ↑22 okt 2021 09:04
bakboord1 schreef: ↑21 okt 2021 23:23 Nadat ik er achter kwam dat ik toch een maat groter nodig had en deze pas eind 2022 leverbaar is heb ik de koop geannuleerd. Balen maar een spacertoren die echt te erg is wordt ik ook niet blij van.

Vandaag heb ik de koop bevestigd van een Cube Agree C:62 in de maat 62. Ook dan heb ik wat spacers nodig maar met de aerospacers vind ik dat minder storend.
Enige nadeel is dat het nog een 11 speed is en ik verwacht dat binnen twee jaar 12 speed overal de norm is.
Wel even wachten tot ie wordt geleverd. Dat zal ergens rond maart worden. Mooi op tijd voor het nieuwe seizoen.
Waarom zou hij pas eind 2022 geleverd worden? Basso kan juist nog relatief vlot leveren. Cube is allemaal al uitverkocht en daarbij is het de vraag of daar komende zomer verandering in is gekomen.

Maar toch gefeliciteerd met je aankoop!
Thanks. Die levertijd kreeg ik van de verkoper van de maat 58 basso. Deze Cube was al besteld door de dealer en staat voor levering rond week 7 gepland. De Basso is erg mooi maar een aantal details die me erg aanspreken (zoals de overgang van voorvork op het frame en de aerodeuk in de zitbuis bij het achterwiel) zie ik ook terug in de Cube. Qua value for money is de Cube een betere deal als je kijkt naar de volledig ultegra afmontage en betere wielen. Maar eerlijk gezegd was ik ook wel een beetje moe om avond na avond internet af te struinen naar welke fiets nog een beetje leverbaar was in een maat die me past met mijn bijna 2m.

Nu rustig kijken of er een mooie deal voor een powermeter voorbij komt in de komende maanden. Vorig jaar met korting op korting een 4iiii cranckarm kunnen kopen voor rond de 200 euro. Hopelijk zakt de prijs weer naar dat niveau rond black-friday of enig ander moment al zal ik nu wel een ultegra arm willen gezien de rest van de fiets.
Dat is fijn. Hopelijk kun je vanaf week 7 genieten!

Een powermeter mag niet per se nodig zijn, maar als je er zelf happy van wordt ... why not :D ?

Als je maar geniet van je fiets en het fietsen, dat is het meest belangrijk.
Laatst gewijzigd door JPAR op 22 okt 2021 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 okt 2021 10:30

Zo'n 62 houdt ook niet echt over qua maat vrees ik maar zal veel beter passen dan een Basso in 58.

Heeft S-Tec Sports geen Basso's in maat 61 op voorraad?
Campagnolo Ultra Dork

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 22 okt 2021 23:19

bakboord1 schreef: ↑22 okt 2021 09:55
Doel is dat ik beter zie wat ik doe en of er nog ergens progressie in zit
Fiets wat meer kilometers, zorg voor afwisseling in je tochten, en de progressie komt vanzelf.
Zelfs zonder cijferen. πŸ˜‰

Plaats reactie