Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 14 okt 2021 16:18

jakkel schreef: 13 okt 2021 09:17...Logische geometrie? Dat heeft een hedendaags B-merk ook.
Sterker nog: die "logische" geometrie van C'dale is de reden waarom ik er geen koop: 72.5 en 72.1 graden zitbuishoek bij een maat 60 (eff. 57,9) en 62 (eff. 60): dan moet ik mijn zadel te ver naar voren schuiven,,,

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6054
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 14 okt 2021 16:33

marsman schreef: 14 okt 2021 15:54 Ik zou oprecht wel eens willen weten wat het verschil in kostprijs is van een Cube/Canyon/Rose frame en bijvoorbeeld een Specialized frame.

Inkoop van afmontage is voor de grote merken denk ik redelijk gelijk.

Allemaal leuk die discussie over vaste prijzen, maar volgens mij hoeft niemand in de hele keten korting te geven, en tikken de 'premium' merken gewoon aan zeer aantrekkelijke marge binnen op dit moment.
Maar naast de kostprijs, hebben producenten natuurlijk meer kosten.
Designafdeling, R&D, sponsoring prof ploegen en evenementen, marketing, al dan niet dealers ertussen, huisvesting, influencers etc...

Dan kunnen 2 frames best ongeveer dezelfde kostprijs hebben. Maar hebben verschillende merken zeker een andere verkoopprijs nodig om een gezonde marge te draaien.

En die meer dan gezonde marge, dus zeer aantrekkelijke marge. Ik geloof eigenlijk wel dat de meeste merken die maken hoor. De 1 misschien per fiets iets minder maar zetten meer fietsen om. De ander per fiets wat meer marge, maar smijten daar ook sponsoring, merkbeleving en exclusiviteit tegen aan. En dus wat kleinere aantallen verkocht.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37359
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 okt 2021 18:31

Kijk even wat Spesh allemaal sponsort, dan snap je waarom ze zo duur zijn.
Less is bore

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 14 okt 2021 18:46

Dus op een kabelloopje van een mechanische groep na valt het wel allemaal mee dus.
Iedereen heeft elektronische meuk, onnodige schijfremmen en een mooi earo stuurtje voor de racer.. Verschil in geometrie is juist fijn want mensen verschillen nogal qua bouw

Persoonlijk denk ik dat er hele andere zaken spelen waarom er volgens een forumlid zoveel fietsen bij Bike24 terecht komen.
De afgelopen jaren hebben veel Cannondale dealers die race en atb verkopen het merk vaarwel gezegd. Rara hoe kan dat?

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 14 okt 2021 19:35

Omdat 12GO ze nu ook verkoopt? Nah, dan zouden ze niet bij Bike24 terechtkomen, maar eerder bij een Nederlandse discounter.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5212
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 14 okt 2021 19:40

NicoNB schreef: 14 okt 2021 18:46 Dus op een kabelloopje van een mechanische groep na valt het wel allemaal mee dus.
Iedereen heeft elektronische meuk, onnodige schijfremmen en een mooi earo stuurtje voor de racer.. Verschil in geometrie is juist fijn want mensen verschillen nogal qua bouw

Persoonlijk denk ik dat er hele andere zaken spelen waarom er volgens een forumlid zoveel fietsen bij Bike24 terecht komen.
De afgelopen jaren hebben veel Cannondale dealers die race en atb verkopen het merk vaarwel gezegd. Rara hoe kan dat?
Ik weet dat de dealers op een gegeven moment gedwongen worden om een bepaalde hoeveelheid af te nemen. En als je dat niet wilt....
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

hayes

hayes 14 okt 2021 20:16

Net hetzelfde bij autodealers.
Twee jaar geleden hervormde PGA z'n hele dealernetwerk. Veel dealers maakten grote kosten, of haakten af.
Nu het Stellantis geworden is, wordt nogmaals heel hard gezuiverd. Je slikt wat ze je voorleggen, of je vertrekt. Mijn garagist weigerde mee te spelen. Was eerst onafhankelijk en is nu Renault dealer.

En da's fijn, want m'n volgende wordt waarschijnlijk een Dacia. Dan blijft er meer geld over voor fietsen ;) :winkthumb:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37359
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 okt 2021 21:17

Over Dacia gesproken: geven ze die in Frankrijk gratis weg? Ongelofelijk hoeveel Dusters ik heb zien rijden deze zomer rond Embrun.
Aan de buitenkant met kop en schouders de fraaiste Dacia trouwens.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 okt 2021 22:00

NicoNB schreef: 14 okt 2021 18:46 Dus op een kabelloopje van een mechanische groep na valt het wel allemaal mee dus.
Iedereen heeft elektronische meuk, onnodige schijfremmen en een mooi earo stuurtje voor de racer.. Verschil in geometrie is juist fijn want mensen verschillen nogal qua bouw

Persoonlijk denk ik dat er hele andere zaken spelen waarom er volgens een forumlid zoveel fietsen bij Bike24 terecht komen.
De afgelopen jaren hebben veel Cannondale dealers die race en atb verkopen het merk vaarwel gezegd. Rara hoe kan dat?
Daar heb je wel een punt. Ze willen blijkbaar full Specialized gaan maar hebben zich misrekend. De Cannondale liefhebber blijkt geen fanboy en die hard EF education/Vaughters (duckpack?) fan te zijn.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 okt 2021 22:08

daniel1975 schreef: 14 okt 2021 21:17 Over Dacia gesproken: geven ze die in Frankrijk gratis weg? Ongelofelijk hoeveel Dusters ik heb zien rijden deze zomer rond Embrun.
Aan de buitenkant met kop en schouders de fraaiste Dacia trouwens.
Dat er iemand "fraai" en Dacia in één zin kan zetten.

Zelfs de "minst lelijke" Dacia blijft een lelijke vierwieler.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37359
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 okt 2021 22:38

Buitenkant van de Duster is niet zoveel mis mee hoor.
Binnenkant is wel een ander verhaal met goedkoop hard plastic en zwaar gedateerd.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 okt 2021 23:09

Maar met een acceptabele buitenkant en de afwezigheid van allerlei electrische meuk die gegarandeerd een keer kapot gaat, is het wel een heel mooi aanbod voor de particuliere autokoper.

Dat harde plastic voel je een paar keer per jaar als je er een doekje over haalt en als je 6 a 7 jaar met een auto doet, raakt hij toch wel gedateerd qua uiterlijk.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie