Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Muziek - Een streling voor het oor ...

i-mac

i-mac 12 okt 2021 11:34

Mijn vrouw en ik gaven onze interesse van muziek door aan onze zoon. Intussen is hij freelance fotograaf, en schuimt hij heel veel concerten af om er de nodige foto's te nemen. En ik durf te zeggen dat hij zeer mooie plaatsjes kan schieten. En hij houdt ons ook op de hoogte van muziek die in onze interesse ligt.

Er staan wat voorbeelden op zijn website.

www.nathandobbelaere.com

Ik kreeg de muzikale smaak van mijn ma. Zij ging graag naar de Franse artiesten. Aangezien ze niet graag alleen naar Vorst-Nationaal te Brussel ging, vergezelde ik haar. Michel Sardou, Patrick Bruel, Johnny Hallyday, France Gall, Julien Clerc, en nog wat andere waarvan de naam me ontsnapt.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 13 okt 2021 12:55

i-mac schreef: 12 okt 2021 11:34

Er staan wat voorbeelden op zijn website.

www.nathandobbelaere.com

Die serie backstage heb ik met plezier zitten kijken!

i-mac

i-mac 13 okt 2021 15:09

Gastheerg schreef: 13 okt 2021 12:55
i-mac schreef: 12 okt 2021 11:34

Er staan wat voorbeelden op zijn website.

www.nathandobbelaere.com

Die serie backstage heb ik met plezier zitten kijken!
Daar zit een heel verhaal achter.

Mijn zoon werd gevraagd door die UK band (The Bottom Line) om als fotograaf mee te gaan op tournee door de USA, Canada en de UK. Ze konden hem niet betalen, maar de nodige onkosten waren voor hen (althans, dat was de bedoeling).

Ze kwamen hem thuis ophalen, en reden in één ruk door naar Praag. Daar was de band die avond voorprogramma van The Offspring. Na het optreden reden ze naar Frankfurt. Daar dan het vliegtuig op richting New Orleans. Daar geland, moesten ze hals over kop vluchten voor een orkaan.

Maar goed, die toer door de USA verliep een beetje chaotisch. Onder ander busje die het laat afweten in the middle of nowhere. Dan maar mee liften in een pickup (achteraan in de laadbak). Ook concerten afgelast omwille van de orkaan, andere concerten ter elfder ure toegevoegd.

Nadien dan nog 2 weken door Canada, om af te sluiten in de UK. Ik herinner me dat ik hem ging afhalen aan het TGV station te Rijsel, en dat hij afgepeigerd was. Moe, maar voldaan.

Het was in ieder geval een ervaring die ze hem nooit meer kunnen afnemen. Het koste ons ook wat moeite om de vooruit betaald vliegtickets terug te krijgen. Maar goed, zo een band heeft het ook niet altijd even gemakkelijk, dus namen we dat er graag bij. Ze waren mama en papa ook dankbaar. Onze zoon was dat ook (nog steeds).

Het leuke was ook, dat we elke dag wat konden volgen via de diverse sociale media.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 13 okt 2021 16:36

:like:

Wat een goed verhaal!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37366
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 okt 2021 18:13

Goed verhaal inderdaad!! Leuk.
Less is bore

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 14 okt 2021 09:26

Leuk verhaal, top foto's. Doet me met weemoed terug denken aan top feestjes, waar alles stinkt, beweegt, vrolijk is, elkaar aanraakt en iedereen uit z'n dak gaat zonder telefoontjes. Hoop dat het snel terug komt, alhoewel die mobieltjes nog wel even zullen blijven...

ps. ik had ook nog nooit gehoord van fleddy melculy :-)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37366
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 okt 2021 09:46

Ach, ik had ooit een Japanse op bezoek die daarna door vloog naar Londen voor een afspraak “with Scottish mistel Sean Conolly”.
De beste man bleek Wasabi-plantjes te kweken en echt ConoLLy te heten :D
Less is bore

i-mac

i-mac 14 okt 2021 14:22

hopjes schreef: 14 okt 2021 09:26 ps. ik had ook nog nooit gehoord van fleddy melculy :-)
De zanger (nou ja, brulboei) van deze band, en nog een paar leden, spelen in het orkest van Urbanus.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 15 okt 2021 10:58

Mooie serie foto's ... vooral de zwart/wit serie in backstage ( Mesa foto is geweldig ).

Pop story met pics.

2013 zijn we in Frankrijk en ontmoeten 3 Zweedse gasten die de Etappe de Tour gaan rijden. Aardige gasten en leuk gezelschap. Een van de mannen ( Tomas ) speelt wat gitaar en vertelt ook over zijn zoon Erik die in Amerika probeert door te breken met zijn muziek ( speelt bas ) en zelf speelt hij gitaar en leert ook onze dochter wat grepen op het instrument.

We houden wat contact via FB en Messenger, en een van zijn vrienden komt bij ons thuis langst als hij op weg is naar Parijs. Nog steeds hoor ik van ze en ondanks dat ik de muzikant niet meer lijfelijk heb gezien sinds 2013 is er toch een vriendschappelijke band.

In 2016 net na de zomer krijg ik een bericht van hem dat hij een klein probleem heeft. Zijn zoon is inmiddels iets bekender en speelt samen met Jared James Nichols in de Europese tour in het programma van Glenn Huges. Tijdens een vorig Europees bezoek is een gitaar bij de oude toer manager ( in Kortrijk ) blijven staan en die moet terug naar Duitsland. Het is een Epiphone Masterbilt die terug moet naar Gibson in Berlijn.

Hij vraagt me om een tip hoe dit te regelen aangezien de Belgische ex toermanager hier niet aan mee wenst te werken. De ex toermanager wil de gitaar niet versturen en zit ook niet te wachten op bezoek van een van de band leden. Mijn Zweedse vriend Tomas wil invliegen naar Brussel vanuit Zweden om dit voor de band van zijn zoon te regelen. Affin ik bied hem aan om de manager te bellen en de gitaar te halen. Ik stuur hem op naar Berlijn en daarmee is het geregeld.

Ik krijg de 06 van de toer manager en bel hem direct op. Aangezien wij Hollanders iets assertiever zijn dan de gemiddelde stugge terug getrokken Zweed meld ik de toer manager dat ik de vrijdag de gitaar op kom halen en dat ik de gitaar ga versturen. De Belg , licht verbouwereerd zegt dat het goed is en zegt dat ik welkom ben. Een paar dagen later stap ik in de auto met de CD van Jared James Nichols op en rij naar Kortrijk.
Afbeelding
De - in mijn ogen zeer vriendelijke man - overhandigt mij de gitaar - geeft me een bak koffie en 15 minuten later ben ik terug op pad.

Ik stuur mijn Zweedse vriend een paar foto's van de gitaar en hij is dolblij !! vraagt of de Belg moeilijk deed ( nee dus ) - en meld even later dat zijn zoon Erik kaarten voor me heeft liggen voor het optreden van de band in de Boerderij in Zoetermeer later die maand.
Afbeelding

Aangezien ik in Kortijk ben is het maar een klein stukje naar Westvleteren - en besluit een bezoekje te brengen aan de lunchroom voor een broodje en biertje. Tevens nog twee 6-packs Westvleteren 12 meegenomen.
Afbeelding

Een dag later gaat de gitaar op de post naar Berlijn met verzekerde en aangetekende verzending. Ik meld Tomas en Erik dat de gitaar verstuurd is.
Afbeelding

Later die maand ben ik met een collega/vriend getuige van een machtig goed concert in de Boerderij van Jared James Nichols. Voor het concert spreek ik Erik even en hij zegt dat ik later nog even welkom ben om een biertje te drinken. Tijdens het concert wordt alles wordt uit de kast gehaald, en snelle blues rock met prima solo's wordt afgewisseld door up tempo nummers. Om eerlijk te zijn was het beter dan de hoofdact van Glenn Huges featuring Doug Aldrich.... althans in mijn ogen/oren dan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na het concert drinken we nog iets en spreek ik de heren van de band nog even. Ik krijg een gesigneerde CD van Jared James Nichols, en hij bedankt me voor het regelen van de gitaar. Iets waar ze al een paar maanden over aan het zeuren waren en niet uit kwamen met de ex-toermanager.
Afbeelding
Afbeelding

Inmiddels is Jared James Nichols een bekendere Blues Rock gitarist, alhoewel ik denk dat niet veel mensen hier hem gehoord hebben.

https://en.wikipedia.org/wiki/Jared_James_Nichols
Laatst gewijzigd door rene op 15 okt 2021 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 15 okt 2021 14:25

:winkthumb: :winkthumb: :winkthumb: :winkthumb:
Nice!

i-mac

i-mac 15 okt 2021 16:43

Heerlijk verhaal

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 27 okt 2021 16:28

Even tussendoor, een 'nieuw' geluid vanuit Rusland, waar een gepassioneerd orkest klassieke muziek combineert met rock. Wonderbaarlijk om daarnaar te luisteren en te kijken, een streling voor het oor: https://www.youtube.com/watch?v=RHNbkBNbrr8
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie