Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2021

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 02 okt 2021 12:30

En ik heb er heel weinig vertrouwen in dat deze aardige poging schoon was. Hij wilde niet meedoen aan het beoogde WADA testprotocol met whereabouts en out of competition testing omdat hij dit als continental renner zelf zou moeten betalen. Een jaar alles nemen wat verboden is en de laatste maand niet meer werkt gewoon perfect om gewoon een schoon plasje in te leveren.
Dat testen zou ongeveer 8000 pond moeten kosten.
https://www.cyclingnews.com/news/dowset ... ur-record/

Nu is Dan Bigham eigenaar van Whatsshop en een aerodynamica expert. Zijn stuurtjes kosten volgens zijn website 1545 pond. Je gaat mij niet vertellen dat dat niet genoeg geld oplevert om die 8k te lappen. 6 stuurtjes verkopen en hij heeft het binnen.
Een beetje crowdfunding of een leuke sponsor en dan komt het ook al goed. In het grote geheel is 8000 euro toch echt wisselgeld zeker als je weet wat de rest allemaal kost. Baanhuur voor trainingen, materiaal, windtunnel tests. De tijdswaarneming en officials. Voor andere pogingen van niet Pro renners is dit ook nog nooit een probleem geweest.

Verder is het britse record in handen hebben natuurlijk de perfecte reclame voor zijn dure handeltje in aerodynamische tijdrit producten. Vast weer genoeg mensen die nu een consult bij hem zullen boeken.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 02 okt 2021 12:54

Hij heeft de Tour of Britain ook gereden dus je argument houdt geen steek (het WK tijdrijden ook trouwens maar dat was niet zo lang geleden)
Afbeelding

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 02 okt 2021 16:17

Waarom zou hij in die koersen getest zijn. Hij heeft daar geen noemenswaardige resultaten neergezet in de tour of britain. Op t WK 16e in de tijdrit. Dan hoef je niet naar de dopingtest hoor. Tenzij je net pech hebt dat je nummer getrokken wordt. Eigenlijk ook een bizar slechte tijdrit is als je nu zo dicht op t werelduurrecord komt. Echt het risico om getest te worden is nihil als je geen noemenswaardige uitslagen rijdt. En bloeddoping is sowieso niet detecteerbaar als je niet in t WADA protocol zit, want er is geen bloedpaspoort baseline. Dat is ook de reden dat het zo duur is. Er moet eerst een aantal keer getest worden om een baseline van je normale bloedwaarden op te bouwen.

Op continental niveau kan je echt met een hoop wegkomen. Bij veel koersen is er uberhaupt geen controle ook niet voor de winnaar.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 02 okt 2021 21:25

Ondertussen pakt Roglic weer de Giro dell'Emilia en stelt hij zich kandidaat voor de Ronde van Lombardije.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

i-mac

i-mac 03 okt 2021 09:47

Ondanks dat ik het zelf niet erg vind om te fietsen in de regen, zou ik vandaag toch niet aan de start willen staan van Paris-Roubaix :cry:
Ik vraag me af hoeveel renners er gaan eindigen op de wielerpiste.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 04 okt 2021 16:08

Coppa Bernocchi: Met nog tiental kilometer te rijden ene Remco solo op kop met 1'58" voorsprong.
Hoezo koers voor sprinters?
Overigens, het water valt er met bakken uit de lucht.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 04 okt 2021 18:03

patrickvb schreef: 04 okt 2021 16:08 Coppa Bernocchi: Met nog tiental kilometer te rijden ene Remco solo op kop met 1'58" voorsprong.
Hoezo koers voor sprinters?
Overigens, het water valt er met bakken uit de lucht.
Fijn als je op een teamgenoot als Masnada kan bouwen die zich volledig wegcijfert en er geen verborgen agenda op na houdt. ;)

Straf nummer, dat zeker wel.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 04 okt 2021 19:56

mrcoffee schreef: 04 okt 2021 18:03
patrickvb schreef: 04 okt 2021 16:08 Coppa Bernocchi: Met nog tiental kilometer te rijden ene Remco solo op kop met 1'58" voorsprong.
Hoezo koers voor sprinters?
Overigens, het water valt er met bakken uit de lucht.
Fijn als je op een teamgenoot als Masnada kan bouwen die zich volledig wegcijfert en er geen verborgen agenda op na houdt. ;)

Straf nummer, dat zeker wel.
wat bedoel je nu eigenlijk?
Remco heeft zich zaterdag ook volledig weggecijferd voor almeida, een renner nota bene die de ploeg verlaat.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 05 okt 2021 00:27

fiedoo schreef: 04 okt 2021 19:56 wat bedoel je nu eigenlijk?
waarschijnlijk dat hij Wout niet vooraf verteld heeft dat zijn DQS ploegmaat Julian die dag gewoon veel beter zou zijn ;)

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 05 okt 2021 12:34

Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 05 okt 2021 13:35

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 05 okt 2021 20:44

timo2.0 schreef: 05 okt 2021 13:35 Afbeelding
Het Jan Raas moment van het jaar, dat was toch nog net wat anders dan een Wout die niet goed genoeg was denk ik zo. :D


Wout had beter geantwoord met de benen, Remco is daar nu wel mee bezig. Benieuwd wat hij zaterdag gaat presteren.

Plaats reactie