Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Autist zoekt out front mount

mtvanb
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 mei 2017 20:29

mtvanb 28 sep 2021 21:53

Hi, heb een nieuwe fiets (zelfbouw van Nicholas Skeiron) en een luxe probleem: Ik zou graag een 'schoon stuur' hebben maar wel een mount voor m'n wahoo én een bel op m'n fiets. en dan niet op de zadelpen, stuurpen, onderin het stuur of op een andere exotische plek.

Oke, beetje context:
Mijn oude fiets is een Trek, met een HideMyBell die vastgemaakt is aan m'n stuurpen (via het Blendr systeem, zodat het stuur 'schoon' blijft).

Ik heb gezocht naar een mooie glossy stuurpen die support heeft voor zo'n houder, maar de enige die ik kon vinden (een Cervélo stuurpen met support voor deze HideMyBell) was nergens meer te krijgen. Er zijn wel stuurpennen van Fizik, Specialized en Easton met dezelfde support voor de HideMyBell, maar die zijn allemaal niet glossy, en dat is wat ik wél wil.

Momenteel heb ik een Zipp Service Course SL stuurpen gemonteerd, maar nu ben ik op zoek naar een methode om een out front mount én een bel te monteren op deze stuurpen. Een eventuele andere stuurpen is ook een optie, als deze wel support heeft voor een HideMyBell of iets soortgelijks,

Het alternatief: een out front mount die ik aan de stuurpen kan bevestigen (deze of deze) in combinatie met een subtiele bel, of een reguliere HideMyBell, maar liever heb ik natuurlijk een oplossing zonder compromissen. ;)

Wie heeft de gouden tip? Ik ben op zoek naar een glossy stuurpen met support voor een HideMyBell, óf een oplossing om een out front mount mét bel te monteren op m'n huidige stuurpen.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3086
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 28 sep 2021 22:10

Meest voor de handliggend is een niet-glossy stuurpen glossy (laten) maken.

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 29 sep 2021 06:22

Zipp heeft toch zo'n bijpassende front mount,
https://www.bikeinn.com/fiets/zipp-quic ... lsrc=aw.ds
Enkel die bel...... die nieuwe knog oi doet het best prima. Idee?

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 29 sep 2021 07:36

Ik rij met een houdertje voor de stuurpen van Ali, en heb er een besteld die ook nog kan kantelen. Daarnaast een knog 0i, helemaal zwart, icm zwart stuur en zwart stuurlint. Je ziet m bijna niet en houdt het stuur bijna schoon. Neemt echt weining plek in. En ik kan bellen met handen aan het stuur. Bij het passeren van slingerende anwb-stelletjes op een een e-bike, of bellende/appende scholieren ook wel lekker.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

lars_g
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 17 jul 2019 06:55

lars_g 29 sep 2021 07:36

TKMP schreef: 29 sep 2021 06:22 Zipp heeft toch zo'n bijpassende front mount,
https://www.bikeinn.com/fiets/zipp-quic ... lsrc=aw.ds
Enkel die bel...... die nieuwe knog oi doet het best prima. Idee?
Voor de bel zou je altijd nog een goedkoop belletje kunnen kopen. Onderin twee gaatjes boren die uitlijnen met de houder en dan heb je een soort hidemybell. Bijvoorbeeld deze https://www.mantel.com/widek-bel-decibel-fietsbel (volgens mij heb je dezelfde bij action voor 50 cent) lijnt qua afmeting mooi uit met de grote van de front mount.

mtvanb
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 mei 2017 20:29

mtvanb 29 sep 2021 08:47

Dank voor het meedenken!

De Zipp out front mount had ik idd al gevinden, in combinatie met een Knog-Oi Luxe (deze heb ik ook op m'n gravel fiets) zou dat idd kunnen, zoals ik ook in m'n startpost aangaf.

Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van zelf iets in elkaar knutselen (spuiten / schroeven), dus ik zoek nog even verder

Plaats reactie