Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2021

i-mac

i-mac 22 sep 2021 14:43

Ik merkte te Brugge ook zaken op die niet verstandig waren. Fietsen op een drukke en zeer gevaarlijke weg, waar er een heel mooi fietspad aanwezig is, dat kan je ook als prof niet maken. En ik ben ervan overtuigd dat men wel wegen kent waar je wel degelijk als prof een lang stuk kan hardrijden. En anders mogen ze het altijd even komen vragen.

En gisteren kwam ik er ene tegen die in de namiddag had moeten rijden, en op weg was naar zijn hotel. Alleen was hij de weg kwijt. Ik kon jammer niet helpen.

i-mac

i-mac 22 sep 2021 16:54

Het WK tijdrijden zit erop, waar Tony Martin zijn laatste rit mag afsluiten met de regenboogtrui.

Brugge en de wijde omgeving kwamen héél mooi in beeld. Iedereen is bij deze welkom om deze mooie regio eens te bezoeken :-)

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 22 sep 2021 17:04

Hij mag de 3 dames een bloempje/chocolaatje geven want die hebben het echt gedaan.

Begin de discipline toch mooier te vinden dan ik eerst dacht.
Afbeelding

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 22 sep 2021 17:14

TL@ schreef: 22 sep 2021 17:04 Hij mag de 3 dames een bloempje/chocolaatje geven want die hebben het echt gedaan.

Begin de discipline toch mooier te vinden dan ik eerst dacht.
Uiteraard moet hij ze bedanken, maar de Duitse mannen rijden de tweede split tijd op 19 seconden van de Italianen. Tony samen met Arndt en Walscheid. En de Duitse vrouwen rijden ook de tweede split tijd op ongeveer 9 seconden van de Nederlandse Dames. Samen goed voor plek 1. Ik denk dat zijn eigen presteren ook belangrijk genoeg was.
Dat Nederlandse team was een beetje te zwak met twee niet tijdrijders als Koen en Mollema en komt door op plek 7 en de vrouwen reden hun tijdrit dus als snelste.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 22 sep 2021 20:31

Renners moeten er ook voor te porren zijn. Dumoulin hoefde je hiervoor - ook zonder blessure - echt niet te bellen. Dit mannentrio doet dit al enkele jaren zo. En Bouwman heeft gezien zijn postuur (60kg) en zijn knechtenrol prima (T)TT's afgehaspeld de laatste jaren.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6055
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 23 sep 2021 09:18

Ja.., Bouman was gewoon de nr3 op het NK dit jaar.
Langeveld had je er nog goed bij kunnen hebben eventueel.

Maar ik weet niet of je voor dit onderdeel óók met regels zit over verplicht starten in de wegrit? Of is dat op het WK helemaal niet aan de orde (zoals op de OS)?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3339
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 23 sep 2021 09:40

MarkVeenstra schreef: 23 sep 2021 09:18
Maar ik weet niet of je voor dit onderdeel óók met regels zit over verplicht starten in de wegrit? Of is dat op het WK helemaal niet aan de orde (zoals op de OS)?
Nee dat hoeft niet.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 sep 2021 15:26

Dat Bouwman derde werd op het NK, zegt helaas meer over de armoede aan tijdrittalent (of in ieder geval jongens die er de focus op willen leggen) in Nederland momenteel.

Van Emden is ook niet meer wat het ooit geweest is. Wat dat betreft is het een hele kunst dat Nederland hier het zilver pakte.

We best een aardig blik hardrijders met oa van der Hoorn en van Schip misschien zou het voor dat soort gasten een leuke uitdaging zijn om hier specifiek voor te trainen.
Campagnolo Ultra Dork

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 23 sep 2021 18:51

D'n Taco wint Omloop van het Houtland.

https://nos.nl/artikel/2398969-van-der- ... niet-op-wk

Draait toch een prachtig seizoen zo.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

i-mac

i-mac 23 sep 2021 20:16

Afbeelding

https://sporza.be/nl/2021/09/23/-crack- ... 410429065/

Bron : Sporza




Wout van Aert houdt nog een extra souvenir over aan zijn zilveren medaille op het WK tijdrijden. Wereldkampioen Filippo Ganna schonk Van Aert een gesigneerd truitje. Van Aert deed op zijn beurt hetzelfde voor de Italiaan.

Voor het tweede jaar op een rij moest Wout van Aert Filippo Ganna laten voorgaan op het WK tijdrijden. Dat neemt niet weg dat de twee elkaar enorm respecteren en bijna bewonderen. Dat zagen we al meteen na de finish, toen Van Aert Ganna sportief in de armen viel.



Die vriendschap wordt nu nog wat concreter, want beide chronogiganten hebben hun tijdritpak geruild. Van Aert kreeg zo een gesigneerd Italiaans shirtje van Ganna. "Een cadeautje van een groot kampioen", schrijft Van Aert erbij op Instagram. "Ik kan niet wachten om dit aan mijn wall of fame te hangen."



Op het shirt heeft Ganna niet alleen zijn handtekening gezet, maar ook de tekst "Crack Wout, dank je wel."



"Het is een plezier om van pak te kunnen ruilen met mijn grootste rivaal", geeft Ganna zelf mee op zijn Instagram.
"Kippenvel op training, dan ben je in België"

Wout van Aert ging vandaag ook het parcours van de wegrit verkennen met de Belgische ploeg. Niet zozeer de Moskesstraat of Smeysberg maakten indruk op hem, wel de vele aanmoedigingen van het publiek.



"Als je kippenvel krijgt tijdens de training... dan weet je dat je in België bent", schrijft hij bij zijn Strava-file. "Machtig!"

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 23 sep 2021 20:24

Ernie C. schreef: 23 sep 2021 15:26 Dat Bouwman derde werd op het NK, zegt helaas meer over de armoede aan tijdrittalent (of in ieder geval jongens die er de focus op willen leggen) in Nederland momenteel.

Van Emden is ook niet meer wat het ooit geweest is. Wat dat betreft is het een hele kunst dat Nederland hier het zilver pakte.

We best een aardig blik hardrijders met oa van der Hoorn en van Schip misschien zou het voor dat soort gasten een leuke uitdaging zijn om hier specifiek voor te trainen.
3e plaats op NK van Bouwman is maar 1 voorbeeld. Kijk rustig zijn uitslagen eens door. Gewoon prima voor zijn lichaamsbouw.

Van Emden is altijd al beter geweest op de kortere afstanden (8-15km) dan op de langere afstanden. Op dit WK 12e worden is meer dan in orde. Zeker ook gezien zijn leeftijd. En in de Giro was hij dit jaar nog 6e in de 'proloog' met een heel zwaar deelnemersveld en iedereen fris aan de start.

En tot slot denk ik dat je de TT-discipline wat onderschat. Stukje hardrijden voor een peloton uit is niet hetzelfde als hard een TT kunnen rijden.
Laatst gewijzigd door litespeed op 23 sep 2021 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 23 sep 2021 20:27

Ernie C. schreef: 23 sep 2021 15:26 Dat Bouwman derde werd op het NK, zegt helaas meer over de armoede aan tijdrittalent (of in ieder geval jongens die er de focus op willen leggen) in Nederland momenteel.

Van Emden is ook niet meer wat het ooit geweest is. Wat dat betreft is het een hele kunst dat Nederland hier het zilver pakte.

We best een aardig blik hardrijders met oa van der Hoorn en van Schip misschien zou het voor dat soort gasten een leuke uitdaging zijn om hier specifiek voor te trainen.
Twee jaar geleden werd Nederland met dezelfde drie heren nog Europees kampioen maar toen hadden heel veel toppers totaal geen interesse in die wedstrijd. Nu was zowel op EK als WK de tegenstand veel groter en vielen ook nog eens extreem veel Nederlanders die zouden starten uit. Ik denk bijvoorbeeld dat die titel met de geblesseerde Dumoulin, Kelderman en zonder vormcrisis bij Van der Breggen zeker binnen handbereik had gelegen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie