Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het Patrick Lefevere topic

zeddleppelin
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 17 okt 2018 09:16

zeddleppelin 20 sep 2021 16:48

Soit, ik ben (zeker) geen fan van de man zijn stijl, maar ik ben dan ook geen endocrinoloog, dus misschien het voordeel van de twijfel geven. Ik neem bijvoorbeeld ook medicatie voor mijn (te traag werkende) schildklier en kan op sommige momenten ook wel verward klinken als mijn dosis te laag blijkt te zijn.

https://www.gva.be/cnt/dmf20210920_93046939

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 20 sep 2021 16:52

Ik ben zo'n zuiderbuur en ik denk dat wij zuiderburen daar gewoon veel nuchterder in staan. De realiteit is gewoon dat alles wat ik over hem denk, hem (en ook zijn positie in het wielrennen) niet gaat veranderen.
Is hij een bullebak in de pers: ja
Leek hij dronken op TV: ja
Dopingverleden: geen idee, toen was ik nog niet geboren en ik ga me er niet in verdiepen.

Zo lang geld van sponsoren naar zo'n figuren gaat, kan iedereen vanaf de zijlijn alleen maar wat staan roepen. Niet meer, niet minder.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 20 sep 2021 17:07

mrcoffee schreef: 20 sep 2021 16:18 Ik ben echt verbaasd hoe onze zuiderburen het gedrag van Patrick toch altijd weer kunnen goed praten.
Of het nu gaat om het aangestuurde dopingverleden in zijn equips, zijn keuze voor teamsartsen, zijn directe en veelal onbeschofte manier van reageren in de pers of twitter of gewoon in een lamlendige staat op TV borrelpraat verkopen. Het maakt allemaal geen moer uit voor zijn onaantastbaarheid.

Heerlijk, het is gewoon die foutedumpen uit die tijd. oom op het verjaardagsfeestje :D
ik ga enkel voor mij praten nu:
ik praat zijn gedrag niet goed, dat hij totaal geen weet had van doping vroeger is een utopie aangezien zowat iedereen in die tijd met doping te maken had ( ook o.a. frans maassen van LJV komt uit die tijd. Als je PL weg wilt om die reden moet je iedereen dumpen uit die tijd, geen probleem dan.
Zijn teamartsen zijn inderdaad een foute keuze, heb ik al verschillende malen beaamd. Maar een link leggen met de "foute artsen", beweren dat ze nog fout bezig zijn gezien de prestaties van DQS en dan gaan beweren dat een skieër, Roglic bvb de vuelta 3x na elkaar en ei zo na de Tour wint op water en brood ( bij wijze van spreken) lijkt mij toch nogal lijken op selectief denken ( van Van aert en VDP nog gezwegen, twee crossertjes);
zijn directe manier van reageren op een veelal onbeschofte manier doet mij denken aan sommige forumleden hier, dus hij is niet de enige en dat kan storend zijn maar als je dat 5x daags in het forum moet gaan uitschreeuwen moet je toch je eigen gedrag en denken eens gaan onder de loep nemen;
En die uitschuiver van gisteren, eerste keer dat ik dat zie, het was feest in België, de VIPtent en toch op TV aanwezig willen zijn: fout en dom maar moet je daarvoor iemand gaan opknopen? Hij zal niet de eerste en de laatste zijn.

Voor de rest: ik vind hem arrogant ja, hij heeft een groot gedacht van zichzelf, zou beter wat meer zwijgen en mag best wat kritiek op zijn doen en laten krijgen maar hier lijkt het al meer op stalking te lijken, zelfs zijn renners moeten het regelmatig ontgelden.
Laatst gewijzigd door fiedoo op 20 sep 2021 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 20 sep 2021 17:11

bartdr schreef: 20 sep 2021 16:52 Ik ben zo'n zuiderbuur en ik denk dat wij zuiderburen daar gewoon veel nuchterder in staan. De realiteit is gewoon dat alles wat ik over hem denk, hem (en ook zijn positie in het wielrennen) niet gaat veranderen.
Is hij een bullebak in de pers: ja
Leek hij dronken op TV: ja
Dopingverleden: geen idee, toen was ik nog niet geboren en ik ga me er niet in verdiepen.

Zo lang geld van sponsoren naar zo'n figuren gaat, kan iedereen vanaf de zijlijn alleen maar wat staan roepen. Niet meer, niet minder.
Zuiderburen en nuchter? PL niet gezien zeker gisteren? :lol: :lol: :lol:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 20 sep 2021 17:16

Ik heb het ooit meegemaakt met een Diabetes patient met een hypo tijdens een belangrijke vergadering. Op het West-Vlaams na, klonk het net als bij PatLef. Hij had het zelf niet direct door. We hebben hem er op moeten attenderen dat hij niet helemaal "coherent" was. Achteraf best grappig, maar op het moment zelf was het redelijk "ongemakkelijk".

Ik ben geen fan van PatLef, maar ik ben geneigd hem het voordeel van de twijfel te geven. Op dit puntje dan.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5216
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 20 sep 2021 17:38

Ik ben zelf al jaren diabeet. Iedereen met wie ik werk, sport of wat dan ook, weet dat. En als het een keer zo uitkomt dat ik ergens ben en men niet op de hoogte is dan zeg ik het als het nodig is (bijv in geval van een hypo). En ik kom uiteraard ook weleens moeilijk uit mijn woorden of kan mijn gedachten moeilijk ordenen als ik een hypo heb. Maar doordat ik dat dan gewoon benoem is er nooit een probleem en ook nooit een ongemakkelijke situatie. Ik eet even wat en ben er weer.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 sep 2021 18:10

fiedoo schreef: 20 sep 2021 17:07 Een duidelijk lang verhaal
Met een beetje nuancering van beide kanten zitten we denk ik dichter bij elkaar dan we soms denken ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 948
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 20 sep 2021 18:20

rikkert schreef: 20 sep 2021 08:00
fiedoo schreef: 19 sep 2021 22:03
beezer schreef: 19 sep 2021 21:01 PatLev straks bij Vivelevo.

Oh ja hij is de godvader aller vaders en (epo)tijden
noem eens 1 bekende nederlandse topwielrenner die van 1985 tot 2010 niet op doping betrapt is voor je anderen beschuldigt?
Geeneen. En vanuit andere dan nederland kan ik er geen noemen. Maar een substantieel deel kreeg die spullenboel aangeleverd via discutabele facilitatoren zoals onze vrind PL. Vandaar godvader aller vaders en (epo)tijden.
@rikkert dank, had het niet beter kunnen schrijven.

Oh ja nog even over gisteren. PatLev kan goed tegen drank denk ik.. Hij kraamde niet allemaal onzin uit, maar hij was katjelam.

Echt een beschamende vertoning.
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 20 sep 2021 18:22

daniel1975 schreef: 20 sep 2021 18:10
fiedoo schreef: 20 sep 2021 17:07 Een duidelijk lang verhaal
Met een beetje nuancering van beide kanten zitten we denk ik dichter bij elkaar dan we soms denken ;-)
:winkthumb:

op gevaar af van de "zatte patte" weer te verdedigen: in de krant van "het laatste nieuws" komt een experte ter zake beweren dat het perfect mogelijk is dat zijn gedrag het gevolg was van een probleem met zijn suikerspiegel.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 sep 2021 18:27

fiedoo schreef: 20 sep 2021 17:07
mrcoffee schreef: 20 sep 2021 16:18 Ik ben echt verbaasd hoe onze zuiderburen het gedrag van Patrick toch altijd weer kunnen goed praten.
Of het nu gaat om het aangestuurde dopingverleden in zijn equips, zijn keuze voor teamsartsen, zijn directe en veelal onbeschofte manier van reageren in de pers of twitter of gewoon in een lamlendige staat op TV borrelpraat verkopen. Het maakt allemaal geen moer uit voor zijn onaantastbaarheid.

Heerlijk, het is gewoon die foutedumpen uit die tijd. oom op het verjaardagsfeestje :D
ik ga enkel voor mij praten nu:
ik praat zijn gedrag niet goed, dat hij totaal geen weet had van doping vroeger is een utopie aangezien zowat iedereen in die tijd met doping te maken had ( ook o.a. frans maassen van LJV komt uit die tijd. Als je PL weg wilt om die reden moet je iedereen dumpen uit die tijd, geen probleem dan.
Zijn teamartsen zijn inderdaad een foute keuze, heb ik al verschillende malen beaamd. Maar een link leggen met de "foute artsen", beweren dat ze nog fout bezig zijn gezien de prestaties van DQS en dan gaan beweren dat een skieër, Roglic bvb de vuelta 3x na elkaar en ei zo na de Tour wint op water en brood ( bij wijze van spreken) lijkt mij toch nogal lijken op selectief denken ( van Van aert en VDP nog gezwegen, twee crossertjes);
zijn directe manier van reageren op een veelal onbeschofte manier doet mij denken aan sommige forumleden hier, dus hij is niet de enige en dat kan storend zijn maar als je dat 5x daags in het forum moet gaan uitschreeuwen moet je toch je eigen gedrag en denken eens gaan onder de loep nemen;
En die uitschuiver van gisteren, eerste keer dat ik dat zie, het was feest in België, de VIPtent en toch op TV aanwezig willen zijn: fout en dom maar moet je daarvoor iemand gaan opknopen? Hij zal niet de eerste en de laatste zijn.

Voor de rest: ik vind hem arrogant ja, hij heeft een groot gedacht van zichzelf, zou beter wat meer zwijgen en mag best wat kritiek op zijn doen en laten krijgen maar hier lijkt het al meer op stalking te lijken, zelfs zijn renners moeten het regelmatig ontgelden.
Als ik één meer verdacht vind in het huidige wielrennen dan DQS, is het wel het Sloveense wielrennen (inclusief Bahrein Victorious en uiteraard Roglic) . Ik durf er mijn handen bijna voor in het vuur te steken dat daar iets grondig mis is...
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 20 sep 2021 18:31

beezer schreef: 20 sep 2021 18:20
rikkert schreef: 20 sep 2021 08:00
fiedoo schreef: 19 sep 2021 22:03

noem eens 1 bekende nederlandse topwielrenner die van 1985 tot 2010 niet op doping betrapt is voor je anderen beschuldigt?
Geeneen. En vanuit andere dan nederland kan ik er geen noemen. Maar een substantieel deel kreeg die spullenboel aangeleverd via discutabele facilitatoren zoals onze vrind PL. Vandaar godvader aller vaders en (epo)tijden.
@rikkert dank, had het niet beter kunnen schrijven.

Oh ja nog even over gisteren. PatLev kan goed tegen drank denk ik.. Hij kraamde niet allemaal onzin uit, maar hij was katjelam.

Echt een beschamende vertoning.
denk je nu echt dat PL zo dom zou zijn om zelf zijn handen vuil te maken en "te leveren", faciliteren zou zeker kunnen, zelf doen: denk ik niet. Maar in beide gevallen ben je wel minstens medeplichtig. En wat dan gezegd van rabobank, festina, us postal, iedereen dus :-(
Die beschamende vertoning zie daarvoor mijn eerder antwoord aan Daniël, voor PL geldt beschamend voor een ander zou het wschk komisch genoemd worden.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 20 sep 2021 18:37

zie volgende
Laatst gewijzigd door fiedoo op 20 sep 2021 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie