Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het Patrick Lefevere topic

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 sep 2021 17:22

Hoe dan?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 sep 2021 17:30

JPAR schreef: 17 sep 2021 15:44
Ernie C. schreef: 17 sep 2021 14:24 Maar het EK is wel ruimschoots na de eerste aanvallen in de media geweest.

Zolang Bennett niks zegt, horen we alleen de kant van het verhaal van PL.
Wij weten hier simpelweg niet wat er allemaal meespeelt.
Denk jij dan niet dat het starten op het EK gedaan is vanwege de loon doorbetaling? Waarom stap je dan zo snel af als je serieus die wedstrijd wilt rijden?
Natuurlijk ging dat puur om het loon en aangezien de Ierse bond hem daar de kans voor gaf, zullen zij toch ook gezien hebben dat er meer speelt dan dat Bennett geen zin meer heeft om voor DQS te koersen.
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 17 sep 2021 17:33

Kiekeboe schreef: 17 sep 2021 16:28 Lefevere is een bullebak, dat is zijn manier van werken, veel van zijn renners dragen hem op handen.
Bennett heeft hem geflikt, en Lefevere wil het op zijn manier oplossen.
Bennett had dit veel slimmer moeten aanpakken.
bennett is bij bora ook niet zonder heibel weggegaan.
Als je als spurter bij de ploeg met de beste lead-out ter wereld en de beste groepsgeest weg wil is het ofwel voor het geld of anders omdat je niet al te slim bent.
Wat de ruzie betreft: als ik ziek was op mijn werk moest ik mij verantwoorden en daar het bewijs van leveren en in 70% van de gevallen stond de controledokter daar. Op bepaalde dagen en uren moest je zelfs thuis zijn of je had een probleem. Blijkbaar geldt dit niet voor renners of toch niet voor Bennett.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 17 sep 2021 17:39

Ernie C. schreef: 17 sep 2021 17:30
JPAR schreef: 17 sep 2021 15:44
Ernie C. schreef: 17 sep 2021 14:24 Maar het EK is wel ruimschoots na de eerste aanvallen in de media geweest.

Zolang Bennett niks zegt, horen we alleen de kant van het verhaal van PL.
Wij weten hier simpelweg niet wat er allemaal meespeelt.
Denk jij dan niet dat het starten op het EK gedaan is vanwege de loon doorbetaling? Waarom stap je dan zo snel af als je serieus die wedstrijd wilt rijden?
Natuurlijk ging dat puur om het loon en aangezien de Ierse bond hem daar de kans voor gaf, zullen zij toch ook gezien hebben dat er meer speelt dan dat Bennett geen zin meer heeft om voor DQS te koersen.
het grote geheim en samenzwering van de ierse bond en bennett dus. Maar Bennett is wel zogezegd in zijn recht maar doet er al maanden het zwijgen toe, deelt geen gegevens en moet geopereerd worden, toch niet, kan niet rijden of toch wel maar wilt niet rijden behalve 7 km voor zijn volledige loon op te strijken. Stoute patrick heeft tot nu toe al zijn langdurige zieken of gekwetste renners latijd doorbetaald maar die onschuldige brave bennett nu eventjes niet? :o :roll: :roll: :roll:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 sep 2021 18:07

fiedoo schreef: 17 sep 2021 17:33en de beste groepsgeest
Dit gaat alleen op als je je volledig wilt aanpassen aan de grote boze wolf.
Anders word je publiekelijk in de media afgefikt, al voordat Bennett ook kuren ging vertonen.
En dat enorm slechte werkgeverschap is tekenend voor PL.
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 17 sep 2021 18:46

Douglas schreef: 17 sep 2021 08:55 Blijkbaar heb jij inzage in de contracten! Mocht dit er echt zo in staan dat had PL een juridische grond om een ontbindingsprocedure in gang te zetten. Dat heeft hij niet gedaan maar kiest voor modder smijten via de media. Dat doe je dus alleen als je eigenlijk geen juridische basis hebt om je gelijk te halen.
Is inhoudelijk besproken geweest in de schrijvende pers en ook in vive le velo. Is overigens een standaardcontract, ook bij andere teams staat dat erin. Praat eens met iemand uit het wereldje ipv internetwijsheden te verkondigen.

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 17 sep 2021 18:53

Dit is echt een van de beste ideeën van Afrit 13 ooit :like:

Mooi om de `ontwikkelingen` mee te lezen ;)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 sep 2021 19:55

fiedoo schreef: 17 sep 2021 17:39
Ernie C. schreef: 17 sep 2021 17:30
JPAR schreef: 17 sep 2021 15:44

Denk jij dan niet dat het starten op het EK gedaan is vanwege de loon doorbetaling? Waarom stap je dan zo snel af als je serieus die wedstrijd wilt rijden?
Natuurlijk ging dat puur om het loon en aangezien de Ierse bond hem daar de kans voor gaf, zullen zij toch ook gezien hebben dat er meer speelt dan dat Bennett geen zin meer heeft om voor DQS te koersen.
het grote geheim en samenzwering van de ierse bond en bennett dus. Maar Bennett is wel zogezegd in zijn recht maar doet er al maanden het zwijgen toe, deelt geen gegevens en moet geopereerd worden, toch niet, kan niet rijden of toch wel maar wilt niet rijden behalve 7 km voor zijn volledige loon op te strijken. Stoute patrick heeft tot nu toe al zijn langdurige zieken of gekwetste renners latijd doorbetaald maar die onschuldige brave bennett nu eventjes niet? :o :roll: :roll: :roll:
Normaal gesproken wordt een dergelijk conflict in rechtszaal uitgevochten. Het feit dat zelfs PL hier nog niet voor naar de rechter is gegaan, zegt mij ook al dat er meer speelt. Met het oog op een mogelijke rechtszaak, was het verstandig om die 7 minuten te fietsen. Je zult maar volledig in het gelijk gesteld worden en het niet gedaan hebben. Een reisje naar Trento op kosten van de Ierse bond is ook geen straf...

Ik heb verder niks met Bennett en geloof gerust dat het geen heilige is maar hij heeft in ieder geval het fatsoen zijn mond te houden in de media.
De zet van PL om hem nu op te stellen in kermiskoersen vind ik eigenlijk best leuk.
Het is voornamelijk zijn grote mond en het feit dat die krant dit toelaat vanwege de verkopen, waar ik mij aan erger.
Campagnolo Ultra Dork

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 17 sep 2021 20:58

-
Laatst gewijzigd door Deleted_User op 01 okt 2021 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 17 sep 2021 20:59

lugosi schreef: 17 sep 2021 18:46
Douglas schreef: 17 sep 2021 08:55 Blijkbaar heb jij inzage in de contracten! Mocht dit er echt zo in staan dat had PL een juridische grond om een ontbindingsprocedure in gang te zetten. Dat heeft hij niet gedaan maar kiest voor modder smijten via de media. Dat doe je dus alleen als je eigenlijk geen juridische basis hebt om je gelijk te halen.
Is inhoudelijk besproken geweest in de schrijvende pers en ook in vive le velo. Is overigens een standaardcontract, ook bij andere teams staat dat erin. Praat eens met iemand uit het wereldje ipv internetwijsheden te verkondigen.
Welke internetwijsheid zou ik dan verkondigen? Beetje dezelfde strategie als PL. Als je geen inhoudelijk argument meer hebt met modder gaan smijten.
o'7o

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 17 sep 2021 21:00

thestudent schreef: 15 sep 2021 21:47 Bonusregelingen zijn trouwens typisch iets voor PL.
Hij moet wel. Hoge salarissen kan hij met z’n kleine sponsor niet betalen. En kennelijk werkt het. “De prijs is het bewijs”

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 17 sep 2021 22:30

Ernie C. schreef: 17 sep 2021 19:55
fiedoo schreef: 17 sep 2021 17:39
Ernie C. schreef: 17 sep 2021 17:30

Natuurlijk ging dat puur om het loon en aangezien de Ierse bond hem daar de kans voor gaf, zullen zij toch ook gezien hebben dat er meer speelt dan dat Bennett geen zin meer heeft om voor DQS te koersen.
het grote geheim en samenzwering van de ierse bond en bennett dus. Maar Bennett is wel zogezegd in zijn recht maar doet er al maanden het zwijgen toe, deelt geen gegevens en moet geopereerd worden, toch niet, kan niet rijden of toch wel maar wilt niet rijden behalve 7 km voor zijn volledige loon op te strijken. Stoute patrick heeft tot nu toe al zijn langdurige zieken of gekwetste renners latijd doorbetaald maar die onschuldige brave bennett nu eventjes niet? :o :roll: :roll: :roll:
Normaal gesproken wordt een dergelijk conflict in de rechtszaal uitgevochten. Het feit dat zelfs PL hier nog niet voor naar de rechter is gegaan, zegt mij ook al dat er meer speelt. Met het oog op een mogelijke rechtszaak, was het verstandig om die 7 minuten te fietsen. Je zult maar volledig in het gelijk gesteld worden en het niet gedaan hebben. Een reisje naar Trento op kosten van de Ierse bond is ook geen straf...

Ik heb verder niks met Bennett en geloof gerust dat het geen heilige is maar hij heeft in ieder geval het fatsoen zijn mond te houden in de media.
De zet van PL om hem nu op te stellen in kermiskoersen vind ik eigenlijk best leuk.
Het is voornamelijk zijn grote mond en het feit dat die krant dit toelaat vanwege de verkopen, waar ik mij aan erger.
Ik vraag me af of een rechtzaak op dit moment al nut heeft. PL zal eerst de wegen dienen te bewandelen die hij hoort te bewandelen alvorens over te gaan tot een rechtzaak. Daarnaast denk ik dat het niet in het voordeel spreekt van Bennett dat hij beweert een knieblessure te hebben, geopereerd dient te worden (wat niet heeft plaatsgevonden) en nu zogenaamd in staat is te kunnen koersen, maar na 7km afstapt. Dat zou betekenen dat de blessure in ieder geval minder ernstig is dan hij deed voorkomen of dat hij start met de wetenschap dat het eigenlijk niet kan. Ga dat maar eens verdedigen in een rechtbank :?
Ik snap wel dat PL hem nu opstelt. Als hij nu weer wil afstapoen moet hjj mrt een geldige en goede reden komen. Daarnaast is het logisch dat PL ook nog resultaten verwacht van Bennett in die kermiskoersen. Dat is hij namelijk wel aan zijn stand verplicht, zelfs nadat hij terugkomt van een blessure.

Overigens vind ik PL in zijn communicatie en voorkomen naar depers echt niet een fijn en prettig persoon. Alleen al hetgeen er speelt tussen Jakobsen en Groenewegen en hoe er reacties gegeven worden. Ik denk dat det heel wat beter en makkelijker opgelost en uitgesproken had kunnen worden zonder alle juristen en communicatie in de pers.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie