Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 14 sep 2021 20:04

Zou zomaar kunnen.

mrjellow
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 okt 2010 23:15

mrjellow 14 sep 2021 21:53

Nee_Nee schreef: 14 sep 2021 19:28 Emigreren. Een pandemie en minder kinderen lossen je probleem niet op.
Welke bevolkingsomvang wij nog leefbaar vinden is in Nederland geen thema
Dat is het wel en er zijn al kamervragen over gesteld. Er wordt momenteel onderzoek naar gedaan.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 sep 2021 02:06

Als die wielrennende. mountainbikende, e-bikende, hardlopende en honden uitlatende asielzoekers, je breekt je nek erover. Ze zijn ook echt het probleem waar het in dit topic over gaat...

Volgens mij hebben de meesten nog niet eens een auto en komen ze vaak niet veel verder dan hun eigen (achterstands)wijk. Natuurlijk moet er een politieke discussie worden gevoerd over asielbeleid maar Nederland is volgens mij vooral vol met roomblanke mensen men een ongebreidelde drang om overal blikken pakhuizen en extra asfalt voor auto's neer te plempen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 15 sep 2021 08:28

In heel Nederland had 24,2 procent van de bevolking op 1 januari 2020 een migratieachtergrond, maar in grote steden was dat aandeel hoger. Binnen de vier grote steden gezamenlijk had 51,8 procent een migratieachtergrond. In Amsterdam was het aandeel inwoners met een migratieachtergrond 55,6 procent. In 's Gravenhage, Rotterdam en Utrecht was dat respectievelijk 55,6, 52,3 en 36,1 procent. Personen met een niet-westerse migratieachtergrond wonen vooral in (de buurt van) de vier grote steden.

Bron; cbs

Blijkbaar kom jij niet in de steden…

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 sep 2021 10:24

Dat ze bijna allemaal in steden wonen, zegt juist dat ze verhoudingsgewijs heel weinig ruimte innemen.
Kijk ik naar mijzelf, dan kunnen er in mijn tuin minimaal 10 huizen gebouwd worden van het type waar de gemiddelde niet-westerse-migratieachtergronder in woont en voor ons dorp zit ik redelijk gemiddeld qua perceeloppervlakte.

Overigens heeft driekwart hier in huis een migratieachtergrond dus is dat misschien geen heel goed voorbeeld.

Dan heb je nog de vraag hoeveel ruimte ze innemen met recreatie. Ik denk dat dat ook beduidend minder zal zijn de gemiddelde Nederlander.

Ik denk dat vergrijzing een veel groter probleem is voor de recreant die rust en ruimte zoekt.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 15 sep 2021 10:56

borgmonster schreef: 14 sep 2021 16:17 Hoe dan ook. Soms staat er iets positiefs van een wielrenster in de media. Gelukkig maar.

https://www.trouw.nl/sport/trut-kijk-nu ... ~bdc938d3/
Is er positief nieuws, kan ik het helaas niet lezen :)

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 15 sep 2021 13:57

@ Ernie
Het fijt dat er 10 huizen in je tuin kunnen worden gebouwd, zegt meteen waarom hoe jij over immigratie denkt.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 15 sep 2021 14:49

Bij mij in de tuin kunnen geen 10 huizen gebouwd worden. Toch sluit ik mij bij Ernie aan.
Ik word naar van het wijzen naar immigranten als oorzaak, voor welke ellende dan ook.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 15 sep 2021 15:30

En uberhaupt.., waarom zou een "gelukszoeker" uit Afrika niet naar europa mogen gaan.
Maar een "gelukszoeker" (Nederlander), die naar Canada/VS/Australie emigreert omdat hij/zij denkt het daar beter te hebben, wél gewoon mogen gaan?

Wat maakt het dat "wij" wel de wereld over mogen verhuizen en werken en leven. Maar wij dat van anderen die naar ons toe komen dat niet tollereren? Behalve als we arbeid nodig hebben (uit Spanje, Marokko, Turkije, Oostblok.., verscheidene periodes in de recente geschiedenis.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 15 sep 2021 15:51

Mijn gevoel is altijd dat in Nederland de autochtone uitkeringstrekkers het hardste roepen dat allochtonen hier alleen maar profiteren.
Zelfreflectie is ze vreemd. Een ander mag hun uitkering betalen want zij zijn hier geboren dus daar hebben ze recht op.

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 15 sep 2021 15:58

En zij zijn er "trots" op Nederlander te zijn.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 sep 2021 16:37

MarkVeenstra schreef: 15 sep 2021 15:30 En uberhaupt.., waarom zou een "gelukszoeker" uit Afrika niet naar europa mogen gaan.
Maar een "gelukszoeker" (Nederlander), die naar Canada/VS/Australie emigreert omdat hij/zij denkt het daar beter te hebben, wél gewoon mogen gaan?

Wat maakt het dat "wij" wel de wereld over mogen verhuizen en werken en leven. Maar wij dat van anderen die naar ons toe komen dat niet tollereren? Behalve als we arbeid nodig hebben (uit Spanje, Marokko, Turkije, Oostblok.., verscheidene periodes in de recente geschiedenis.
Wat moreel gezien ideaal is, pakt in de praktijk helaas niet altijd goed uit.

Nederland is dan wel niet vol vanwege de migranten maar het draagvlak wordt wel steeds kleiner. Ook dat is iets waar we rekening mee moeten houden. Je lost dat niet zomaar op met een campagne of een paar uurtjes onderwijs.

Zolang we hier de armoedebestrijding niet op orde hebben, moeten we wel opletten dat we de onderkant van de samenleving niet te groot laten worden. Dat geldt zowel voor migranten als de autochtone steuntrekkers.
Het aantal kinderen dat nu kansarm en zelfs kansloos opgroeit, is nu al veel te groot.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie