40+ km/u rijden kostte me op de baan meestal niet al teveel moeite. Op de weg moet ik daar veel meer mijn best voor doen. Idd geen wind (mss zelfs een luchtstroom die de goede kant op staat), en ook het feit dat je lijf door de steile bochten minder hard gaat dan je wielen, helpen vast mee. Zwarte lijn houden is niet zo moeilijk toch? Tenzij je 60+ gaat, maar dat kwam in mijn geval alleen voor in de eerste bocht van een 200m vliegend...scepticus schreef: ↑11 sep 2021 08:14 De luchtweerstand op een indoorbaan zal lager zijn, want geen wind, meestal warmer dus lagere luchtdichtheid, en de lucht in een hal draait zelf vaak een beetje rond in de rijrichting.
De krachten in de bochten en het proberen aan te houden van de zwarte lijn zijn factoren die mogelijk juist weer kracht en aandacht en daarmee snelheid kosten.
Baanwielrennen
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
Je komt da baan niet op met een wegfiets. Je kunt dan toch gewoon een baanfiets kopen met een tijdrit stuur? Tijdens de vrije baantrainingen mag je (in ieder geval in Alkmaar) ook niet met een opzetstuur rijden. Dan moet je echt de baan afhuren. Meestal doe het even met een geleend stuur van de kinderen na hun training als het nog rustig is. Wordt het drukker, dan moet het eraf.