Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2021

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 13 sep 2021 10:29

Enzzo schreef: 12 sep 2021 17:28
mrcoffee schreef: 12 sep 2021 17:21 ja inderdaad een mooi en uniek moment. Ik hoop dat het hierbij blijft en niet dat dit nu een open sollicitatie is om maar lekker naast het peloton over de stoep te gaan jakkeren.
Jaja lekkere Hollandse zuurpruimerij weer… :cry:
Over zuurpruimerij gesproken, slecht geslapen Enzzo?
Ik vond het een mooi moment en ontzettend leuk opgepakt door de promo van TJV.
Natuurlijk zie ik in dit unieke geval er ook de romantiek en charme van in.
Aan de andere kant hoop ik oprecht niet dat nu legio jongentjes en meisjes ditzelfde gaan doen. Dat is m.i. niet verstandig.
Als trainer/vrijwilliger ben ik ook betrokken bij de jeugdafdeling van een Wielervereniging en ik zou de jeugdrennertjes echt niet aansporen hier een voorbeeld aan te nemen, hoe prachtig dit ook is. Snap je Enzzo?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

i-mac

i-mac 13 sep 2021 12:31

mrcoffee schreef: 13 sep 2021 10:29
Enzzo schreef: 12 sep 2021 17:28
mrcoffee schreef: 12 sep 2021 17:21 ja inderdaad een mooi en uniek moment. Ik hoop dat het hierbij blijft en niet dat dit nu een open sollicitatie is om maar lekker naast het peloton over de stoep te gaan jakkeren.
Jaja lekkere Hollandse zuurpruimerij weer… :cry:
Over zuurpruimerij gesproken, slecht geslapen Enzzo?
Ik vond het een mooi moment en ontzettend leuk opgepakt door de promo van TJV.
Natuurlijk zie ik in dit unieke geval er ook de romantiek en charme van in.
Aan de andere kant hoop ik oprecht niet dat nu legio jongentjes en meisjes ditzelfde gaan doen. Dat is m.i. niet verstandig.
Als je de beelden eens in stukjes bekijkt, kan je zien dat de jongen wel degelijk fietst waar hij dat moet doen. Het fietspad stop, en er staat een pijl naar rechts om verder te fietsen op het fiets/voetpad. Er is op die plaats een beetje asfalt voorzien om zonder problemen die richting uit te fietsen. Vandaar ook dat de toeschouwers mooi aan de kant gaan staan.


Afbeelding

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 13 sep 2021 12:37

i-mac schreef: 13 sep 2021 12:31 Als je de beelden eens in stukjes bekijkt, kan je zien dat de jongen wel degelijk fietst waar hij dat moet doen. Het fietspad stop, en er staat een pijl naar rechts om verder te fietsen op het fiets/voetpad. Er is op die plaats een beetje asfalt voorzien om zonder problemen die richting uit te fietsen. Vandaar ook dat de toeschouwers mooi aan de kant gaan staan.


Afbeelding
In dit specifieke geval: prima en het gaat allemaal goed en is er weinig tot niets aan de hand. Geniet ervan but don't do this at home.
Maar misschien heeft Enzzo wel gelijk en ben ik dan wel een zuurpruim. :lol:
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6083
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 13 sep 2021 13:29

Die Colbrelli is toch wel goed geweest zeg. Ook in de benelux tour kwam hij sterk over de heuvels heen. Dat is echt niet meer alleen een rasspurter, maar een hele sterke renner voor heuvelklassiekers incl uiteraard zijn sterke eindschot.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 13 sep 2021 16:07

MarkVeenstra schreef: 13 sep 2021 13:29 Die Colbrelli is toch wel goed geweest zeg. Ook in de benelux tour kwam hij sterk over de heuvels heen. Dat is echt niet meer alleen een rasspurter, maar een hele sterke renner voor heuvelklassiekers incl uiteraard zijn sterke eindschot.
De nieuwe Sagan.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 13 sep 2021 16:07

Als je uitslagen vanaf 2014 (waar hij stijgende lijn oppakt) doorklikt, zie je dat het al die tijd al een klassieke renner is die ook nog heel behoorlijk kan spurten. Nooit een rasspurter geweest. Juist goed in wedstrijden met heuvels a la Brabantse Pijl, Montreal, AGR, Italiaanse 1 daagsen (bv Bruno Beghelli), etc

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 13 sep 2021 17:24

litespeed schreef: 13 sep 2021 16:07 Als je uitslagen vanaf 2014 (waar hij stijgende lijn oppakt) doorklikt, zie je dat het al die tijd al een klassieke renner is die ook nog heel behoorlijk kan spurten. Nooit een rasspurter geweest. Juist goed in wedstrijden met heuvels a la Brabantse Pijl, Montreal, AGR, Italiaanse 1 daagsen (bv Bruno Beghelli), etc
De 31-jarige Colbrelli heeft 4 eerder magere jaren achter de rug en rijdt nu bij bahrein terug de pannen van het dak.
Ik vroeg mij al een hele tijd af waar die klasseflitsen waren gebleven.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37619
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 sep 2021 18:42

Maar goed dat ie niet bij QS rijdt nu ;-)
Less is bore

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 13 sep 2021 18:43

Bahrein heeft nogal wat renners op leeftijd die opeens de pannen van het dak rijden.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 13 sep 2021 19:14

fiedoo schreef: 13 sep 2021 17:24De 31-jarige Colbrelli heeft 4 eerder magere jaren achter de rug en rijdt nu bij bahrein terug de pannen van het dak.
Ik vroeg mij al een hele tijd af waar die klasseflitsen waren gebleven.
Vorig jaar was voor veel renners een atypisch jaar. De drie jaren daarvoor behoren tot de beste 5 jaren van zijn carrière.; inclusief dit jaar. Dus die magere jaren kan ik niet plaatsen. Of bedoelde je het letterlijk? :mrgreen:

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 13 sep 2021 19:39

litespeed schreef: 13 sep 2021 19:14
fiedoo schreef: 13 sep 2021 17:24De 31-jarige Colbrelli heeft 4 eerder magere jaren achter de rug en rijdt nu bij bahrein terug de pannen van het dak.
Ik vroeg mij al een hele tijd af waar die klasseflitsen waren gebleven.
Vorig jaar was voor veel renners een atypisch jaar. De drie jaren daarvoor behoren tot de beste 5 jaren van zijn carrière.; inclusief dit jaar. Dus die magere jaren kan ik niet plaatsen. Of bedoelde je het letterlijk? :mrgreen:
2012
1e etappe deel B Ronde van Padanië (ploegentijdrit)
2014
2e etappe Ronde van Slovenië
Ronde van de Apennijnen
Memorial Marco Pantani
GP Industria & Commercio di Prato
Coppa Sabatini
2015
1e etappe Ronde van de Limousin
Eind- en jongerenklassement Ronde van de Limousin

Grote Prijs Bruno Beghelli
2016
GP Lugano
3e en 4e etappe Ronde van de Limousin
5e etappe Ronde van Poitou-Charentes
Coppa Sabatini
Coppa Agostoni
Ronde van de Drie Valleien
2017
2e etappe Parijs-Nice
Brabantse Pijl
Coppa Bernocchi
2018
4e etappe Ronde van Dubai
3e etappe Ronde van Zwitserland
Coppa Bernocchi
Ronde van Piemonte
2019
4e etappe Ronde van Oman
4e etappe Ronde van Duitsland
Puntenklassement Ronde van Duitsland
Grote Prijs Bruno Beghelli
2020
2e etappe Route d'Occitanie
2021
2e etappe Ronde van Romandië
Puntenklassement Ronde van Romandië
3e etappe Critérium du Dauphiné
Puntenklassement Critérium du Dauphiné
Italiaanse kampioenstrui Italiaans kampioen op de weg, Elite
6e etappe Benelux Tour
Eindklassement Benelux Tour
Europese kampioenstrui Europees kampioenschap op de weg, Elite

Als je niet enkel naar de overwinningen ziet kwam hij naar mijn gevoel ( statistieken over ereplaatsen heb ik niet) vrij weinig in het stuk voor de laatste jaren terwijl hij op zijn sterkst zou moeten zijn geweest.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 14 sep 2021 07:37

Ik dacht eerst ook dat Fiedo overdreef en ben ook gaan kijken op ProCyclingStats. Hij heeft echter wel gelijk, het is niet zo vet geweest de laatste jaren, voor Colberelli.

Op mijn gevoel afgaande, deed hij het veel beter de laatste jaren maar blijkbaar zonder klinkende resultaten (wel vaak prominent aanwezig in de koers, weeral volgens mijn gevoel)
Vind het wel een mooie coureur waar ik graag naar kijk.
Afbeelding

Plaats reactie