Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2021

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 10 sep 2021 15:10

pino schreef: 10 sep 2021 14:42 Waarom mag Australie wel aan het songfestival meedoen, maar niet aan het Europees Kamioenschap?
Het songfestival is als een bier- of wijnconcours (of de geplande voetbal superleague); Als je genoeg betaald, mag je meedoen.

De UCI is nog niet zo ver.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 10 sep 2021 17:04

Enkele citaten:

"De woede droop van de woorden, na het lezen van de laatste punt kon je het horen donderen. Patrick Lefevere was een stier die met bloeddoorlopen ogen achter een rode lap aan denderde. De rode lap was dezelfde als de week ervoor, de week daarvoor en al die weken daarvoor: Sam Bennett."
[...]
"Maar je hoort alleen bij The Wolfpack als je braaf in de pas van de grote boze wolf loopt. O wee als je iets doet of zegt wat hem niet zint: dan gaat hij er met gestrekt been in. Renners, managers, journalisten: wie tegengas geeft, wordt tot vijand gebombardeerd. En vrijwel elke keer viert de hypocrisie daarbij hoogtij. Dylan Groenewegen moest de gevangenis in toen Fabio Jakobsen door zijn toedoen zwaar crashte, maar als Lefeveres eigen sprinters van hun lijn afwijken, steekt hij zijn kop in het zand."

"Lefevere heeft een geheugen als een olifant als het gaat om alle incidenten en akkefietjes van de afgelopen vijf decennia - maar toen hem recentelijk werd voorgelegd dat hij Wouter Weylandt verbood om naar de begrafenis van zijn overleden vriend Frederiek Nolf te gaan, liet dat ijzeren geheugen hem plots in de steek."


https://wielerrevue.nl/artikel/458129/z ... B2jmDC_vjg
https://www.ad.nl/wielrennen/column-thi ... ~a90674d2/
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 10 sep 2021 17:21

RobertvD schreef: 10 sep 2021 15:10
pino schreef: 10 sep 2021 14:42 Waarom mag Australie wel aan het songfestival meedoen, maar niet aan het Europees Kamioenschap?
Het songfestival is als een bier- of wijnconcours (of de geplande voetbal superleague); Als je genoeg betaald, mag je meedoen.

De UCI is nog niet zo ver.

Eurovisie (EBU) is een organisatie waar je als land lid van kunt worden om mee te doen aan het songfestival. Heeft verder weinig met Europa te maken. Elk land kan lid worden en meedoen.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 10 sep 2021 17:24

Dat dus...

Samen zijn ze namelijk The Wolfpack. Daarmee vertel ik je niks nieuws, want ze laten bij Deceuninck-QuickStep geen mogelijk onbenut om te melden dat ze The Wolfpack zijn.

De renners wolfpacken erop los op hun social media-accounts, net als het mediateam van de ploeg. Er is Wolfpack-merchandise. Er is heel veel Wolfpack-merchandise: een Wolfpack-stickervel, een Wolfpack-sleutelhanger, een Wolfpack-broodbak, een Wolfpack-pet, een Wolfpack-petje, een Wolfpack-pet met lederen patch (ja, er zijn drie soorten), een Wolfpack-telefoonhoesje, Wolfpack-koffie... Het houdt niet op!

Wolfpack. Wolfpack. Wolfpack. In interviews met renners van Deceuninck-Quickstep duurt het geen drie zinnen of dat woord komt alweer voorbij.


https://wielerrevue.nl/artikel/457957/c ... e4F5V9YozU
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

i-mac

i-mac 10 sep 2021 17:34

Ik ben er ook geen voorstander van. Maar het is voor mij geen reden om tegen hun te zijn. Ik kijk wel uit naar hun prestaties, en die zijn best goed. Neen, ik heb het ook niet voor PL. Maar blijkbaar gaan de meeste van zijn renners voor hem duur het vuur. Dat zal zijn refen hebben. Maar van hun wolfpack gedoe moet ik niet hebben.

Feit is dat veel mensen daar wel hoog mee oplopen.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 10 sep 2021 18:23

Enzzo schreef: 09 sep 2021 23:07 Goud en zilver bij de junioren.
Er kan nog heel veel gebeuren na je junioren tijd….
Zeker bij het mannelijke geslacht.

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 10 sep 2021 19:34

MarkVeenstra schreef: 10 sep 2021 14:20 Dit is even begrijpend lezen...
inderdaad en ik dacht het duidelijk opgeschreven te hebben, dank je voor de uitleg :like:

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 10 sep 2021 19:36

mao schreef: 10 sep 2021 18:23 Er kan nog heel veel gebeuren na je junioren tijd….
Zeker bij het mannelijke geslacht.
zeker in België waar elk jaar een nieuwe Merckx wordt ontdekt in het wielrennen zoals we in Nederland elk jaar wel een nieuwe Cruijff in het voetbal hebben :P

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 11 sep 2021 01:53

BartNL schreef: 10 sep 2021 13:36
fiedoo schreef: 10 sep 2021 13:25 vraagje:
in het verkeerde topic of ben jij een collega van genoemde Cavendish en Dumoulin?
welk topic moet het dan? t Is niet omdat ik een link naar mijn eigen maak dat het ook geen betrekking meer heeft op de beroepsrenners.
Ik denk dat het toch een interessanter onderwerp is dan "het steeds repeterende P.L.-item".
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 sep 2021 07:44

Het grappige is dus dat de aanleiding nu meerdere artikelen in de media is.
Blijkbaar zijn er meer mensen die PL een ***** vinden ;-)
De manier waarop hij zijn eigen waarheid creeert en mensen die niet meelopen in zijn optocht afbrand in de media is gewoon onbeschoft.
En ja, wat Bennett doet is nu ook niet fraai, maar na de openbare schoffering paar weken geleden wel te begrijpen.
Less is bore

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 11 sep 2021 09:05

Het is al een tijdje kinderachtig gedrag van beiden, waardoor het steeds verder escaleert.

Ik denk wel dat Bennet er slechter uit komt dan PL. Van PL wordt zo'n gedrag al verwacht :D (en ja, ik vind dat PL minder ongelijk heeft dan Sam Bennet)
Afbeelding

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 11 sep 2021 13:24

Enzzo schreef: 09 sep 2021 22:22
mao schreef: 09 sep 2021 22:12 Blijkbaar zijn er weinige geïnteresseerd in de Europese TT
De beste heeft gewonnen Kung
Ganna net niet voor eigen publiek
Recco toch netjes 3de
Geen Nederlander bij de eerste 10 :|
En vergeet de jongeren niet! België heeft een goed toekomstperspectief !
De zoon van ( als 1st jaars ) wint wel de wegwedstrijd bij de beloften.
Dat is zonde meer straf.

Ps
Vorige jaar had je in het Corona draadje over een Italiaanse communist van voor de 2de ww hoe heet deze beste man?

Plaats reactie