Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fietslamp voor TT en MTB

ic3d
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 jan 2017 21:58

ic3d 21 aug 2021 09:00

Dank voor alle reacties!

@Kopjethee @lcsmet
Ik wil eigenlijk max 100 uitgeven aan een voorlicht. Exposure & Lupine zijn dan te prijzig.

@Hayes
Je merkt dus wel kwaliteitsverschil?

@LCSmet
Gloworm vind ik te prijzig. Ik denk dat ik dan toch voor de 1300XXL ga en ALS ik een keer ergens het bos in mag na zonsondergang een helmlichtje als tweede er bij neem.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 aug 2021 11:34

Alles wat geen stvzo is zou ik voor op de weg laten voor wat het is, er komt veel licht uit, maar dat komt maar beperkt op de weg voor je.

Mijn suggestie: https://r2-bike.com/LEZYNE-Battery-Fron ... -115-StVZO
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 21 aug 2021 15:16

amclassic-fan schreef: 21 aug 2021 11:34 Alles wat geen stvzo is zou ik voor op de weg laten voor wat het is, er komt veel licht uit, maar dat komt maar beperkt op de weg voor je.

Mijn suggestie: https://r2-bike.com/LEZYNE-Battery-Fron ... -115-StVZO
Daarom is de LUX waarde veel belangrijker dan de waarde in LUMEN.
100 lux is voor een voorlamp ruim voldoende. Beetje afhankelijk van hoe hard je gaat en wat voor ondergrond.
(Als je heel hard fietst, dan komt de 'toekomst' heel snel dichterbij en het maakt nogal wat uit of die oneffenheid over 2, 3 of over 5 seconden bereikt wordt)

hayes

hayes 22 aug 2021 09:48

Als je echt in het pikdonker fietst, moet je genoeg licht hebben. Het jaagpad waar ik fiets is in steeds slechtere staat (leve België!) dus ik wil echt genoeg zien.

Ik ben tevreden van m'n Lezynes. Veel tevredener dan m'n Ali lichtjes. Die geven inderdaad gewoon een grote beam maar het licht gaat overal heen. De Lezynes focussen het veel meer op een kleinere bundel. De interne batterij is ook echt een voordeel want het waren altijd de kabels van de batterij die het begaven.

Neruub
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 jun 2020 20:24

Neruub 25 aug 2021 07:46

Ik kaap dit topic even. Ik ben ook op zoek naar degelijk licht, alleen dan voornamelijk voor op het strand. Zijn er hier strandrijders die tips hebben? Heb vorig jaar een aantal maal gereden met een Ali lamp, maar was meer bezig met zo goed mogelijk voor me kijken dan dat ik lekker aan het fietsen was.

Stuurlamp + helmlamp lijkt me ook wel wat, heb je idee dat je dan makkelijker opzij kan kijken en dus beter je lijnen kan bepalen.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 25 aug 2021 09:10

Als je veel in he geen moet kijken om de juiste lijn door het zand te vinden, heb he het meest aan het hoofdlamp.
Of aan allebei

Plaats reactie