Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Olympische Spelen Tokyo 2021

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8343
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 08 aug 2021 10:13

daniel1975 schreef: 08 aug 2021 09:48 Mooie slot meters op de marathon. Vrienschap en topsport hand in hand.


Deze “meneer” een hele lange ban opleggen:
https://twitter.com/bennysaint/status/1 ... 67169?s=21
Wat een triest persoon

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 08 aug 2021 10:44

Jans schreef: 06 aug 2021 19:46
mao schreef: 06 aug 2021 19:33 4 x 100 meter mannen was ook wel even lekker voor de Italianen.
Over de vrouwen zullen we het maar niet hebben.
En wat veel lekkerder is We staan boven ( op het moment) Frankrijk met de medaillespiegel. :-)
En onder een aantal andere landen, waarom Frankrijk specifiek? (Ik ben geen francofiel).
Om je gerust te stellen, we zijn ook boven (op het moment) Duitsland en Italië.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 08 aug 2021 10:47

daniel1975 schreef: 07 aug 2021 21:24 Ik heb de lol in het baanwielrennen een beetje verloren tijdens mijn bezoeken aan de 6-daagse van Ahoy. Teveel show en doorgestoken kaart.
Ik weer dat dit op de Spelen 100% echt is, maar kan er niet zo warm van worden als sommige anderen.
Doorgestoken kaart? Je word hier voor minder als complotdenker neer gezet :-)

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 08 aug 2021 10:49

Die man van de marathon doet z’n land geen plezier met zo’n gedrag. :-(

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 08 aug 2021 10:55

Laat het even tot je doordringen: Er zijn 1081 medailles te winnen.

Uiteraard kijk ik niet naar al die meuk en probeer uit de gigantische brij selectief de sporten te volgen die er volgens mij wel toedoen. Het probleem is echter dat de TV-zenders de hele hap dusdanig verknippen dat het bijna een dagtaak wordt om de door mij gewenste sporten op het scherm te krijgen.

Vannacht heb ik trouwens een fantastische marathon van start tot finish mogen en kunnen volgen. Uiteraard geef ik (als Nederlander) de voorkeur aan Sporza, vanwege het fijne/deskundige commentaar (Marc Willems en Kris Meertens).

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 08 aug 2021 11:20

Waar was die Australiër mee bezig in de keirin? Veel achterom kijken op de fiets is nooit een goed plan.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 08 aug 2021 12:37

Ben het met "klein verzet" eens. Daarbij wil ik nog opmerken dat Studio Sport van mij ook een gouden medaille krijgt voor de slechtste covering van de spelen die ik ooit heb meegemaakt.
Geen touw aan vast te knopen bijv. midden in een handbal wedstrijd onderbreken voor een momentje paarden sport om maar iets te noemen. Kunnen ze ook in de pauze doen maar dan moet er het zoveelste reclameblok tussendoor. Eurosport zou er het schaamrood van op de kaken krijgen. Dat voor een publieke zender... was er gauw klaar mee.
...

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 08 aug 2021 13:38

Voor een oranjefan is de NOS prima, voor een sportliefhebber is t inderdaad een drama.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 08 aug 2021 14:37

codex schreef: 07 aug 2021 20:10 Over al die toegevoegde moderne sporten.

Het is van de gekke dat Fierljeppen(later vernederlandst tot polsstokverspringen) er niet bij zit. Tijdens de 80 jarige oorlog tegen Spanje(zet het er het maar bij, want tegenwoordig weten ze niets meer over geschiedenis).........wisten de boodschappers,van het Nederlandse troepen, uitgerust met polsstok!, zo in het zeer natte en met vele slootjes bedekte Nederlandse landschap, hun boodschappen rond te brengen tussen de legerposten. :like:

Ten tweede.......... de grootste ontbrekende sport en nota bene de voorloper van tennis, het honderden jaar oude Kaatsen. In Vlaanderen en Spanje heb je andere varianten. Wie bedenkt zoiets.!
Die (bekakte)tennisers hebben ook nog even de telling en het hele spelsyteem(behalve dat domme net) gejat van het kaatsen. Op zeer oude schilderingen van Jeroen Bosch(ja zoek maar op wie dat was)... zie je al kaatsers. :like:

Ten derde zeilen ..... en dan met van die kleine bootjes en soms foeilelijk,bv de RX klasse, en dat van dat verschrikkelijke polyester materiaal.

Kijk als je echte zeilboten wil zien , dan moet je natuurlijk kijken naar de mooiste en oudste en van tenminste een meter of 15-20 en van hout vanzelf.Natuurlijk de skutsjes!. :like:

Dat wordt bij de volgende spelen weer tenminste een hele serie medailles erbij, voor ons als Nederlanders. De Amerikanen e Chinezen zijn alvast gewaarschuwd.

en natuurlijk ook nog,
klootschieten, mastklimmen,100 meter zaklopen, trippelen(jazeker een sport),sjoelen, koekhappen en ezeltje prik tenslotte.

want als je bv skateboarden(met meisjes van 12,13 jaar!), wandklimmen,paardendressuur,(geef diepaarden een medaille) ,pistoolschieten!............ een sport noemt dan ,zijn dat zeker helemaal sporten.:)
Zelden zo gelachen. #supergrappig

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7960
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 08 aug 2021 15:30

Daarbij wil ik nog opmerken dat Studio Sport van mij ook een gouden medaille krijgt voor de slechtste covering van de spelen die ik ooit heb meegemaakt.
Helemaal mee eens. Al moet ik zeggen dat ik bijvoorbeeld de commentator van het baanwielrennen erg prettig en professioneel vond. Ook de sudiosessies met Elis Ligtlee waren erg prettig, Leuk mens is dat zeg!

Verder heb ik vrijwel geen oranjegevoel gehad bij deze spelen. Vroeger had ik dat wel maar zelfs dan ging het me om de sport en de prestaties ongeacht de landskleur van de winnaars.
Maar deze spelen waren, mede door de organisatie in Tokyo en de wijze van registratie en programmering van de NOS, toch een van de minst boeiende in mijn beleving. En dan inderdaad al die idiote “sporten” die zijn toegevoegd. Normaal ben ik daar erg in geïnteresseerd maar dit ging me echt wat te ver hier en daar.

Verder natuurlijk een bewonderenswaardige prestatie van de NL sporters die een indrukwekkende lijst van medailles produceren!!

Maar in een notendop: ik kijk heel erg uit naar de Vuelta en het WK ;)
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 aug 2021 15:34

Ik vond Sedoc heel goed.

Verder is de discussie over wat wel/geen Olympische sport zou moeten zijn natuurlijk net zo oud als de Spelen zelf.

- Wel/geen amateurs (boksen)
- Wel of geen sporten die sowieso al heel veel aandacht krijgen (voetbal bijvoorbeeld, maar ook tennis en golf)
- Wel of geen sporten waar een ander evenement het hoogst haalbare is (voetbal, rugby bijvoorbeeld)
- Discussie over de hoeveelheid zwemnummers is er ook al decennia, wmb kan 75% daarvan weg
- Jurysporten en de discussie daarover
- Sporten met dieren (m.n. paardensport)
- Discussie over behendigheidsporten (wel boogschieten, geen darts of snooker?). Sowieso zeggen veel mensen dat dit spellen zijn en geen sporten.... is ook een discussie waard!!
- Al die rare mix estafettes van de laatste jaren
- Welke nummers bij een bepaalde sport wel of niet Olympisch zijn (baanwielrennen)
- Discussie over sporten waarbij de Olympische regels anders zijn (basketbal)

Het blijft een lastige discussie, je kunt het nooit goed doen...
Laatst gewijzigd door havana op 08 aug 2021 15:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37657
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 aug 2021 15:46

Sedoc is serieus goed. Kan het technisch goed uitleggen, fijne stem om naar te luisteren en sportliefhebber pur sang.
Verder regelmatig kansloos schakelen. Gisteren rond de 7km van de 10km even zinloos overspringen naar hoogspringen bijv.

Voetbal en tennis mogen natuurlijk gewoon weg, net als paardendansen.

Mix estafette hoort er tegenwoordig natuurlijk gewoon bij, net zoals trans-estafette
Bijlagen
38EDF531-30E8-4E34-BAAE-9F18EB843427.jpeg
Less is bore

Plaats reactie