Alles over vakanties op én met de fiets

Actuele situatie frankrijk

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 28 jul 2021 14:28

Ik zit nu in franrkijk op een camping. Binnengekomen met een negatieve test.

Ik lees van alles over blnegatieve test laten zien voor cafe, restaurant, camping, etc.. maar nergens voor hotels.

Zoals ik het nu zie hoef ik mij niet te laten testen op de terugweg als ik wil overnachten in een hotel. Wij willen graag met een overnachting terugreizen naar NL.

Klopt dat? Want wil mij liever niet laten testen.

Via google kom ik steeds op hetzelfde uit... over hotels lees ik niks mbt coronapas of negatieve test....

Weet een van jullie dit?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 28 jul 2021 18:57

De afgelopen drie nachten twee verschillende hotels gehad hier. Nergens een QR code hoeven tonen. Idem voor restaurants.
Per 1 augustus zou dat kunnen veranderen maar aangezien je in een hotel je eigen kamer hebt denk ik niet dat een test of vaccinatiebewijs nodig is.
Voor het ontbijt of eventueel het restaurant bij een hotel misschien weer wel.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 28 jul 2021 19:06

Hier (zie bronvermelding onderaan) is te lezen dat:

– Vanaf 1 augustus is de Pass Sanitaire ook van toepassing voor de horeca (zelfs op het terras) en in ‘groot’ openbaar vervoer (TGV, vliegtuig, langeafstandsbussen, dus NIET in metro/tram/stadsbus). Kinderen van 12 t/m 17 jaar zijn tot 30 september vrijgesteld van deze regel.

Bron: https://www.frankrijk.nl/2021/07/corona ... eisadvies/
Do or don’t, there is no try

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 28 jul 2021 20:04

Enzzo schreef: 28 jul 2021 18:57 De afgelopen drie nachten twee verschillende hotels gehad hier. Nergens een QR code hoeven tonen. Idem voor restaurants.
Per 1 augustus zou dat kunnen veranderen maar aangezien je in een hotel je eigen kamer hebt denk ik niet dat een test of vaccinatiebewijs nodig is.
Voor het ontbijt of eventueel het restaurant bij een hotel misschien weer wel.
Hotels lijkt het idd niet. Heb wel ergens gelezen dat je ontbijt op je kamer krijgt ivm corona.

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 28 jul 2021 20:06

Enzzo schreef: 28 jul 2021 19:06 Hier (zie bronvermelding onderaan) is te lezen dat:

– Vanaf 1 augustus is de Pass Sanitaire ook van toepassing voor de horeca (zelfs op het terras) en in ‘groot’ openbaar vervoer (TGV, vliegtuig, langeafstandsbussen, dus NIET in metro/tram/stadsbus). Kinderen van 12 t/m 17 jaar zijn tot 30 september vrijgesteld van deze regel.

Bron: https://www.frankrijk.nl/2021/07/corona ... eisadvies/
Niks over hotels.. ik gok er dan op dat ik geen test hoef te laten zien.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 29 jul 2021 08:10

Zojuist in hotel in Contrexéville voor ontbijt is er code van hotel op onze pas opgeslagen, zodat geregistreerd is dat we er waren.
Bij aankomst gisteren geen QR gevraagd en ook in restaurant gisteravond niet.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 29 jul 2021 10:42

Jans schreef: 29 jul 2021 08:10 Zojuist in hotel in Contrexéville voor ontbijt is er code van hotel op onze pas opgeslagen, zodat geregistreerd is dat we er waren.
Bij aankomst gisteren geen QR gevraagd en ook in restaurant gisteravond niet.
Jans, welke pas bedoel jij hier? Ik denk een hotel-pasje waarmee je ook de deur van je hotelkamer ontgrendeld... (anders is er namelijk e.e.a. wel heel erg makkelijk te kraken/hacken).

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 29 jul 2021 11:06

Nee, de "tousanticovid" app. Daar zit ook je Franse QR code in. Daaronder zit een scan mogelijkheid voor de gelegenheden waar je komt (wist ik ook niet). De jongeman was heel gedecideerd, maar geen idee als je niet zoiets hebt. Misschien helemaal niets hoor.

alef
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 feb 2020 21:33

alef 29 jul 2021 12:55

Ik lees het hier zo snel in dit draadje niet, maar het is belangrijk om te weten dat voor het verkrijgen van een pass sanitaire, een antigeen test voldoende is. Een RT-PCR test is niet nodig. Hij geldt 48 uur.

Voor de rest belangrijk paspoort bij de hand te houden, men wil kunnen controleren of de QR-code echt van de persoon is die hem laat zien.

Wij zelf inmiddels op een evenement één keer onze pass moeten laten zien, voor de rest in restaurants, bars, et cetera nog niet.

Ik begreep wel dat het op de veerboot hier naar het (Franse) kanaaleiland Chausey de pass inmiddels ook nodig is.

Verschillende vrienden / familie die afgelopen week langs zijn geweest met zowel CoronaCheck app de controle prima doorstaan. Wel even de Europese QR code selecteren.

gr.,
Alef

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 29 jul 2021 17:46

Als u niet (volledig) bent gevaccineerd moet u een negatieve PCR- of antigeentest hebben die niet ouder is dan 24 uur voor vertrek naar Frankrijk (gerekend vanaf het moment van afname).
Dat is toch echt de tekst die het Ministerie van Buitenlandse Zaken schrijft. Hoe je het geregeld krijgt is wel een dingetje.

zaaf
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 18 mei 2006 18:12

zaaf 29 jul 2021 17:53

Jans schreef: 29 jul 2021 11:06 Nee, de "tousanticovid" app. Daar zit ook je Franse QR code in. Daaronder zit een scan mogelijkheid voor de gelegenheden waar je komt (wist ik ook niet). De jongeman was heel gedecideerd, maar geen idee als je niet zoiets hebt. Misschien helemaal niets hoor.
Zelf deze week meegemaakt in Megeve in een restaurant: ooh, u heeft niet zo’n code/app? Nou ja, ga maar gewoon zitten. Die nederlandse code van u zal wel niet werken.🤔

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 jul 2021 18:01

Wij hebben nog nergens de vraag gehad, en in de bergen gebruikt 80% van de Fransen ook geen kapje.
Less is bore

Plaats reactie